משתמש:Lerddazardogen/כלב שטן: מרדף הגיהנום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסרט כלב שטן: מרדף הגיהנום הוא סרטו של הבמאי קורטיס הרינגטון משנת 1978 העוסק בכלב שטן ושד מסוג הבורגארס, לפי אמונת הקדמונים לכלב הבורגארס המפלצתי יש שתי קרניים ושערות ערוכות כמו של אריה היציבות בצורה של חרדון הצווארון, בדרך כלל אפשר לראותו רק בלילות. את האב מייק בערי גילם השחקן ריצ'רד קרנה, את בטי בערי האם גילמה השחקנית איווט מימיוקס, את בוני הבת גילמה קים ריצ'רד את צ'ארלי הבן גילם השחקן אייק אייזנמן. את מיילס אמורי שהוא המורה לכיתה של צ'ארלי, כמו כן הוא המאהב של בטי וחברו של מייק, גילם השחקן קן קרצ'בל. את עוזרת הבית מריה גילמה השחקנית טינה מנרד, ואת שכנם של משפחת בערי ג'ורג' גילם לואו פריזל. הסרט שייך לתחנת הטלוויזיה רשת הCBS. הסרט עוסק בכלב ששולט לרעה באנשים אנשים נורמטיביים ועושה להם טרור. בסרט נעשים טקסי הפולחן לשטן הן מצד חברי כת השטן והן מצד של אנשים תמימים שהיו תחת השפעתו של השטן

סצנת הפתיחה של הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצה מסוימת של חברי כת השטן קונים כלבה בסכום של חמש אלף דולר, בעוד שבראש קבוצת כת השטן זאת עומדת מכשפה (מרטין בסויק) שהיא כהנת של כוחות הרשע השחורים וחזנית של השטן והשדים. בעת טקסי הפולחן לשטן, נכנסת לחיי הכלב רוח רעה בעלת צל ענקי של כלב זאב הישר מהגיהנום לארץ, לאחר זמן מה אותה כלבה המליטה גורים. אחד הגורים מועבר כמתנת תנחומים למשפחת בערי, תחת הכלב הראשון של משפחת בערי, סקיפר, אשר נהרג בתאונת דרכים לאחר שחצה את הכביש. את הגור מעניק רוכל של ירקות ופירות בעל ניידת (אר. ג'י. ארמסטרונג), שאותו הכירה משפחת בערי, אבל מה שהם לא ידעו זה שאותו רוכל נמנה עם קבוצת כת השטן הזאת. בוני מבקשת רשות מצ'ארלי לגדל את אותו הכלב. בוני הייתה גם זאת שהעניקה את השם לאקי לכלב. כמו כן נמסר הכלב לאקי כמתנת יום ההולדת של בוני. עוזרת הבית של מייק בשם מריה מתלוננת בפני מייק שהיא מתחילה להרגיש את הפחד מהכלב (לאקי) לאחר שהיא מרגישה בתוכו משהוא שטני ומרושע. אך מכיוון שמייק זילזל בדבריה, אז לאחר יותר משנה, הוא שם לב לכך שאשתו ובניו מתחילים להתנהג בצורה מאוד מוזרה, מאז שגדל כלבו לאקי, למשל הוא בעצמו התלונן שבתו בוני משקרת גונבת ומרמה. דבר מוזר נוסף קרה כאשר המאהב של אשתו נהרג, אז יום למחרת אשתו בטי משחקת עם ילדיה פינג פונג בשולחן טניס כאילו שום דבר לא קרה. מייק בערי היה הראשון שהבחין שמשהוא לא כשורה אצל לאקי, לאחר שניסה ללטף את צווארו לרגל יום הולדתו, אז לאקי השתטח ארצה בכדי שמייק לא יוכל ללטפו. אם לא די בכך אז הרי לו בעצמו קרו כמה דברים מאוד מוזרים כאשר שלושה אנשים שהכיר נהרגו כגון שכנו ג'ורג' עוזרת הבית שלו מריה והמאהב של אשתו, דרך אגב הוא עצמו היה כמעט בסכנת חיים, בעת שעסק בתיקון מכסחת דשא שעמדה הפוך, אז המכונה הזאת התחילה לעבוד לבד מעצמה מבלי שום איזה נגיעה בכפתור בעוד שבניגוד לרצונו ידו של מייק בערי התקדמה לאט לאט לעבר הלהבים המסובבים שחותכים את הדשא, אך מייק בערי יצא בנס איך שהוא מהסכנה הזאת. כמו כן הסרט גם מתאר את ההתנהגות הבלתי מובנת של אשתו וילדיו.

