לדלג לתוכן

משתמש:Govmap/Govmap - אתר המפות הממשלתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
govMap - אתר המפות הממשלתי
לוגו שרת המפות הממשלתי
לוגו שרת המפות הממשלתי
סוג אתר אינטרנט
תקופת הפעילות 1 ינואר 2004 – הווה (20 שנה)
בעלות מדינת ישראל
שירותים עיקריים מפות
www.govmap.gov.il


אתר המפות הממשלתי משמש כפלטפורמה טכנולוגית לשיתוף פעולה של מידע, וכלים חכמים מרכז את מירב המידע הממשלתי והמוסדי אשר ניתן להביאו לידי ביטוי על גבי מפה.

אתר המפות הממשלתי מהווה מאגר מידע רוחבי ממשלתי שבו עשרות גופים מציגים את נתוניהם על גבי מפה אחת ובאופן שיאפשר קבלת ידע וקבלת החלטות חכמה.

היכולות של האתר משמשות את הציבור הרחב, גופי מקצוע, חברות פרטיות, השלטון המקומי וכן, את כלל משרדי הממשלה בשיתוף פעולה של מעל 45 גופים רשמיים, כבר היום ישנן כ-340 שכבות מידע ומעל 6 יישומים שמקור הנתונים שלהם הוא משרדי ממשלה.

יישומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתור גוש/חלקה

יישום המאפשר קבלת כתובת בהזנת גוש וחלקה וכן, קבלת נתוני חלקה לפי כתובת.

נתוני הגושים והחלקות מתעדכנים באופן שוטף ויומיומי ממאגר המידע של המרכז למיפוי ישראל. היישום מאפשר איתור קל ונח של גוש וחלקה בהתאם להזנת כתובת קיימת.


איתור תוכנית בניין עיר

יישום המאפשר איתור תוכנית בניין עיר מתוך נתוני רשות מקרקעי ישראל. ניתן לאתר תוכנית לפי שם התוכנית או חיפוש לפי אזור במפה.

בעזרת היישום ניתן לקבל את תמונת המצב התכנונית העדכנית לכל אזור במדינת ישראל. כמו כן, לאחר איתור התכנית, ניתן לראות את פרטיה המלאים, כולל תשריט ומסמכי תקנון, על ידי פניה ישירה אל דף התכנית באתר רשות מקרקעי ישראל.


איתור תחבורה ציבורית

היישום מאפשר איתור מסלולי תחבורה ציבורית, לוחות זמנים ותחנות של מגוון חברות התחבורה הציבורית ברחבי מדינת ישראל. ניתן לראות את לוחות הזמנים המתוכננים, את המסלולים בהם מתבצעת הנסיעה ולתכנן את המסלול הנדרש על ידי שימוש באתר. הנתונים מתעדכנים באופן יומי מתוך מאגר מידע מרכזי של משרד התחבורה בטכנולוגיית GTFS.


מכ"ם גשם

היישום מאפשר קבלת נתוני ענני גשם ופרמטרים נוספים על גבי המפה. ניתן לראות את עוצמת הגשם וכן, לצפות בהתקדמות העננים ולבחון את מגמתם לאורך זמן. הנתונים מעדכנים באופן שוטף וחי כל 10 דקות על ידי מאגר המידע המרכזי של השירות המטאורולוגי הישראלי.


אטלס פוטנציאל אנרגית הרוחות

יישום פוטנציאל אנרגית הרוח מאפשר קבלת מידע רב בנושאי אנרגיית הרוח על פי חיתוכי גבהים, חודשי השנה ועוד. היישום נועד לתת כלי מתקדם וטכנולוגי לחוקרים ומשקיעים בתחום האנרגיות המתחדשות במדינת ישראל. המודל עליו מבוסס היישום הינו מודל COSMO המשמש לחיזוי מזג אוויר. היישום נבנה ביוזמה ושיתוף פעולה של משרד האנרגיה והשירות המטאורולוגי הישראלי.

אזור עבודה קבוצתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר מאפשר הרשמה בחינם באמצעות כתובת דואר אלקטרוני, ומאפשרת פעולות נוספות אשר לא מתאפשרות למשתמש מזדמן.

משתמש רשום יכול לייצר שכבות מידע אישיות על ידי מגוון דרכים - ייבוא מידע אישי מקבצים ו/או שרטוט פשוט על גבי המפה. בעת יצירת השכבה ניתן להגדיר את המאפיינים הבאים:

א. הגדרת שדות - ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות - שדות בסיסיים דוגמת טקסט ומספר, וכן, קישור, תמונה, תאריך, שעות פתיחה ועוד.

ב. עיצוב - ניתן לבחור מתוך מגוון גדול של כלי סימבולוגיה ואייקונים, כולל צביעה תמטית על פי שדות, קבוצות, גודל, ייבוא אייקון אישי ובחירה מתוך מאגר עשיר הקיים באתר.

ג. שיתוף - ניתן להגדיר שותפים נוספים למידע שנוצר באתר וליצור קבוצות עבודה עם הרשאות ברמות שונות אשר יאפשרו צפיה, עריכה וניהול של השכבה.

API - ממשק תכנות יישומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר מאפשר יכולות שיתוף מידע גיאוגרפי ושילוב רכיבי מפה בשלוש תצורות:

א. קישור – גלישה לאתר המפות בתצורה התחלתית מוגדרת מראש (התמקדות לקואורדינאטות, קביעת קנה מידה, סוג המפה וכו’) על ידי הוספה של פרמטרים לכתובת ה-URL.

ב. קוד HTML – הטמעה פשוטה של המפה על פי קישור הכולל פרמטרים, באתר המארח.

ג. פונקציות JavaScript – הפעלת פונקציונליות מתקדמת בחלונית המפה המוטמעת באמצעות קוד HTML.

ניתן לראות דוגמאות נוספות והסברים אודות הרכיב בכתובת api.govmap.gov.il

קישורים חיצויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של govMap (בעברית)