משתמש:Meorot/ישיבת מאורות - עדכון פתיח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישיבת מאורות
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
ישיבה
השתייכות חרדי תיכוני
תקופת הפעילות תשס"ה 2005 – הווה
מייסדים

הרב אורן גרנית

הרב נתנאל שניצר
בעלי תפקידים
ראש הישיבה הרב אורן גרנית
תלמידים
כ-120
מיקום
מיקום בית שמש הוותיקה

ישיבת מאורות היא ישיבה תיכונית חרדית שהוקמה בשנת תשס"ה (2005) על ידי הרב אורן גרנית והרב נתנאל שניצר בעיר בית שמש הוותיקה כמענה לאוכלוסייתה החדשה של בית שמש יוצאת ארצות מערב אירופה וצפון אמריקה המעוניינת במסגרת המשלבת לימודים ברמה תורנית גבוהה במתכונת ישיבתית ליטאית יחד עם לימודים כלליים כהכנה לבחינות הבגרות.

שמה של הישיבה מבטא את "אור התורה" ואת מיקום הישיבה בעיר "בית שמש".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה הוקמה כמיזם של אנשי חינוך וקבוצת הורים חרדים אשר הרגישו צורך לתת מענה לתלמידים המעוניינים בשילוב של לימודים ברמה תורנית גבוהה במתכונת ישיבתית ליטאית, יחד עם לימודים כלליים לקראת בחינות הבגרות.

בחשיבה החינוכית של הישיבה עומד הרצון לתת מענה ערכי לתלמיד החרדי המתבגר, מול אתגרי התקופה. דרך ארץ, יראת שמים, אהבת תורה, אחריות אישית ורצינות לימודית הנם אבני היסוד של הישיבה.

מראשיתה נותנת הישיבה מענה לאוכלוסיית בית שמש המתפתחת (כמאה אלף תושבים), הן האוכלוסייה הוותיקה והן לאוכלוסיית העולים מארצות הברית ומאירופה. כמו כן, נקלטים בישיבה תלמידים מאזור ירושלים ומאזור המרכז.

הישיבה כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה מחנכת לתפילה תורה ודרך ארץ. הלימודים מתחילים בסדר הכנה בבוקר ואחר כך שיעור עיון, המסכתות הנלמדות בבוקר הנן מסדרים נשים נזיקין. בסוף הבוקר מתקיים שיעור הלכה מדי יום, אחר הצהריים מתקיים שיעור בקיאות והמסכתות הנלמדות הנן מסדר מועד.

בין 15:30 ל-19:00 מתקיימים לימודים כלליים כהכנה לבחינות הבגרות. בישיבה ישנן שלוש מגמות: מחשבים, מדעי הסביבה ולימודי ארץ ישראל. המקצועות: תנ"ך, מחשבת ישראל, היסטוריה ואזרחות נלמדים על פי תוכנית ייחודית של האגף החרדי במשרד החינוך (הפיקוח על המקצועות העצמאיים).

הישיבה מעודדת כתיבת עבודות חקר תורניות ובצידם גם במקצועות הכלליים: אזרחות, היסטוריה, מדעים ולימודי ארץ ישראל כביטוי לנטייה אישית של התלמיד להעמקה ולהרחבת הדעת.

בליל שישי מתקיים מדי שבוע משמר בישיבה בהשתתפות הרמי"ם, במשמר לומדים בספר "מנחת חינוך" על המצוות של פרשת השבוע, לאחריו יש טעימה ושירה, דברי תורה וסיפור חסידי.

בוגרי הישיבה ממשיכים בישיבות גבוהות חרדיות, חלקם ממשיך בישיבות הציבור הלאומי.

הישיבה מדגישה שמירה על קשר עם בוגריה גם לאחר סיום הלימודים בתכתובת אלקטרונית מהנעשה בישיבה ובקיום מפגשי בוגרים לעתים מזומנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:בית שמש קטגוריה:ישיבות תיכוניות חרדיות