משתמש:Or92/הוגו לוריס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Or92.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Or92.


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. עריכה


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות כדורגל

פרמטרים [ עיר לידה, ארץ לידה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הוגו לוריס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 26 בדצמבר 1986 (גיל: 37)
שם מלא הוגו לוריס
גובה 1.88 מטר
עמדה שוער
מועדוני נוער
1997 - 2005 ניס
מועדונים מקצועיים כשחקן*
שנים מועדונים הופעות (ש)
2005 - 2008
2008-
ניס
אולימפיק ליון
78(0)
80 (0)
נבחרת לאומית כשחקן**
2008 - צרפת 8 (0)
* הנתונים מתייחסים למשחקי הליגה בלבד
ומעודכנים ל-1 במרץ 2010
** הנתונים בנבחרת מעודכנים ל-1 במרץ 2010

הוגו לוריסצרפתית: Hugo Lloris; נולד ב-26 בדצמבר 1986 בניס) הוא שוער צרפתי המשחק בקבוצת הכדורגל אולימפיק ליון.

קריירת מועדונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוגו התחיל את הקריירה שלו במועדון הכדורגל הצרפתי ניס. אחרי ששהה כמעט שלוש שנים במילואים, הועלה לקבוצה הראשונה וחולצתו קיבלה את המספר 1. לוריס ערך את הופעת הבכורה המקצוענית שלו ב -25 באוקטובר 2005, בגיל 18, כשהוא הצליח לשמור על שער נקי משערים ב 2-0 של קבוצתו על שאטורו בגביע הליגה.

לוריס ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה ב -18 במרץ 2006 נגד נאנסי והצליח לשמור על שער נקי משערים בניצחון 1-0. הוא עשה עוד 4 הופעות ליגות באותה עונה. בעונה הבאה, הוגו קיבל את התפקיד באופן קבוע. הוא הופיע בליגה 37 משחקים והצליח במשך 13 משחקים לשמור על שערו נקי משערים .המאמצים שלו באותה עונה הביאה אותו להיות ניגש אל מספר מועדונים גדולים באירופה שקיוו להחתים אותו בעתיד.

אולימפיק ליון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי עונה סולידית נוספת עם ניס, התעוררו ספקולציות היכן לוריס ישחק בעונה הבאה. הוא היה מקושר בעיקר עם הקבוצה הצרפתית הגדולה אולימפיק ליון שרצו להחליף אותו עם השוער גרגורי קופה המתבגר. בנוסף, גם מילאן וטוטנהאם הוטספר גילו עניין בלוריס.

אחרי הדיווחים להשלים אישית עם מילאן, הוגו התעלם מהצעתה של הקבוצה האיטלקית והחליט לשחק עבור הקבוצה הצרפתית אולימפיק ליון. לוריס הסביר את החלטתו לשחק עבור ליון מכיוון שהוא ידע שלו מוקדש יותר זמן לשחק בליון, ובמילאנו, הוא לא היה מובטח לשחק רוב הזמן בין הקורות. דמי ההעברה לליון היו במחיר של 8.5 מיליון אירו. הוא קיבל ישירות את העמדה שלו בתור שוער ראשון בסגל הקבוצה וגם קיבל את מספר חולצתו, 1.

הוגו ערך את הופעת הבכורה שלו במשחק הפתיחה של הליגה בעונת 2008/09 נגד טולוז. ליון ניצחה במשחק 3-0 בזכות הוגו שהצליח לשמור על שער נקי משערים בפעם הראשונה עבור המועדון. למרות שליון הפסידה את התואר כאלופת הליגה בפעם הראשונה מזה שבע שנים, לוריס זכה בהוקרות רבות וגם כהשוער הטוב ביותר של הליגה הצרפתית לעונת 09\2008.

בעונת 2009-10 לוריס המשיך להפגין ביצועים טובים עבור קבוצתו כאשר הצליח לשמור במשך 8 משחקים רצופים על שער נקי משערים. בזכות ביצועיו המדהימים של לוריס בחודש ספטמבר, הוא קיבל את הפרס "שחקן החודש" ונהיה השוער הראשון שזוכה בתואר מאז סטיב מנדנדה שזכה בפרס באוגוסט 2008. לוריס קיבל שבחים על ההופעות שלו מול ליברפול בשלב הבתים של ליגת האלופות באותה עונה. במשחק הראשון, ששיחקו באנפילד, לוריס עשה ארבעה הצלות קריטיות שגרם לליברפול להישאר עם גול אחד. ליון ניצחה במשחק 2-1. במשחק השני, הוא שוב ביצע בצורה מעוררת עצירות חדות של פרננדו טורס, דירק קויט, ואנדריי וורונין במחצית הראשונה, ולאחר מכן מציג רפלקסים מהממים נגד הברזילאי לוקאס במהלך המחצית השנייה. המשחק נגמר 1-1 עם גול של ליסנדרו לופז בתוספת זמן. ב 8 בנובמבר 2009, לוריס, לצד שוערה של מרסיי והמספר 2 של צרפת - סטיב מנדנדה, ספגו שני השוערים חמישה גולים, תיקו 5-5 מרתק בין ליון ומארסיי, רוב הגולים במשחק נחשבו כמיוחסים להגנה שהייתה חלשה בשתי הקבוצות כפי שתואר על ידי התקשורת ושני מנהלי הקבוצות. ב20 בדצמבר, לוריס סיים שלישי אחריי ניקולא אנלקה ויואן גורקוף בהצבעה עבור שחקן כדורגל צרפת לשנת 2009, פרס "שחקן צרפת של השנה".