היום הכי קשה של מייק בערי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שמייק בערי קם בבוקר אחרי ששמע קול שלא מהעולם הזה בעודו שוכב עם אשתו בטי על המיטה בלילה, מתחילים בניו, בוני וצ'ארלי לצחוק בצורה מאוד מוזרה, בזמן ערוכת הבוקר שלהם, אז מגלה מייק שבנו צ'ארלי רץ בבחירות לראשות ועד הכיתה של מועצת התלמידים. זמן מה לאחר שהלכו שני בניו לבית הספר, רוצה מייק להחליף כמה מילים עם שכינו ג'ורג', בזמן שניגש מייק לעבר חצרו של שכינו ג'ורג' שם הייתה לו רחבת הבריכה, הוא נדהם לגלות שגופתו של שכינו ג'ורג' צפה על פני מי הבריכה ללא רוח חיים. לאחר ששני בניו חזרו מבית הספר, מגיעה בלילה המורה של צ'ארלי, מיילס אמורי שהוא גם המאהב של אשתו של מייק, בטי. כמו כן מיילס אמורי הוא חברו של מייק. מיילס מתחיל להתלונן בפני הזוג בערי על התנהגותו, של צ'ארלי בניהם, ומספר להם על ההתנהגות המבישה של בנם צ'ארלי: ביום הבחירות התחרה צ'ארלי מול התלמיד בובי אפלק על ראשות ועד הכיתה, כך שצ'ארלי ניצח את יריבו למרוץ בובי אפלק לאחר שגבר עליו, אבל האמת היא שמספר ימים לפני הבחירות גנב צ'ארלי את שעון היד של אחד מהתלמידים, וביום הבחירות הגיעה צ'ארלי מוקדם מאוד לפני חלק מהתלמידים לבית הספר ולאחר מכן, שלשל את שעון היד הגנוב לאחד הפתחים של תא דלת הארונית ששייכת לבובי, כך שבובי פתח באותו היום את ארונו, בנוכחות קהל גדול של תלמידים, וכך הוא הואשם במעשה הנבזה הזה, צ'ארלי גרם לעוגמת נפש גדולה לבובי שממנה הוא עדיין לא השתקם. לאחר מכן מעציה מיילס לבני הזוג בערי שבנם צ'ארלי יעבור טיפול פסיכולוגי, מייק אומר לו: אני מאוד מעוניין שבנוסף לצ'ארלי תעבור בוני גם היא טיפול פסיכולוגי, כך אם תוכל לדאוג לכך ששני ילדיי יעברו טיפול פסיכולוגי, אז מתפרצת לשיחה בטי ואומרת למייק בנוכחות המורה מיילס שאין משהוא לא בסדר בבוני, אך מייק מתעקש בנוכחות מיילס ואומר לבטי שיש גם משהוא לא כשורה אצל בוני, לאחר שבוני משקרת, גונבת ומרמה, ולכן הוא מציעה לשים אותם במוסד פסיכיאטרי, בטי אומרת בתגובה למייק שילדיה לא ילכו לשום מקום, ואז בטי מגרשת מביתה את מיילס. למחרת כשחוזר מייק מעבודתו בצהריים מבשרים לו ילדיו שהתוכניות של אימם בטי השתנו, ולכן היא הציעה להזמין פיצה במקום לסעוד איתו את ערוכת הערב במסעדה, כמו כן היא נמצאת כרגעה בישיבה של אסיפת הרופאים בבית החולים, יותר מאוחר התברר למייק שהיא בעצם הזהירה את המאהב שלה מיילס אמורי בבית החולים, שיחדול ויחזור בו, מההחלטה להשפז את ילדיה במיוחד את בנה צ'ארלי, כי אחרת הוא יהיה בסכנת חיים. כמו כן כמובן שמיילס המשיך בדרכו אחרי הזהרותיה והגיש את הצעתו להשפז את ילדיה, רק בכדי שההצעה תצא לפועל של ממש היה מיילס צריך לבא בבוקר ולחתום על הגשתו (אבל כידוע הוא נפטר ולכן נפסלה תוכניתו). כאשר רואה לאקי שהוא יכול לאבד שני אנשים בשליטתו כגון צ'ארלי ובוני הוא מגיע לביתו של מיילס, והופך מסתם כלב רגיל, לחיית הבורגאס, בזמן שרואה מיילס את הכלב מוציא מתוכו את קרניו השטניות, הופך את רשתות עיניו השחורות ליורוקות, ומוציא מתוכו שערות גדולות של אריה. הוא נבהל צועק ובורח עד שנדרס למוות בכביש. כאשר חוזר בצהריים מייק מעבודתו, לאחר יום קשה אחרי שאיבד את חברו מיילס אמורי, הוא רואה מחזה שמרגיז אותו לאחר שאשתו בטי משחקת עם ילדיה פינג פונג בשולחן טניס למרות מותו של המאהב שלה.

