משתמש:Geagea/שידורי ערוץ הכנסת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חוק שידורי ערוץ הכנסת, התשס״ד–2003
לשון החוק:
הפצת החומר המשודר [תיקון: תשס״ח]
(א) (1) זכויות הקנין הרוחני בשידורי הכנסת יהיו בבעלות הכנסת, אלא אם כן נקבע אחרת בתקנות או בכללים לפי חוק זה;

(2) בסעיף קטן זה –
”קנין רוחני“ – לרבות זכות יוצרים לפי חוק זכות יוצרים, התשס״ח–2007, וזכויות מבצעים ומשדרים לפי חוק זכויות מבצעים ומשדרים, התשמ״ד–1984;
”שידורי הכנסת“ – לרבות חומר שהוקלט או שצולם, אף אם לא שודר למעשה.

(ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), שידורי הכנסת יעמדו חינם לשימוש כל הרוצה בהם, אלא אם כן נקבע אחרת בתקנות לענין השימוש או לענין התשלום.
(ג) הרוצה בהקלטות לאחר שידור – ישלם לגוף המשדר תשלום בשל ההוצאות הכרוכות בכך, המבוסס על מחיר העלות, בהתאם לכללים שתקבע המועצה, ואולם הכנסת תהיה רשאית לקבל, בלא תשלום, הקלטות של כל שידורי הכנסת.
ראו גם: סעיף 6 לחוק זכות יוצרים, התשס״ח–2007: פרסומים רשמיים ‏ 6. על אף הוראות סעיף 4, לא תהא זכות יוצרים בחוקים, בתקנות, בדברי הכנסת ובהחלטות שיפוטיות של בית משפט או של כל רשות שלטונית המפעילה סמכות שפיטה על פי דין.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרור, Ijon. בעקבות הדיון הזה עולה השאלה:

  • האם שידורי ערוץ הכנסת חופשיים מזכויות יוצרים?
  • האם הם חופשיים לפי PD-IsraelGov קרי 50 שנה מיצירתם?
  • מה הרישיון המתאים פה? CC0? ‏Geagea - שיחה 14:56, 15 ביולי 2019 (IDT)
לדעתי לא. דברי הכנסת הם פרסום מסויים. וערוץ הכנסת הוא פרסום אחר. הייתי מציע לפנות לעמותה ולבקש שהם יפנו לערוץ הכנסת ויבקשו רשות להשתמש בצילומי מסך. דרור - שיחה 19:00, 15 ביולי 2019 (IDT)
העניין הוא לא צילומי מסך אלא פריים מסוים של הצבעה בכנסת שנכלל בסרטון ונתבקש אישור OTRS בטענה שאין זכויות יוצרים בפריים. Geagea - שיחה 01:40, 16 ביולי 2019 (IDT)
לדעתי (אינני משפטן) פריים בודד של משדר טלויזיה שעניינו מלכתחילה הנגשת מידע לציבור ולא יצירה אמנותית הוא בחזקת בטל בששים (de minimis), כלומר גם אם עקרונית ייתכנו זכויות יוצרים על המשדר, השימוש בפריים הבודד, להמחשת העובדה המתוארת בו (ההצבעה), מותר ואינו מצריך רשות מיוחדת (ולכן גם לא מעורבות של OTRS). Ijon - שיחה 02:02, 17 ביולי 2019 (IDT)
de minimis לא יכול להתקיים בסרטון. כשמציגים בערך סרטון אפשר אפילו לבחור פריים בודד שיופיע כתמונת הסרטון. אפשר לחתוך פריים בודד כתמונה כשהסרטון הוא המקור. המרכיבים בסירטון צריכים להיות חופשיים כולם. כולל המוזיקה. Geagea - שיחה 08:41, 17 ביולי 2019 (IDT)
דיוק. de minimis יכול להתקיים בפריים אחד או יותר בסרטון. כלומר פריים בודד יכול לכלול de minimis ‏Geagea - שיחה 08:47, 17 ביולי 2019 (IDT)
ביקשתי מוויקימדיה להגיע להסדר עם הכנסת על שימוש בשידורי ערוץ הכנסת. אם יושג הסדר, אחזיר את הסרטון עם השידור מערוץ הכנסת. דוריאןDGW – Talk 14:26, 17 ביולי 2019 (IDT)
שלום דוריאן, כמו שכתבתי לך גם במייל, לצערנו דוברות הכנסת לא הצליחה עד כה לשחרר תמונות של חברי וחברות כנסת לדורותיהם, שאין להם תמונות בוויקיפדיה. לאחר הבחירות יעשה ניסיון נוסף לפנות לכנסת ולבדוק גם את נושא החומרים מערוץ הכנסת. לסטר - שיחה 10:41, 23 ביולי 2019 (IDT)