משתמש:Hadaradi/המכון הגבוה ללימודי מנהיגות חינוכית ואמונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תוכנית דו שנתית מיוחדת במכללת אורות ישראל באלקנה, שהוקמה על ידי הרב יונה גודמן בשנת 1999. תוכנית זו מיועדת לבנות הלומדות במכללה בשנים ב', ג',בנות המעוניינות להעמיק ולברר את זהותן הציונית דתית ועמדתן ביחס לחינוך.

על מנת להצטרף לתוכנית זו, על הבנות להתראיין אצל הרב יונה גודמן. המכון בעל אופי משפחתי, כ-20 בנות בקבוצה. נכון לשנה זו,קיימות ארבע קבוצות, שתי קבוצות לכל מחזור לימודים. לכל קבוצה יש מרצה שתפקידה ליצור אקלים נעים ומשפחתי בין הבנות במשך השנה בכיתה, בזמן הקורס וכן על ידי פעילויות ערב מדי פעם בביתה של המרצה ועוד.

לימודי המכון מתבצעים ב-3 קורסים שנתיים, בשנה ב' עוסקים בציבור הציוני דתי, זהותו וערכיו, ומפתחים עמדה אישית ביחס לציונות הדתית, כמו כן, עוסקים גם בפיתוח החוש האמוני. בשנה ג' עוסקים בעיקר בחינוך-בחשיפה לעקרונות שונים בחינוך תוך גיבוש העמדה עמצאית חינוכית וכן, בדרכי התמודדות מול סיטואציות שונות בחינוך הציוני דתי. בין המרצים בתוכנית זו- הרב יונה גודמן, הרב אהרון כהן,רב היישוב יקיר, הרב יאיר בן שטרית, מירי בן שטרית, מיתי להמן, אורית קאופמן, אריאלה בן זימרה ושולמית צור. במסגרת המכון נערכים כל שנה סיורים לימודיים שונים,סיורי העצמה אישית,וכן שבתות עיון במקומות שונים ומגוונים בהם בנות המכון ובוגרותיו יחד עם הרב יונה ועוד מרצים מבקרים במקומות חינוך שונים ולומדים ממדיניות החינוך השונה בכל מקום ומקום.

בנות המכון ממשיכות ליצור קשר עם הרב יונה גם לאחר עזיבתן את המכללה, ורואות בו דמות חינוכית ערכית ומתייעצות איתו בנושאים שונים, ובפרט בענייני חינוך. הרב יונה מקפיד לשלוח מידי חודש לבנות המכון ובוגרותיו מיילים ושיחות מוקלטות קצרצרות העוסקות בחינוך, בעניינים אקטואליים. כמו כן לאחר כל סיור מתקיימים במייל דיוני הסקת מסקנות ולקחים חינוכיים ואישיים מהסיור.