משתמש:Javruta/הרב משה ניר פינטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Javruta.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Javruta.

הרב משה ניר פינטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבה הראשון של קוזומל, מקסיקו. ומשנת תשע"ה (2015) מכהן כרב היישוב נתיב השיירה, הסמוך לנהריה, במועצה האזורית מטה אשר.

נולד בנהריה בט"ז באדר שנת תשמ"ב (11 למרץ 1982), למד בישיבה תיכונית אביר יעקב, בצילו של הרב דוד אבוחצירא שתמך בבחירתו כרב נתיב השיירה. משם עבר לישיבת מרכז הרב בירושלים ולמד בה שנים רבות עד שהתמנה לתפקיד רב היישוב נתיב השיירה. עבר בהצלחה את מבחני הסמיכה של הרבנות הראשית לישראל, ונושא בכושר לרב עיר.

מתלמידיו הבולטים של הרב יעקב שפירא, ראש הישיבה וחבר מועצת הרבנות הראשית. במסגרת לימודיו התקרב גם לרב דוד חי הכהן מבת ים, ולרב מנחם בורשטין ראש מעון פוע"ה שכתבו מכתבי הערכה לרגל התמנותו לרב בנתיב השיירה.

רבה הראשון של קוזומל, מקסיקו.[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותו רב צעיר בן 24 התבקש להגיע לאי הקריבי קוזומל שבמקסיקו, ולתת מענה לחיים היהודיים המתהווים,

לאחר התייעצות עם הרב אברהם שפירא, שהיה אז ראש ישיבת מרכז הרב, ולפנים גם הרב הראשי לישראל, יצא לשליחות והקים שם את בית הכנסת הראשון, שנקרא בית יוסף על שם אביו ז"ל. תוך זמן קצר הוקמה גם חנות לממכר מוצרים כשרים.

בשנת תשס"ח (2008) נשא לאשה את ויויאן חיה לבית פיינזילבר, ילידת מקסיקו. הזוג נישאו בארץ, ומיד אחרי נישואיהם יצאו ביחד להמשך עשייה באי קוזומל, למשך כשנה.

רב מושב נתיב השיירה.[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב משה ניר פינטו זוכה לאהדה גדולה ביישוב ובסביבתו. שיעוריו נמסרים בשפה עכשווית ובנועם, גם ברשתות החברתיות של היישוב מדי שבוע כמסר אקטואלי מפרשת השבוע, מוטעם ומותאם לענייני השעה.

הרב מהווה כתובת לכל פונה, קשוב לצורכי היחיד והציבור, ומחבר את חלקי האוכלוסייה השונים. מנהיגותו בלטה בצורה יוצאת דופן בזמן מגפת הקורונה והסגרים שנלוו אליה, בה הרב הקים מערך התנדבותי מתוך היישוב ולמענו: פניות רבות התקבלו אצל הרב, שמשמש גם כיו"ר וועדת פרט ורווחה, פניות מסוג של צורך בתרופות או במזון, תוך שהרב מפנה כל פניה למערך התנדבותי שהקים. במסגרת הזו גם הרב ומשפחתו הסתובבו ודאגו לכל מחסור.

פירוש על נשמת כל חי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת תשס"ח (2008), הוציא לאור חוברת בשם "שיר חדש", פירוש לנשמת כל חי. מדברי הרב יעקב שפירא לרגל הוצאת החוברת: הרב משה ניר פינטו הינו מבחירי התלמידים בישיבת מרכז הרב.

החוברת יצאה מיד לאחר פטירת הרב אברהם שפירא, כחיבור הראשון לזכרו ולעילוי נשמתו, וגם לזכר הוריו ז"ל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

2021 04