משתמש:GuyLavi/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולם הקונכייה
לוגו של אולם הקונכייה באר שבע
כינוי הקונכייה
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים)
עלות הבנייה 50 מיליון ש"ח
בעלים החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע
מפעיל חברת "כיוונים"
משטח פרקט
קבוצות הפועל באר שבע-דימונה (כדורסל)
מושבים 3,000

אולם הקונכייה היכל הפיס באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הינו היכל ספורט רב תכליתי שנועד לתת מענה לצרכי האוכלוסייה בבאר שבע והנגב בתחום הספורט והתרבות. ההיכל מכיל 3,000 מקומות ישיבה מקורים ואירח תחרויות ספורט בענפים רבים וכן מופעים גדולים לקהל הרחב.

את ההיכל יזמה עיריית באר שבע בשיתוף מפעל הפיס כחלק במסגרת קרית ספורט חדשה הכוללת גם את אצטדיון ווינר באר שבע. את הקמת הפרויקט הובילה החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע ומפעילת ההיכל כיום היא חברת כיוונים, החברה לתרבות הפנאי באר שבע. האדריכל של ההיכל הינו גידי פובזנר.

ההיכל כולל 5,000 מ"ר בנוי אשר הוקם בהשקעה של כ-50 מיליון ש"ח, כשחלק מהמימון בסיוע מפעל הפיס.

אירוע הפתיחה הרשמי של ההיכל התקיים בתאריך ה 25 בפברואר 2014 וכלל את אירוע האולסטאר החגיגי של ליגת העל בכדורסל. באירוע התקיים גם טקס הפתיחה הרשמי במעמד ראש העיר, מר רוביק דנילוביץ', יו"ר מפעל הפיס ומיו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. באירוע התקיימו תחרויות ראווה שונות (כגון תחרות ההטבעות) וכן הופעה של "עילי בוטנר וילדי החוץ". האירוע שודר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

אולם הספורט נבנה בסטנדרטים בינלאומיים לעריכת תחרויות ומופעים. נכון להיום, חוץ מאולם זה, אין עוד היכל סגור היכול להכיל מספר כה רב של צופים, דרומית לעיר ראשון לציון. ההיכל ישמש גם להופעות ואירועי תרבות גדולים שלא היו בנגב עד היום כמו פסטיגל ואירועים גדולים שנדרש להם היכל מקורה סגור.

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', אמר: "העיר באר-שבע, מטרופולין הדרום הקימה היכל רב תכליתי שייתן מענה לענפי הספורט השונים, לתחרויות בינלאומיות ולמופעי תרבות ואמנות. מדובר בהיכל רב תכליתי שישרת את 600 אלף תושבי הדרום, הוא משדרג את העיר והופך אותה לעוגן גם בתחום הספורט".

קישורים חיצונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. כתבה אודות חינכה של האולם הקונכיה.
  2. אתר החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע