לדלג לתוכן

משתמש:Nirshman/איתן צפריר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איתן צפריר (נולד ב-1978) הוא עורך דין ישראלי, כיהן כיועץ המקצועי הבכיר למזכיר הממשלה ויועץ ראש הממשלה בין השנים 2009-2011, היה בין המקימים והמנהל הראשון של התוכנית הלאומית לשיקום תשתיות מורשת לאומיות, מסוף שנת 2014 שימש כראש המטה המקצועי של שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו. כיום ראש פירמת עורכי דין איתן צפריר ושות' ומשמש כיועץ מיוחד לחברת רשת מדיה- זכיינית ערוץ 2.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צפריר נולד ב-4 ביוני 1978. גדל והתחנך בירושלים. את שירותו הצבאי בין השנים 1996-1999 עשה כלוחם בחטיבת השריון עקבות הברזל. לאחר שחרורו מצה"ל שימש כסמנכ"ל חברת ארגוס – חברה לאספקת מידע תקשורתי. לאחר מכן שימש כמנהל תכניות אקדמיות ויועץ אסטרטגי במרכז שלם בירושלים. צפריר שימש בשנים 2003-2004 כעורך ראשי של ביטאון הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית.

בין השנים 2007-2003 עבד במכון מחקר "שלם" בירושלים, הנחשב לשמרני, לימים המרכז האקדמי "שלם". צפריר היה אחראי על פיתוח וניהול תכנית הלימודים האקדמית של מרכז שלם. ניהול צוות של עובדים והטמעת שיטות של עבודה, ניהול והמשכיות. בשיאה מנתה התכנית 180 תלמידים. בהמשך נתמנה ליועץ אסטרטגי למרכז שלם וטיפל בהכרה אקדמית, מבנה ארגוני ותכני לימוד.

בשנת 2006 סיים צפריר את לימודיו האקדמיים בפקולטה למשפטים, באוניברסיטה העברית.

בשנת 2007, בתום תקופת התמחות במשרד עורכי דין רבינוביץ, הוסמך לעריכת דין.

בין השנים 2009 -2007 שימש כעורך דין מסחרי במשרד אוסלנדר, שלו שות'. בין היתר, ייצג חברות בתחום הרכב ומוסדות להשכלה גבוהה.


תפקידים ציבוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2009, עם הקמת הממשלה ה-32 בראשות בנימין נתניהו, מונה צפריר כיועץ המקצועי הבכיר למזכיר הממשלה. בתפקידו היה אחראי על עבודת מטה של מזכירות הממשלה מול משרדי הממשלה וגופי ממשל שונים בקשר ליזום, ביצוע ומעקב החלטות ממשלה, חקיקה ממשלתית ופרטית; קשר שוטף מול משרדי הממשלה; גיבוש עמדת מזכירות הממשלה לעתירות בבג"צ.


בין המהלכים הבולטים שצפריר היה שותף להקמתם היא תכנית "מורשת" - התכנית הלאומית לשיקום תשתיות מורשת לאומיות שתקציבה כ- 800 מיליון שקלים. צפריר הקים את התשתית המשפטית, הקונספטואלית והארגונית של התכנית וניהל את פעילות היועצים ואנשי המקצוע מול משרדי הממשלה ורשויות עד לגיבושה הסופי ואישורה על ידי ממשלת ישראל. לאחר מכן שימש כיועץ משרד ראש הממשלה ליישומה[1].


עם התמנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התקשורת בנובמבר 2014, נענה צפריר לפנייתו לשמש כראש המטה המקצועי שלו במשרד התקשורת[2]. במסגרת תפקידו היה צפריר אחראי על הקשר המקצועי בין ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לבין משרד התקשורת. ניהול לשכת שר התקשורת וקידום רפורמות בשוק התקשורת שהתרחשו באותה עת. עם סיום תפקידו של מנכ"ל המשרד אבי ברגר היה מועמד להחליפו, אולם לבסוף החליט לשוב למגזר הפרטי[3].


ראש הממשלה נתניהו סיכם כך את תפקידו של צפריר:

"אני מודה לאיתן צפריר על תרומתו המקצועית המצוינת והמסורה בתקופה לא פשוטה. צפריר סייע בכישרון ובאחריות בנושאים שעמדו לפתחי כשר התקשורת"[4].

.

לאחר סיום תפקידו שב למגזר הפרטי. כיום, משמש ראש משרד עורכי דין איתן צפריר ושות' וכן משמש יועץ מיוחד בחברת רשת מדיה[5]. משרד עורכי הדין בבעלותו מעניק יעוץ משפטי לתאגידים גדולים במשק הישראלי.


כמו כן, הוא כותב מעת לעת טורי דעה ומשמש פרשן בכלי התקשורת בישראל[6] ומרצה בכנסים[7] שונים בנושאי רגולציה ומשפט[8].

מאמריו (רשימה חלקית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

להיפטר מהמועצה להשכלה גבוהה[9]

במקום ראש עיר, צריך מנהל עיר[10]

פרידמן לא אשם, השיטה אשמה[11]

עייפנו להפסיד לפקידנו[12]

בהונג קונג הורסים את הדירות ובישראל?[13]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]