משתמש:Linamoon/''לא על הלחם לבדו''

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא על הלחם לבדו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרחוב הרוסי בבאר-שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות גל ההגירה מחבר העמים לישראל חל מחקר העוסק במדעי החברה, הם התמקדו בנושאים כגון; הפעילות התרבותית והתקשורתית של דוברי הרוסית בישראל. אף על חשיבות מחקרים אלו לא התקיים מחקר מעמיק בשוני ובגיוון בין התרבויות השונות בציבור זה ובנוסף אינם כוללים התגבשות קהילתית ברמה המקומית. שמאי ואילוב התמקד בחיי הקהילה הרוסית בקצרין. במהלך המחקר שנמשך כעשר שנים והיה אחראי לשילוב חבר העמים בעיר. מטרתו העיקרית של המחקר היא להתמקד בקהילה הרוסית הגדולה ביותר בישראל שהתמקמה בבאר שבע והדבר אשר מושך את יוצאי חבר העמים הוא: מחרי דיור נמוכים, שירותי רווחה מגוונים, והמוניטין של העיר כעיר אוניברסיטאית ולכן זה מעודד יצירה של קהילה הטרוגנית וססגונית. למרות הגיוון התרבותי של חברה היא לא זוכה למחקר מעמיק. בכל אופן המחקר מבקש שפיכת אור על חיי קהילה זו קהילה זו עלידי התמקדות בשתי מוסדות-תרבות מרכזיים אשר מיועדים לציבור זה, הבנת המניעים לתחומי עניין משופים אלו ונטילת חלק במסגרות השונות של חיי תרבות ותפקידים עיקריים בעיר והעשרת ההבנה לתרומת בירת הנגב.


מופעי התרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיר באר שבע ישנם אתרים מרכזיים שבהם מתקיימים מופעי תרבות ליוצאי חבר העמים בעיר. האומנים והזמרים אשר מופיעים בקרב ציבור זה מתחרים בלהקות תאטרון ואומנים מקומיים דוברי רוסית. ישנן שתי סוכנויות מרכזיות האחראיות לארגון מופיעים בעיר:

  • קרוז אינטרנשיונל: החלה לפעול בשנת 1997 בשוק האמרגנות הישראלי(הוקם עלידי מרק ליס ומרק יוריק)
  • רסט אינטרנשיונל: החלה לפעול בשנת 1996 והוקמה עלידי לאוניד לנדסמן. שתי סוכנויות אלו מביאות אימן אומני בידור מגוונים אשר בזמנים או בעבר היו פופולאריים ברוסיה.

הלהקות המקומיות מופיעות לרוב באולים "קריית הצעירים" אשר קטן יותר מ-"היכל התרבות" שבו הופיעו אומנים מחו"ל. הצורך בחוויה קהילתית משותפת היה הגורם העיקרי לבוא התושבים למופע זה , וגם כן התקיימו הצגות ומופעים לילדים.

ספריות וחנויות ספרים (רוסיות.)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הספריות המיועדות לקהל הרוסי היה גדול יוצר וספריות אלו היו ממוקמות במקלטים ובבתים פרטיים. לא היה שכר והיה צריך לשאול אחרים על מיקומן.
"לא על הלחם לבדו" היא אחת הוותיקות ומשמשת כמקום מפגש ליוצאי ברית המועצות לשעבר. "ספוטניק" היא חנות ספרים בעיר הוותיקה המושמעים בה שירים ברוסית והיא נראית כספריה לכול דבר.

מסקנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשפה הרוסית מתקיימים חיים מגוונים ותרבותיים עשירים ומשייכים את העיר לשלושת הערים שבהן רכישות כרטיסים היא הגבוהה ביותר. בעיר באר שבע יש רשת צפופה של ספריות וחנויות-ספריות שהוקמו עלידי יזמים פרטיים ומתנדבים.