משתמש:Oreitanr/רויאל קנין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רויאל קנין
Royal Canin
נתונים כלליים
סוג חברה בת
תקופת הפעילות 1968–הווה (כ־56 שנים)
חברת אם מרס (חברה)
ענפי תעשייה מזון לחיות מחמד
מוצרים עיקריים מזון כלבים ומזון חתולים
 
https://www.royalcanin.com/il


הווטרינר הצרפתי ז'אן קת'רי (משמאל) הקים את רויאל קנין ב-1968

הייצור גדל בהתמדה ובשנת 1970 התאגדה החברה בשם "רויאל קנין SA "; מפעל גדול יותר נפתח בקומונה אימרגס שבצרפת והחל בהפצה ברחבי אירופה. ארבעים עובדים הועסקו בייצור שנתי של 5500 טונות של מזון. חברת בת, Royal Canin Iberica, הוקמה בספרד. במרץ 1972 מכר קת'רי את החברה לקבוצת Guyomarch, חברה משפחתית מבוססת וגדולה בהרבה לתזונת בעלי חיים, שהוקמה ב-1954.

תחת בעלות קבוצת Guyomarch חלה התרחבות ניכרת של החברה, במיוחד בתחום המחקר והפיתוח. מרכז מחקר ייעודי נפתח בסן-נולף, בריטני, במהלך 1973. במהלך עשר השנים עד 1982 הוקמו חברות בנות נוספות גם במדינות אחרות באירופה. אלה כללו את איטליה, שבדיה, בלגיה, ספרד, גרמניה ודנמרק. מפעל נוסף הוקם בצפון צרפת לשירות מכירות במדינות צפון אירופה.

קבוצת החברות Guyomarch נרכשה על ידי בנק פאריבאס ב-1990. בשנת 1993 רויאל קנין רשמה הפסד ובשנה שלאחר מכן קבוצת Guyomarch חולקה לארבעה עסקים נפרדים, שאחד מהם נשאר כרויאל קנין. הבנק רצה למכור את רויאל קנין אך היו"ר שלו הצליח לשכנע אותו לרשום אותו במקום זאת בבורסה של פריז. הרישום למסחר בשוק ההון בוצע בשנת 1997. 43% מהחברה הונפקו בבורסה במהלך שהגדיל את שווי השוק של החברה לארבעה וחצי מיליארד פרנק. ההכנסות הנוספות שגויסו סיפקו את המימון לרכישת Crown Pet Foods בשנת 1999 ואת המותג James Wellbeloved בשנת 2000.

בנק פאריבאס מכר את אחזקתו בחברה ל- תאגיד מרס ביולי 2001 תמורת יותר ממיליארד וחצי יורו . הנציבות האירופית הסכימה להשתלטות על ידי מרס רק אם רויאל קנין תמכור נכסים מסוימים שהיו בבעלותה לחברה ספרדית בשם אגרולימן. חברת רויאל קנין הוסרה מהמסחר בבורסה לאחר ההשתלטות על ידי מאדים.


החברה הייתה אחד מהמותגים הרבים שהושפעו מהריקולים (החזרת מזון) הגדולים בשנת 2007. נכון ל-30 באפריל 2012, ה-FDA לא דיווח על כל ריקול של סוגים I, II או III עבור Royal Canin. [1]

עד 2008, עד שמונים אחוז מההכנסות החברה, כמיליארד וחצי אירו, נוצרו ממכירות מחוץ לצרפת. מספר העובדים המועסקים ברחבי העולם היה בסביבות 4500.

מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רויאל קנין מבססת את ייצור המזון שלה על מחקר מדעי והקימה את מרכז המחקר הראשון שלה בסנט-נולף ב-1973; מרכז מחקר לאחר מכן הוקם במיזורי בסוף שנות ה-80 ומתקן מחקר נוסף נפתח בברזיל. המוצרים נבדקו על ידי " קבוצת מיקוד " של 80 חתולים ו-250 כלבים. דניאל קלוש היה אחד המדענים שעבדו לראשונה במתקן המחקר הצרפתי של החברה ותואר כ"אחד החלוצים בחקר בעיות ומחלות הקשורות לעצמות בקרב כלבים". מחקרים שביצע הצביעו על בעיות בעצמות בקרב כלבים גדולים שיכולות להיות ממקור תזונתי, ולכן פותחו מתכונים שונים כדי לטפל באותן בעיות באופן ספציפי. בשנת 1980, רויאל קנין הוציאה מזון חדש בשם AGR, במיוחד עבור גורי כלבים המסווגים כגזעים גדולים. באותה תקופה, החברה הפנתה את תשומת לבה גם לייצור מזון לחתולים שיתאים לדרישות תזונתיות ספציפיות. [2] [3]

אנרי לגארד היה יו"ר החברה במהלך שנות ה-90, והניע את ההטמעה ויישום של שלוש מדיניות הליבה:

  • ראשית, יש ללמוד את הפיזיולוגיה והביולוגיה של חיות המחמד כדי להגדיל את בסיס הידע של החברה.
  • שנית, כל המוצרים צריכים לתת מענה לצרכים ספציפיים.
  • לבסוף, יש להתייחס לבעלי חיים ולדרישות התזונתיות שלהם ב"ידע וכבוד" במקום להאניש אותם.

