לדלג לתוכן

משתמש:L לשעבר/נקמת הצועני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
נקמת הצועני
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת לינדה לה פלנט
הוצאה
הוצאה אור עם
מספר עמודים 445

נקמת הצועני מאת לינדה לה פלנט יצא לאור לראשונה בשנת 1987. הוא ספר הראשון מתוך סדרת שני ספרים. שם ספר ההמשך נקרא "נקמת הקמע". לארץ הגיע רק בשנת 1991 בהוצאת אור עם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}} נקמת הצועני הינו סיפור אחד מרכזי שסביבו נרקמות עוד שני עלילות נוספות – על אחת מהם נרשם סיפורו נוסף. הסיפור המרכזי מספר על פרידום סטאבס, נסיך הצוענים ועל קשרו שהתפתח על אוולין. הסיפור משלב בתוכו את הסיפור על עברו של אביה של אוולין (יו). עבר שעליה הייתה צריכה משפחת אוולין ל"שלם". העלילה הנוספת שנרקמת, מתרחשת בעתיד, בתקופת הבליץ בלונדון, לאחר שאוולין ופרידום נשאים ולהם שני ילדים – אלכס ואדוארד. המכנה המרכזי בכל הסיפורים הוא החוב שיש לשלם בעקבות חטא שנעשה בעבר.

הסיפור המשני – עברו של אביה – בצעירותו של יו, לקח את בתוליה של צוענייה. הצוענייה לא הייתה צוענייה רגילה, אלא ממעמד מיוחס יותר. בני משפחתה זורקים אותה והיא נשארת בידיו של יו או בידי זונות. יו צוחק עליה ומסרב להינשא לה והיא נזרקת לזונות. בעקבות כך, נופלת על יו קללה ועל בני משפחתו. כל משפחתו מתה מסיבות משונות, כולל הוא, ורק אוולין בתו נשארת בחיים לאורך שנים.

הסיפור המרכזי : אוולין הייתה נערה למשפחה מורכבת ואוהבת. במהלך הסיפור אוולין מתבגרת, גדלה, חווה את מות אמה עקב לידה כושלת ואהבה נכזבת. במהלך התבגרותה היא פוגשת פעמים רבות צועני ששמו פרידום. לאחר שהשנים חולפות היא פוגשת את פרידום שוב, הפעם בזירת אגרוף, אליה לקחו אותה חבריה. במקום מתחילים להיווצר מהומות בעקבות נצחונו של הצועני. במהלך כל המהומה נאנסת צוענייה, רוני ואוולין יוצאת לעזרתה. בעלה לעתיד של רוני, ג'ס מחליט לנקום על המעשה והורג את שלושת האנסים. אוולין ידעה על הנקמה ועל המתחים שנוצרים בין הצוענים לבין אנשי המקום.

העניינים מסתבכים כאשר אמה החורגת של אוולין, גלאדיס, מתערבת בקשר בין אביה לאוולין. היא מאשימה את פרידום בהריגת שלושת בני האצולה וטוענת כי בתו יודעת את זה וזאת לפי העובדה שהיא שומרת כל כתבה על הצועני. בעקבות כך, אביה מאשים את פרידום במהלך קרב על רצח ובחזרתו אל ביתו נפתחת בינו לבין בתו ריב. אוולין מספרת לאביה כל מה שקרה וכועסת עליו על שלא סמך עליה ובמקום האשים את הצועני. היא לוקחת את דבריה ונוסעת אל קארדיף, שם היה כלוא פרידום. אוולין מצליחה לזכות את הצועני במשפט. אולם, פרידום נאלץ לקיים את חוזה 5 השנים עם סר צ'אלרס שעזר לשחרור. סר צ'ארלס מונע את הקשר בין הזוג ופרידום פותח קרירת אגרוף מצליחה ופוגשת פעמיים בלבד את אוולין, אינו מספיק לומר לה את תודתו.

לאחר כשנה מתחיל פרידום ל"מרוד", הוא מפסיק את אמוניו וצ'רלס משוחח עמו. הם מתחילים כי פרידום יחזור להתאמן ובתמורה יוכל להיפגש עם אוולין. אוולין חייה במקום נידח, אביה נפטר לאחר המשפט והיא לא הספיקה לראותו או לבקש ממנו לחזור אל הבית שנטשה. בנוסף לכך, היא הייתה בהריון מתקדם מפרידום והחלה בהכנות להריון הקרב.

לאחר של שנים ביחד, בעלילה ממשיכה אל ימי הבליץ בלונדון. לזוג יש שני ילדים – אלכס ואדוארד. בעקבות ריב בין אדוארד לאביו, נהרג פרידום ואחיו הצעיר, אלכס מסגיר את עצמו במקום אחיו. לעומת זאת, אדוארד ממשיך בחייו ומקיים את "רצון" אמו והולך לאוניברסיטה. המשך הסיפור מופיע בספר קללת הקמע.

[[קטגוריה:רומנים (ז'אנר ספרותי)]]