לדלג לתוכן

משתמש:Orangerbil/הפרכות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעיות קטר? (1)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערה!, כל הנכתב כאן הינו דעה, השתדלתי לבססן בעובדות דרך דוגמאות או טיעוני בסיס

"ישנה תאוריה פוסטקולניאליסטית הגורסת כי מדינת ישראל היא תוצר של קולוניאליזם אירופאי. לפי תאוריה זו, הקולוניאליזם בציונות מתבטא בהגירת יהודים אירופאים למזרח התיכון והפעלת פרקטיקות אוריינטליסטיות כנגד היהודים המזרחיים והערבים."

דעה זו מתעלמת לחלוטין מיהודי רוסיה המזרחית, הודו, סין, אינדונזיה, מלזיה, סיגפור,מיאנמר, יפן, וארה"ב.

כמו כן, ישנה בחברה הישראלית סבלנות לחלק רב מהתרבויות הזרות, קשה יהיה לומר זאת על החברה הערבית.

אה כן וזה

"לפי הוגים המצדדים בתפישה זו כגון סמי שלום שטרית ואלה שוחט, הציונות היא תנועה לאומית אירופאית שנוצרה בעקבות מצוקתם ורדיפתם של יהודי אירופה במולדתם. בעוד שיהודי אירופה סבלו מאנטישמיות ורדיפות שהגיעו לשיאן בשואה, נהנו יהודי ארצות האסלאם מחיים נוחים ומשכנות טובה באופן יחסי עם הערבים."

השואה התרחשה בחלק ממדינות צפון אפריקה, היה ניסיון לרצח עם ביהודי עיראק, ישנה טענה לפיה היה הסכם בין חאג' אמין אל חוסייני לבין היטלר לפיו תיווצר מדינה ערבית תמורת תמיכה ערבית בנאצים (נפט), בין היתר, ניתן למנות עם החשודות בקונספירציה את סוריה, לבנון, איראן, עיראק ומצרים*. אילו היה זה קשור לשואה, היתה המדינה היהודית מוקמת ככל הנראה בשטחי האימפריה היפנית.


" מדינת ישראל היא שלוחה קולוניאליסטית של המערב, שהוקמה תוך נישול האוכלוסייה המקומית, הפלסטינים, מאדמתה ומזכויותיה."

אין הוכחה למדינה פלסטינית או לעם פלסטיני: אין תאריך מדויק או משוער להיווסדותה, אין ל"מדינה" אב מייסד כלשהו, הגבולות הנטענים לה מוכרים (ובפועל סורטטו) רק בידי העולם הערבי. כל מה שנטען כי "היה" לכאורה "סוף קיומה".
בקשר ל"עם" פלסטיני: יהיה קצת קשה להסביר מבלי לפתוח ולקבל אש, אז...

אבצע השוואה לעם הכורדי, ואוכיח את העם היהודי:^

1.לכורדים שפה מוצא תרבות והיסטוריה יחודיים (על התרבות הכורדית תוכלו לקרוא בויקי האנגלית, את ההיסטוריה הכורדית כפי שכתוב באתר , ניתן למנות מתקופת אלכסנדר הגדול, שפתם היא כורדית, למרות שאינה נכתבת בכתב מיוחד, מהווה ברובה מקורית, מוצא הכורדים הינו מרצועה תרבותית הנמשכת מאיראן ועד תורכיה)

2.לפלסטינים אין אף לא אחד מן הכלל: "שפתם" ערבית עם שינויי ניב מינורים, מוצאם הנטען נכלל מאיזושהי סיבה רק מתחומי מדינות ערב (בניגוד לכורדים, שתחום מוצאם מחולק בין 4 מדינות שרק 2 מהן ערביות), תרבותם (כמו תרבות שאר ה"עמים" הערביים) הינה מבוססת בפועל על זו הערבית, אין סימוכין לקיום של עם שכינויו "פלסטיני", המורכב ברובו מערבים המאמינים באיסלאם, ובטח שלא מתקופה הקודמת את היווצרות האיסלאם (המאה השישית אם אינני טועה).