כתבי עת וטרינרים וביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיוע אנשי אקדמיה, החברה מפיקה גם אנציקלופדיות על גזעי כלבים וחתולים שמתורגמות לחמש עשרה שפות. החברה גם מוציאה לאור ספרים בנושאי גידול, תזונה ופרסומים המיועדים למגדלים ולמנתחים וטרינרים. רויאל קנין גם פרסמה את ה"רבעון המדעי", שכותרתו FOCUS והופץ ליותר משבעים אלף וטרינרים ברחבי העולם באחת עשרה שפות שונות. FOCUS נקרא כעת מגזין Veterinary Focus . זה בנוסף לאלף ארבע מאות חמישים ספרות וטרינרית שהופקה עבור מרכז וולטאם לתזונת חיות מחמד .

גיוס מומחים וחסויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1994, לגארד היה נחוש כי יש לראות את החברה כמובילה ומומחית בתחום. הוא התעקש שאסור היה להשתמש במילה "מסורתי" והמילה הוסרה מכל מסמך וקובץ מחשב של החברה שהוחלפה ב"מומחה" במקום זאת.

החברה מגייסת ומכשירה צוותים של טכנאים וטרינרים מיומנים לעזור ולייעץ למגדלים ואנשי מקצוע אחרים לקוחות החברה. החברה טבעה תיאור חדש עבור צוותי המכירות המיומנים שלה כ"צינוטכנאים" (מומחים בהתנהגות כלבים), שכבר היו מבוססים היטב ומלאי תשוקה לעולם הכלבים; חלקם היו שופטי תערוכות או שצברו מוניטין בינלאומי בזכות כישורי הגידול שלהם. החברה גם נותנת חסות ומשתתפת באלפי תערוכות חתולים וכלבים מדי שנה.

בתי חרושת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשרד הראשי של רויאל קנין נמצא ב- Aimargues, דרום צרפת. ישנם שנים עשר מתקני ייצור ברחבי העולם, בנוסף ל-Aimargues כולל בקמבראי שבצפון צרפת; יוהנסבורג, דרום אפריקה ; Descalvado, ברזיל ; וגונזלס קטאן, ליד בואנוס איירס, ארגנטינה.

המפעל הממוקם ברולה, מיזורי, מייצר רק מזון יבש לחיות מחמד.

בשנת 2004 נפתחו מתקני ייצור בדמיטרוב, ליד מוסקבה, רוסיהרויאל קנין התחייבה לשנים עשר מיליון יורו בבניית המפעל וציפתה לייצור שנתי של עשרים ושניים אלף טון בשנה.

ממשלת פולין הודיעה כי אמורה להתחיל בבנייה בפברואר 2006 של מפעל של חמישים מיליון יורו בניפולומיצה, פולין, שיספק תעסוקה ליותר ממאה חמישים עובדים. בזמן ההודעה היא תוארה כ"התשיעית והמודרנית מבין כל אלה השייכים לחברה"; זה היה בגלל המעבדה שהייתה אמורה להיכלל בתכנון.

המתקן הראשון של החברה בבריטניה, ב- Castle Cary, ליד בריסטול, נפתח בדצמבר 2007, שנתיים מאוחר יותר מהצפוי. הייצור השנתי היה צפוי להיות אלפיים טון, להעסיק שמונים עובדים. למרות שהעלו התנגדויות על ידי חלק מהתושבים המקומיים, אחרים קיבלו בברכה את המתקן.

בשנת 2008, החברה השקיעה שבעים ושלושה מיליון דולר בבניית מפעל בגואלף, אונטריו, קנדה.

מפעל ב- North Sioux City, דרום דקוטה, ארה"ב, נרכש במקור על ידי Mars בשנת 2007 ועבד תחת המותג Mars Petcare, לאחר מכן עבר מיתוג מחדש ל-Royal Canin ב-2011. שם היא מייצרת מזון רטוב ויבש לחיות מחמד כאחד.

מתקן הייצור ה-12 של Royal Canin נבנה במלואו בסוף 2009 וממוקם בשנחאי, סין .

בשנת 2016 נפתח מפעל חדש בפרמונט, נברסקה ובשנת 2017 בלבנון, טנסי . מפעל חדש נוסף נפתח בשנת 2017 בדרום קוריאה ב- Gimje, מחוז צפון ג'אולה .[דרוש מקור]   [[קטגוריה:מותגי מרס]] [[קטגוריה:מזון חיות]] [[קטגוריה:חיות מחמד]] [[קטגוריה:מזון לכלבים]] [[קטגוריה:מזון לחתולים]]