לדלג לתוכן

משתמש:Joe baner/פטרוזיליה (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פטרוזיליה (להקה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פטרוזיליה (Petrozilia, Petros, Parsley) היא להקת רוק\פופ ישראלית שנוסדה בשנת 2012 ברמת גן\ תל אביב.


פטרוזיליה מנגנת שירים בעברית בסגנון להיטי רוק ופופ משנות התשעים, אשר מושפעת מאמנים כדוגמת כוורת, ביטלס, קווין וברוס ספרינגסטין. ארבעה מחברי הלהקה: אפי הלפר, אסף קרני, דניאל נחמוד ותומר וילנסקי, הכירו בשנת 2009 בביה"ס למשחק אימפרו. הארבעה שכרו יחד דירה ברמת גן ועם סיום לימודי המשחק ייסדו את הלהקה. זמן קצר לאחר מכן צירפו את החבר החמישי בלהקה: גיא וילנסקי (אחיו הצעיר של תומר).

שם הלהקה נבחר שעות ספורות לפני הופעתה הראשונה. הסיבה בבחירת השם שנויה במחלוקת. ע"פ שמועות מחברי הלהקה נראה כי השם נבחר ע"פ שורה מתוך השיר של משינה: "אז למה לי פוליטיקה עכשיו":

"...שמיר ופטרוזיליה נפגשים באפלה\ לפתור את המצב הנוכחי..."

או ע"פ שם האלבום של סיימון וגרפונקל: Parsley, Sage, Rosemary and Thyme


בקיץ 2012 פטרוזיליה עברה דריסת רגל ראשונה כאשר השתתפה בתחרות "ז'אן ז'אק גולדסנר 4" בה זכתה במקום השני מבין 18 להקות. לאחר ההשתתפות בתחרות החלה הלהקה לעבוד על אלבום הבכורה שלה "בית", לשם כך נסעו כל חברי הלקה למספר שבועות לתאילנד. בזמן שהייתם בתאילנד הופיעו מספר הופעות מול קהל מקומי וזכו להצלחה. כאשר חזרו לארץ, סיים סולן הלהקה אפי הלפר לכתוב את כל שירי האלבום ונכנסו לאולפן ההקלטות של ראובן חיון להקלטת האלבום.

בשנת 2015 פטרוזיליה השלימה את הקלטת אלבום הכורה שלה "בית", אך לרוע המזל באותו זמן נפטר אביו של הלפר, ובעקבות כך בחר לדחות את הוצאת האלבום. בסוף אותה שנה החליטה הלהקה בפעם הראשונה לשנות השם ל"בובטיילז" מסיבות לא ידועות. תחת שם זה הוציאה הלהקה לראשונה את אלבום הבכורה שלה "בית" לשמיעה בפורמטים אינטרנטיים שונים באופן עצמאי וללא יח"צ. באלבום 13 שירים, את כולם כתב והלחים אפי הלפר. זמן קצר לאחר פרסום האלבום הוא נמחק מכל הרשתות והפורמטים מסיבה לא ידועה (כנראה בעקבות חוסר השמעות והחלטה לנסות לפרסם מחדש את האלבום תחת שם אחר).

בעקבות האירועים שפקדו את הלהקנ בשנה האחרונה, נוצרו משקעים ומתחים בין הלפר לשאר חברי הלהקה שנסתיימו בהחלטה לשנות את שם הלהקה בפעם השנייה ל"אפי הלפר והעבמים". ככל הנראה מכיוון שהלפר כתב את כל שירי האלבום והרגיש שהשקיע יותר בלהקה מאשר שאר החברים. שנה לאחר מכן ראה אור הסינגל הראשון שלה "הכבישים ואני" בפברואר 2016 שזכה להצלחה ולהשמעות רבות במגוון תחנות הרדיו. עקב ההצלחה הלהקה יצאה לסיבוב הופעות ברחבי הארץ אך לא זכה להצלחה. בחודש אפריל באותה השנה שחררה את הסינגל השני "על הקירות" שזכה אף הוא להצלחה דומה. לאחר מכן באותה השנה הוציאה הלהקה שני סינגלים נוספים: "בית" ו"מי את" שלא זכו להצלחה דומה ולכמות השמעות כמו השניים שקדמו להם.

עקב חוסר ההצלחה של שני הסינגלים האחרונים וסיבוב ההופעות, החליט הלפר ימים ספורים לפני הוצאת אלבום הבכורה לאור לגנוז את האלבום ולפרוש מעסקי המוסיקה. בעקבות כך נוצר נתק בין חברי הלהקה אשר הפסיקה את פעילותה.