ניסיון ההתנקשות של מייק בלאקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו כן הקורבן הראשון שרצח הכלב לאקי הייתה עוזרת הבית של משפחת בערי, מריה. הסרט מתאר כיצד נרצחה מריה, בזמן שמריה התפללה, הצתלבה והדליקה נר לפיסלון של מריה אם ישוע, היא התחילה להישרף אל מותה לאחר שלהבת הנר הקטנה התפשטה ונהפכה לשריפה ממש מעצמה, בהשפעתו של הכלב לאקי לאחר שהוא גרם לכך דרך מבטו. לאחר כל האסונות שפקדו את מייק ולאחר שרעייתו בטי וילדיו צ'ארלי ובוני התחילו להתנהג בצורה מאוד מוזרה ומשונה, הולך מייק להיבדק אצל הפסיכולוג דוקטור נורם (ג'רי פוגל), בטענה שאולי משהוא אצלו לא בסדר, אמנם כל הבדיקות מצאו שאצל מייק הכל כשורה ושהוא איש שפוי ונורמלי, לאחר כל הבדיקות הנפשיות שמצאו שמייק הוא איש בריא מבחינה הנפשית, שואל אותו הפסיכולוג דוקטור נורם, לפשר מצבו היום יומי, כמו כן מספר לו מייק את כל האסונות שפקדו אותו, ואת השינויים מטובה לרעה של בני משפחתו, לאחר שהפסיכולוג לא כל כך מבין את תלנותו של מייק נגד בני משפחתו וכלבו שלטענתו שכל מה שלא נורמלי אצל בני משפחתו זה המצב שבו קיבל מייק מבני משפחתו שעון ללא מחוגים, אז הוא מוכן לרשום למייק מרשם של חופש מחלה של חופשה באחת מאיי הוואי בבית מלון לבדו לשבועיים, שאותו יממן, מפעל הפטרוכימיה ששם הוא עובד, אך מייק בערי דוחה את הצעתו של הפסיכולוג דוקטור נורם. לאחר הבדיקות הפסיכולוגיות שאותם עבר מייק, הוא מגיע לביתו, ולאחר שהבין עוד יותר לעומק, שכלבו לאקי עומד מאחוריי מותו של מיילס אמורי, לאחר צפייתו בתוכנית החדשות בטלוויזיה, הוא נחוש מאוד לחסל את כלבו לאקי כמו כן מייק בערי התחיל לשים לב לכך שבכל מקום שהכלב שלו לאקי נמצא קרוב שם קורים אסונות, בכך שהוא שולט באנשים אחרים שבקרבתו, גורם להרג אנשים שבקרבתו ופוצע אנשים שבקרבתו, נוסף לכך הוא הורג פיזית כלבים אחרים בצורה ברוטלית כאשר הוא גוזר אותם למספר חתיכות. מייק ניסה להרוג את כלבו לאקי, לאחר שנסע איתו רחוק מביתו למקום שומם. אך כאשר הוא לקח את אקדחו וירה בו מספר יריות אז הכלב אפילו לא נפצע מכל הקליעים שירה מייק לעברו, בסופו של דבר מייק השאיר אותו בודד, ונסע לבדו לביתו, אך כאשר הוא שב לביתו הוא נדהם לגלות שבחצר הגינה של הבית בתו בוני אוחזת ברצועתו של לאקי בעוד הוא בריא ושלם כאילו הוא לא ירה בו כלל וכלל.

סופו של לאקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנכשל מייק בניסיון ההתנקשות בלאקי אז הוא חיפש דרך רוחנית למימוש הביצוע הזה, הוא נכנס לחנות המוכרת ספרים על נושאי העל טבעי והתייעץ שם עם בעלת החנות אשר הפצירה בו שהיא איננה מיסטיקנית רק בסך הכל בעלת חנות הספרים הזאת, ובכדי לקבל תשובה עליו יהיה לנסוע למקום הררי בעל סלעים מסוים באקוודור. מייק אכן נסע רחוק מאוד מביתו לאקוודור, וזה רק בשביל להיפגש עם חכם אינדיאני שעונד על עצמו תיליון המעוטר בצלב גדול, לייעוץ, שאותו המליץ לו נהג המונית שכן הוא הסבא של נהג המונית שעוסק בקסמים וכישוף לאחר שהביט ושם לב לכך שמייק מביט בכל מיני ציורים החרוטים על הסלע. מייר בערי אכן נפגש עם אותו אינדיאני ובאמצע השיחה הוא דוחהאת הצעתו של אותו אינדיאני שלפיו: יש לשחד את הכלב באיזה מתנה מסוימת, עד שבסופו של דבר אותו אינדיאני מצייר בכף ידו של מייק ציור של קמע בצורת משולש ומזהיר אותו: לאחר הקרב עם הכלב אל תביט בכף ידך פן תיספה עימו, עליך לחכות מספר ימים עד שירד מימך ציור הקמע מכף ידך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]