3.את היהודים החיים בארץ ניתן לחלק ל-2:

א.יהודים החיים מתקופות "פרה" עלייה (אילהם אגב לא מתייחסים לפי הכתוב) ב.יהודים אשר עלו מתקופות מודרניות (עליות למיניהם)

כיוון שהערך מדבר על ציונות, השפה אותה אציג תהיה עברית.
אז יש ליהודים 4 מתוך 4: יש להם שפה משותפת (עברית, בין אם תנכית או מודרנית), יש להם תרבות משותפת (דרך הדת), יש ליהודים מוצא משותף (א"י)**

ויש להם היסטוריה באיזור (ערים עתיקות, מבני דת עבריים, מבני דת יהודים וכו' (יש לזכור כי ההוכחה להתיישבות יהודית מפריכה גם את הטענה כי הערבים הם ילידי המקום)

ובכך, אין עם "פלסטיני", הוא דומה מאוד ל"עם" הסורי וה"עם" הירדני ול"עם" המצרי ולהרבה "עמים" אחרים שלדעתי אינם יותר מפרובנציות של העולם הערבי.

"עם הקמת מדינת ישראל חששו היהודים האשכנזים מנחיתות דמוגרפית לעומת הערבים ומקריסה כלכלית, ולכן עקרו מארצותיהם את הקהילות היהודיות שחיו בארצות מוסלמיות והביאו אותם במרמה לישראל"

שוב, אין אזכור למעשי הרצח ומרדה ביהודי עיראק, יש לזכור כי הציונות לא מוגבלת לקבוצה זו או אחרת (דווקא רבים מיהודי אשכנז דחו אותה), כמו כן יש לזכור כי מדינות ערב הוציאו צווים המאפשרים ליהודים לעלות רק תמורת כל רכושם (מעשה המוכיח כי היחס אל יהודי מדינות ערב לא היה טוב כפי שנטען) הדבר היחיד שתומך בטענה זו הינה העובדה שבשביל להביא ארצה יהודים ממדינות האיסלאם "יצרו אורז" מקמח (מחשש של הפרת זכויות יוצרים על נאומים בע"פ לא ארחיב).

"סיבה נוספת להבאת יהודי המזרח היא שישמשו פועלים שחורים ויישבו את אזורי הספר והפריפריה הבלתי מאוכלסים"

אם זו הטענה, אז עפ"י מה שנאמר משעבדים את יהודי אתיופיה לבניית פירמידות בגבול (מה שסביר מאוד שלא עושים), אך מה עם אזורים כמו רמת הגולן?, האם מזרחיים היו אלו שישבו אותה? ,גם אירופאים אשכנזים עשו עבודה שחורה, וכן היו יהודים ממדינות האיסלאם שלא עשו עבודה שחורה (באותה המידה היה ניתן לטעון כי המצרים הם ה"עבדים" של העולם הערבי, בזמן שהדובאים לא עובדים כמעט.
ללא קשר, יש לזכור שבתקופות מסויימות האפליה היתה חלשה מאחרות (מתקופת בן גוריון ועד לתקופת לוי אשכול היה יחס מטריד ללא אשכנזים, דוגמא לכך שיש בישראל סבלנות ללא אשכנזים (וללא יהודים) באה דווקא בממשלתו של מנחם בגין ,אשר נתן מקלט לפליטים ויאטנמים, הידועים כחלק מ"אנשי סירה")

"הזהות הערבית של המזרחים היוותה איום על הממסד האשכנזי השליט בשל חשש לצביונה האירופי של המדינה, מהתחברות של המזרחים אל הערבים ומאובדן ההגמוניה האשכנזית, ולכן נקטה ונוקטת המדינה מדיניות של אפליה שיטתית נגד המזרחים"

כפי שאמרתי, זה היה תלוי בהנהגה.


"כמו גם נגד הפלסטינים תושבי ישראל"

ערביי ישראל?