לוריס נשאר עקבי במהלך 2010, בחצי השני של העונה הוא ספג רק שני שערים בארבעת המשחקים הראשונים כאשר ליון מנצחת את כל המשחקים ולוריס שומר על שער נקי משערים בשני משחקים . ב 16 בפברואר 2009, לוריס הצליח לשמור על שערו נקי משערים בשלב סיבוב הנוקאווט הראשון בליגת האלופות נגד ריאל מדריד. לוריס עשה שתי הצלות קריטיות כאשר עשה ביצוע מרשים שהוא מפנה את אצבעותיו וסוטה את הבעיטה של כריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-61 והפקת עצירת רפלקס מבעיטה של גונזלו היגוואין שלוש דקות מאוחר יותר. לוריס הצליח להוביל את ליון לניצחון 1-0 על ריאל מדריד.

קריירה בינלאומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוריס היה פעיל בחזית הבינלאומית עם צרפת שלראשונה הופיע בנבחרת עד גיל 17. מאוחר יותר הוא שיחק עם נבחרת צרפת עד גיל 19 שאיתה הוא ניצח ב2005- באליפות אירופה עד גיל 19 בכדורגל. לוריס הופיע בכל 20 משחקיה של הנבחרת עד גיל 19. בנוסף הוא עשה רק שלוש הופעות עם הנבחרת עד גיל 21, בעיקר בשל התחייבויותיו להיות חלק מהנבחרת הבכירה. ב -11 באוקטובר 2008, כאשר הוא משחק עם הנבחרת עד גיל 21 שמנסה להעפיל לאליפות אירופה בכדורגל עד גיל 21 לשנת 2009 , המאמן אריק מומבארטס מזמן את לוריס לסגל לשני משחקי פלייאוף חשובים נגד גרמניה, למרות שלוריס זומן גם לסגל הנבחרת הבכירה ושהוא שיחק לאחרונה בנבחרת הצעירה רק ב -1 ביוני 2007, לוריס כיבד את הזימון ושיחק במשחק השני של הפלייאוף. שניות נותרו לסיום המשחק ולוריס ונבחרתו עולים לטורניר, בגלל תיקו 1-1 שלהם במשחק הפלייאוף הראשון גרמניה מצליחה בסוף 90 הדקות לכבוש ולהדיח את צרפת מהתחרות וכך גם הסתיימה הקריירה של לוריס בנבחרת של עד גיל 21.

לוריס קיבל את הזימון הראשון שלו לנבחרת הצרפתית הבוגרת ב6 בפברואר 2008 למשחק נגד ספרד. במקום זאת הוא שיחק בנבחרת צרפת ב' במשחק ידידות שלהם נגד רפובליקת קונגו שנערך יום לפני משחק הידידות מול ספרד. לאחר שלוריס קיבל זימונים נוספים ב2008, הוא סוף סוף ערך את הופעתו הראשונה בנבחרת צרפת הבוגרת ב -19 בנובמבר 2008 בתיקו 0-0 עם אורוגוואי. ב -9 בספטמבר 2009, לוריס קיבל את הכרטיס האדום הבינלאומי הראשון שלו, נגד סרביה, בעקבות עבירה על ניקולה זיגיץ' בתיבת העונשין, למרות שבצילום החוזר זה נראה אחרת. לוריס חזר לנבחרת ב -14 באוקטובר 2009 שהוא משחק בכל 90 הדקות בניצחון 3-1 על נבחרת אוסטריה.

לוריס קיבל תשואות מהתקשורת ומהשחקנים, כאחד, על הביצועים שלו בשני משחקי הפלייאוף נגד אירלנד כאשר צרפת ראתה מקום להרוויח במונדיאל 2010. שוער נבחרת צרפת לשעבר גרגורי קופה כינה את הביצועים שלו כ"פנומנלי", בעוד התקשורת הצרפתית מכנים אותו "סנט לוריס", שבו הוא חוזה את עצמו כהכינוי של ריאל מדריד, איקר קסיאס, עמיתו, שנחשב לאחד השוערים הגדולים של אירופה בימינו.

{{מיון רגיל:לוריס, הוגו}} [[קטגוריה:כדורגלנים צרפתים]] [[קטגוריה:כדורגלני ניס]] [[קטגוריה:כדורגלני ליון]] [[קטגוריה:שוערי כדורגל]]