משתמש:Origada/יפת נגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Origada.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Origada.

יפת נגר

יפת נגר היה עבריין ישראלי שפעל באזור גוש דן (פתח תקווה) וגרמניה.


מעורבות בפשיעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יפת התגורר בפתח תקווה וגם שאר אחיו נפתלי וחיים ויואב כולם הורשעו בפלילים למעט יואב. הורשע בעסקאות סמים ,עושק וסחיטה היה ידוע בתור עבריין אלים. ב11.1.1976 בלילה שבין שבת לראשון בדיסקוטק "סנטנה" ברחוב בר כוכבא בפתח תקווה, ביקשה אחת האורחות מבעל המועדון שירחיק צעיר המחזר אחריה נגר, יחד עם חברו דוד אזולאי, ניגשו למחזר הלא רצוי וביקשו ממנו לעזוב את המקום לדברי הנוכחים במקום הם אף עשו זאת בעדינות ואמרו לו "אתה בחור יפה ותמצא לך בחורה אחרת" לאחר סגירת המועדון הלכו נגר ואזולאי בחברת שלוש צעירות לביתו של נגר. ב2 לפנות בוקר פרץ המחזר (ראובן דעבול המוכר למשטרה) עם תת מקלע לביתו של נגר והתחיל להתלהם שהם הרסו לו את הערב אזולאי ניסה להרגיע את הבחור אך אז פתח ראובן באש ופצע את אזולאי קשה אזולאי נפטר בדרכו לבית החולים. מיד לאחר הירי ברח דעבול ולאחר רגע נשמע צרור יריות נוסף המשטרה סברה שראובן התאבד אך מעולם לא הופנתה אצבע לכיוונו של יפת בדבר מותו של ראובן.

ב1976 ליפת ולאחיו נפתלי היה סכסוך עם כנופיה שהתחילה לצבור כוח בשם כנופיית אלפרון, מוסא האח הגדול לבית אלפרון הסתכסך עם יפת ודרש ממנו פיצוי על כך שלחבריו מגבעת שמואל נגרם נזק במועדון. יפת ונפתלי שלא היה מוכנים לניסיון הסחיטה של מוסא פעלו באלימות נגד מוסא וחבריו וקרבות יריות נהפכו לעניין שבשגרה בעיר פתח תקווה, עקב ניסיון הסחיטה יפת גזל פרוצה שעבדה בשביל האחים אלפרון בכביש גהה.

לאחר הסכסוך עם כנופיית אלפרון נאסר יפת על מעורבות בעסקאות סמים, סחיטה ועושק בעת מעצרו בכפר יונה היו ניסיונות לפגוע בחייו ובחייהם של אחיו אך ללא הצלחה. באחד הימים נראה יעקב אלפרון ליד תאו של יפת יעקב קרא לשאר האסירים בתא לשמוע מדוע הוא מסוכסך עם יפת נגר לדבריו של אלפרון "יפת עשה את אחיו נכה, גזל מהם פרוצה שעבדה בשבילם ורימה אנשים שקנו ממנו סמים בגרמניה" באותה הזדמנות הוסיף יעקב "אני מבטיח שאם נסתדר איש לא יתקרב אלייך אבל אם תעשה לנו איזה טריק אז הרבה לא יהיה לך לחיות" יפת השיב לאלפרון שאין לו עניין איתו אלא עם אחיו אך אחר כך נתרצה. לאחר משא ומתן ביניהם סוכם שיפת ייתן ליעקב אלפרון 50000 לירות בכלא, 100000 עבור אחיו ו350000 לירות לאחר שישוחרר מבית הסוהר לאחר סיכום דברים אלו לחצו השניים ידיים דרך הסורגים. נפתלי לבקשת יפת העביר ליעקב אלפרון 50000 לירות בשקיות סוכר מוברחות לכלא אך לאחר העברה זו הפסיקו לשלם יעקב שלח מסר בפוסטות שהעבירו עצורים לכלא שאטה למנהיגים סמי אלקיים ויצחק קיש להתיר את דמו של יפת.


רצח יפת נגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב27.6.1976 בשעה 6:45 בוקר פתחו שני עצורים בתגרת ידיים מבוימת בחדר האוכל הסוהר ששמר באגף של יפת נחלץ לעזור לסוהר בחדר האוכל להפריד את הניצים באותו זמן יצאו אסירים רעולי פנים מתא 11 ונעלו את חדר האוכל על הסוהרים והאסירים במנעולים שנשאו עימם. לאחר מכן יצאו בריצה לתא מספר 1 שבו שהה יפת פרצו את מנעול התא באותו זמן יפת התחיל לצעוק: "מה זה מה זה" שלושת האסירים קפצו עליו חבטו בראשו במוט ברזל שהכינו ודקרו אותו בכל חלקי גופו בסכינים מאולתרות לאחר מעשה זה השליכו את הסכינים והמסכות וחזרו לתאם לאחר פריצת חדר האוכל על ידי סוהרים אחרים רץ אחד האסירים וסיפר שיפת שותת דם הוא נפטר בדרכו לבית החולים. משפט הרצח נחשב למורכב מאוד באותם ימים ועלה למדינה כ15 מיליון לירות ו16 אסירים הועמדו לדין ביניהם יעקב אלפרון, סמי אלקיים ויצחק קיש. יעקב אלפרון זוכה מאשמת מעורבות ברצח יפת נגר אך הרצח העלה אותו לגדולה ויצר פחד בגוש דן מכוון שיעקב הוגדר כמי שעשה "חוכא ואטלולא" משירות בתי הסוהר ואירגן את הרצח של אחד ממלכי העולם התחתון שהיו באותו תקופה.



ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [1], באתר עיתונות יהודית היסטורית.