"בכל תחומי החיים על מנת לשמר את הפער הכלכלי והמעמדי בין האשכנזים למזרחים. בנוסף לכך פעלו ופועלים האשכנזים באמצעות מערכת החינוך למחיקת זהותם המזרחית של המזרחים ולהביא להשתכנזותם"

לאאאאאא, אבל כן היתה צנזורה כבדה כנגד הרוויזינציוניסטים (שם ארוווווווווווווווווווווווווווווווך) מה שמוכיח שהכל היה תלוי ברמת הסירחון של ההנהגה.

"עוד פועלים האשכנזים להחדרת שינאה בקרב המזרחים כלפי הערבים במטרה לתקוע טריז בין שתי האוכלוסיות, שהתחברותם עלולה לערער על השלטון האשכנזי"

עפ"י תפיסה זו מסכסכים כיום בין יהודי דרום מזרח אסיה לבין העובדים הזרים, בין יהודי אתיופיה לבין מסתננים מאפריקה ובין יהודי מאדים לתושבי הירח (lol).

לא, פשוט לא.

"כתוצאה מכך האשכנזים המשתייכים ל"מחנה השלום" חשים עליונות מוסרית כלפי המזרחים בשל החזקתם בדעות יוניות וליברליות כביכול"

הדבר היחיד שנכון בערימת האיטריות הזאת אך לא רק אשכנזים.

"מצדדי הנראטיב הנ"ל טורחים להדגיש כי נישול הפלסטינים, הבאתם המזרחים, ניצולם והפלייתם נעשו במתכוון במסגרת תוכנית מאורגנת ושיטתית"

"נישול הערבים" הופרך
"הבאת המזרחים" הופרך
"ניצול המזרחיים" הוסבר אך לא הופרך.
אה כן ו"מדינה פלסטינית" הופרך

זה הכל.

  • במצרים העם נלחם בדרכים שונות כנגד הבריטים,למרות השלטון הבריטי.

^הדרישה הקיימת דורשת 4 תכונות משותפות ללא צורך בהיותן יחודיות, כיוון שהתפיסה הנ"ל גוררת המון סתירות, השוואתי ע"ב יחוד ושיתוף.

    • א"י כבית עבור העם היהודי (ולא המוצא המשני שלהם).

בעיות קטר? (2)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ועכשיו, ארגום לכם סיבות לאנטי ציונות:

ביקורת חיצונית (זרה): הקבוצה סיבת ההתנגדות

  • התנועה הלאומית הפלסטינית רצון לשלוט בכל ארץ ישראל (פלסטין) ולא להיות כפופים לשלטון זר (ואף לא להתחלק בשלטון עם מדינה יהודית)


עפ"י תפיסת קבוצה זו, מעמד היהודים הינ דימי, מעמד חסות המותיר את היהודים והנוצרים ללא זכויות אשר ניתנות למוסלמים, ובשל מעמדם באסלאם, אין ליהודים ולנוצרים זכות למדינה במזרח התיכון (ישנם קיצוניים כמו אל חוסייני אשר גרסו כי ליהודים אין זכות כלשהי למדינה) או: הם רוצים מדינה ערבית ללא שוויון זכויות, ובשל כך, גם לא דמוקרטית במונחים מודרנים


  • התנועה הלאומית הערבית תפיסה שעל-פיה שטח ישראל הוא חלק מהטריטוריה הלאומית הערבית, התנגדות לישראל על רקע היותה נטע זר במזרח התיכון, בעל ערכים מערביים


בניגוד לקודמים, כאן ישנה אידיאלוגיה הנקראת פאן ערביות (סוג של אימפריאליזם ערבי), על פיה, לערבים הזכות הבלעדית למדינות כלשיהן במזרח התיכון (האידיאולוגיה שוללת לעיתים גם את איראן וטורקיה), יש הטוענים כי האידאולוגיה קשורה לאימפריאליזם בשל הנטיות הלוחמניות שלה (הכרזות המלחמה על ישראל וכן אחריותה מלחמת איראן עיראק), כמו כן הליקוי בהגדרה של "המזרח התיכון"; המוסיפה את כל צפון אפריקה אל תוכה. למרות היותן אגרסיביות לישראל, אין קשר בין הפאן ערביות לפאן איסלאמיות.


