משתמש:Hiphopmachine/מאסטה אייס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דובל קליר (באנגלית:Duval Clear; נולד ב4 בדצמבר 1966), מוכר גם בשם הבמה שלו מאסטה אייס (Masta Ace), הוא ראפר אמריקאי מברוקלין ,ארצות הברית.רבים משיריו של מאסטה אופיינו בפשטותם ודיברו על רגשות,הרהורים ועובדות על חיי אמרקאי ממוצא עירוני.יכולתו כאמסי הייתה גבוהה והוא השפיע המון על אמסיז שונים כמו אמינם.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליר הוא בוגר אוניבריסטת Rhode Island וב-1987 הוא הכיר את Marley Marl בחופשת הקיץ. את הופעתו הראשונה הוא החל כמאסטה אייס בשיר The Symphony" עם Juice Crew ביחד עם:Craig G,קול ג'י ראפ ו-Big Daddy Kane באלבומו שלMarley Marl, הוא שיחרר סינגלים נוספים בהם הוא לוקח חלק כמו: "Keep Your Eyes on the Prize" ו-"Simon Says".

ב-1989 מאסטה שיחרר את הסינגל הראשון שלו: "Together" b/w "Letter to the Better", ב-1990 הוא הוציא את אלבומו: Take a Look around בלייבל של Marley Marl שגם עזר בהפקה ביחד עם DJ Mister Cee.באלבום בלטו בעיקר שני הלהיטים "Music Man" ו-"Me & The Biz".

בין הופעתו הראשונה לבין אלבומו השני חש מאסטה מרירות רבה על תעשיית ההיפ הופ דאז שהחלה להתמסחר וגם חשיבותו של הגאנגסטה ראפ, רגשות אלו היו מורגשים באלבומו השני שיצא ב1993 הנקרא SlaughtaHouse. באלבום זה הוא מארח את חבריו Masta Ace Incorporated הכוללים את: Eyceurokk, Lord Digga, Paula Perry ן-Leschea, סינגלים מהאלבום הם:"SlaughtaHouse", "Saturday Nite Live", "Style Wars","Jeep Ass Niguh" וגם הלהיט Born to Roll שנכנס למקום ה23 במצעדי 100 השירים החמים של מצעדי הבילבורד. באותה Vשנה מאסטה הצטרף להרכב Crooklyn Dodgers כחבר צוות זמני בשבילו הסרט Crooklyn והקליט יחד עם Special Ed ו- Buckshot מבלאק מון את פסקול הסרט. ב-1995 הוא הוציא ביחד עם חבריו להרכב את האלבום Sittin' on Chrome, האלבום מאד הצליח ואף נחשב להצלחה הכי גדולה של מאסטה מבחינת מכירות והגיע ל20 במצעד האלבומים הכי טובים בקטגורית הR&B/היפ הופ של בילבורד. האלבום כלל את השירים: "The I.N.C. Ride" ו-"Sittin' on Chrome" ו-Born to Rol. לאחר הצלחת האלבום מאסטה אייס הסתכסך עם חבריו להרכב:Lord Digga ו-Paula Perry מה שגרם להתפרקות ההרכב. אחרי המעידה הזו מאסטה אייס לא השמיע את קולו בחמש שנים הבאות.

הסינגל של מאסטה "Ghetto Like" גרם לאי הבנה בינו לבין הראפר המחתרתי Boogieman שגם הוא הוציא שיר עם שם דומה הנקרא: "Ghetto Love" שיצא לפני שירו של מאסטה. אי ההבנה הזו גררה אחריה דיסים כאשר בוגימאן שיחרר דיס על מאסטה אייס הנקרא:"Just You Wait",מאסטה אייס הגיב לבוגימאן בדיס:"Acknowledge",ובנוסף מאסטה הוציא דיס על ההרכב The High & Mighty .

Disposable Arts הפך לאחד מהאלבום הטובים והמשובחים ביותר ב2001,האלבום אופיין בסטייל המייחד את מאסטה וברעיון של האלבום המביא סיפור בדיוני המתעד את מאסטה שהיה בבית ספר לראפ סאטירי הנקרא "Institute of Disposable Arts". בJCOR רקורדס לא הסכימו שהאלבום יצא ולכן מאסטה הקים לייבל עצמאי ב2005 הנקרא M3 ושם שוחרר האלבום. השיר "No Regrets" גרם להרבה מאד מעריצים של מאסטה להאמין שזהו אלבומו האחרון מכיוון שמאסטה אומר בשיר:""I don't know if it's the end, but yo, it might be"-ובתרגום חופשי:אני לא יודע אם זה הסוף,אבל היי זה יכול להיות. שמועות על סיום קריירתו פסקו כאשר מאסטה אייס חזר ב2004 באלבום חדש הנקרא A Long Hot Summer עם אותו רעיון הדומה לאלבומו הקודם. שמועות נוספות על פרישתו של מאסטה חזרו אך גם אלו התפוגגו כאשר מאסטה הודיע על הקמת צוות\הרכב חדש בשם eMC הכולל אותו ואת Punchline,Wordsworth,ובן חסותו Strick. בדצמבר 2006 מאסטה אייס אמר שיותר אינו מקליט סולו לבדו אלה רק עם ההרכב שלו eMC. ב2008 שוחרר האלבום של eMC הנקרא The Show וב2012 יצא האלבום MA Doom: Son of Yvonne.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1990 - Take a Look Around
  • 1993 - SlaughtaHouse
  • 1995 - Sittin' on Chrome
  • 2001 - Disposable Arts
  • 2004 - A Long Hot Summer
  • 2008 - The Show
  • 2009 - Arts & Entertainment
  • 2012 - MA Doom: Son of Yvonne