  • אסלאם פונדמנטליסטי מאמינים כי ארץ ישראל (פלסטין) היא חלק מהשטח המוסלמי ולכן השלטון בה חייב להיות מוסלמי


תפיסה זו מבוססת על הפאן איסלאמיות, הטוענת כי על האיסלאם להיתאחד לג'יהאד נגד הלא מוסלמים (ולא המערב כפי שנוטים לחשוב^) יש הקוראים לאידאולוגיה זו "איסלאמו פאשיזם" בשל האגרסיביות הרבה המוכלת בתוכה, עפ"י זרם זה אגב, גם ספרד נחשבת לשטח מוסלמי.


  • שמאל קוסמופוליטי - "קומוניסטים" ו"אנרכיסטים" מתנגדים לרעיון הלאומיות בכלל ולציונות כתנועה לאומית. רואה בציונות חלק מהמדיניות הקולוניאליסטית של מדינות אירופה במאות שעברו.


הטיעון של שתי הקבוצות ,המתארות עצמן כ"קומוניסטים" ו"אנרכיסטים" מלאות בסתירות: ראשית ה"קומוניסטים": ה"קומוניזם" אינו שולל את רעיון הלאומיות, כל עוד אינו עויין לברית המועצות, כמו הלאומיות הערבית (קומוניזם אמיתי שולל כל לאומיות), כמו כן, "קומוניסטים" נוטים להסכים עם מהלכים שברית המועצות או תומכיה עושות (בין אם זה פלישה ע"מ לכבוש או דיכוי של קומוניסטים אמיתיים[אופס!]) תוך כדי התעלמות מפשעי הגוש המזרחי, וכן "מנפחים" מלחמות שבוצעו בידי מדינות לא פרו סובייטיות, בין אם היו מוצדקות ובין אם לא. אירוניה היא שדווקא "קומוניסטים" שטענו ש"במלחמת ששת הימים ישראל רצחה חפים מפשע", השתתפו באופן פעיל בטבח ביהודי תוניסיה ,תודה לך.


ועתה ל"אנרכיזם": זהו אבסורד גדול עוד יותר, שכן האנרכיזם, השולל את כלל המדינות, ,מאיזושהי סיבה", "תומך" בהקמת מדינה ערבית.

בנוסף לכך, חלק נכבד מהאנרכיסטים לא יודעים מהי מהות האידאלוגיה (בין היתר כיוון שאין אנרכיזם טהור) ולכן גורסים שמה שאומרים להם הוא מה שצריך לעשות.


עוד יותר אבסורדי: זה שישראל, המדינה היחידה שלא הוקמה ע"י הבריטים והצרפתים, ושנאבקה בין היתר באנגלים, מכונת "מדינה קולוניאליסטית", בזמן ש-8 מדינות ערביות הוקמו על שטחים שאינם ערבים (צפון אפריקה והסהר הפורה), ושום מדינה ערבית לא הוקמה במלחמה נגד כובשיהם, אלא בידי כובשיהם (עדות לכך היא העובדה שסעודיה הוקמה בידי הבריטים ב-1918, דוגמא יותר גסה הינה ירדן בכלל).


  • שמאל אנטי ציוני בעולם סבורים שהציונות היא תנועה קולוניאליסטית שגרמה עוול לפלסטינים, תומכים בהפיכתה של ישראל למדינת כל אזרחיה או בפירוק מדינת ישראל והקמת מדינה דו-לאומית או מדינה פלסטינית במקומה.


קראו את 1,2,3 ו-4. זה עונה על כך.

^בין היתר: רצח של נזירים בודהיסטים בתאילנד, פגיעה בתושבי סין, מעשי טבח של מוסלמים בנוצרים בלבנון, פיגועים כיום ומעשי טבח אז בהודו נגד בודהיסטים והינדואים, מעשי טבח בניגריה נגד הנוצרים...