משתמש:Oritdwik/Marshall Van Alstyne

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Oritdwik/Marshall Van Alstyne
מרשל ואן אלסטין
מרשל ואן אלסטין
מרשל ואן אלסטין
לידה 1962 (גיל: 62 בערך)
ענף מדעי

Information Systems

Economics
מקום מגורים United States of America
מקום לימודים

Yale

MIT
מוסדות

Boston University

MIT Sloan School of Management
תרומות עיקריות

Two-sided markets
Platform economics

Cyberbalkanization

מרשל ואן אלסטין (Marshall W. Van Alstyne; נולד ב-1962) הוא פרופסור ב אוניברסיטת בוסטון, והוא עמית מחקר ב - "יוזמת MIT בכלכלה הדיגיטלית".[1] מחקריו ועבודתו עוסקים בנושא כלכלת המידע. ואן אלסטין סיים תואר ראשון BA במדעי המחשב באוניברסיטת ייל, ותואר שני MS ודוקטורט PHD במערכות מידע ב- MIT סלואן- בית הספר לניהול. בין השנים 1997-2004 שימש כעוזר פרופסור ב אוניברסיטת מישיגן.[2]

תרומתו למחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואן אלסטין תרם משמעותית להבנת שוק המידע. יחד עם שני בוגרים מ-אוניברסיטת MIT לודר ווואש, הוא היה הראשון להוכיח כי החלת איתות ומיסוך על מנגנון דואר זבל יכול, בתיאוריה, ליהיות בעל ערך רב יותר עבור המשתמשים מכל מסנן אחר מושלם ככל שיהיה(ראה גם "תאוריית קונספט תשומת הלב בכלכלה"). יחד עם  פרופ' גו'פרי ג'י פרקר, הוא תרם לביסוס הספרות בתחום "רשתות דו-צדדיות", וחידוד בתחום השפעות הרשת, אשר מסביר כיצד חברות יכולות לרכוש מידע במחיר אפסי.[3] תמחור מסובסד והשפעות רשת דו-צדדית רשת יכולות לגרום לשווקים ליהיות נשלטים ע"י כמה חברות. מאפיינים אלה, מעידים על אסטרטגיות של החברות והפעלת חוק ההגבלים העסקיים.

לעיתים תכופות הוא מוזמן להרצאות בכנסים בינלאומיים כמציג המרכזי, כמחבר וכבעל הפטנטים על אמצעי שמירת פרטיות התקשורת ומניעת דואר זבל כדלקמן:1.  שיטות ומערכות המאפשרים ניתוח של תוכן תקשורת תוך שמירה על סודיות (Methods and systems for enabling analysis of communication content while preserving confidentiality ) , ארצות הברית 7,503,070; 2. שיטת ניהול רשימות היתרים (Method for managing a whitelist), ארצות הברית 7,890,338. את מחקריו האחרונים והבלוגים שלו ניתן למצוא בדף הפלטפורמה כלכלה ואסטרטגיה (http://digitalcommunity.mit.edu/community/featured_content/platform-economics) . כמו כן ואן אלסטין שותף בפלטפורמת פסגה לאסטרטגיה אשר נערך מידי קיץ ב-MIT Media Labs.

לאחרונה יחד עם סינאן אראל חקר את השאלה של איזה מבני רשת חברתית מספקים גישה טובה יותר למידע חדשני. ברשתות חברתיות, אנשים יכולים לאבטח מידע חדש על ידי גישור שתי רשתות שאינן קשורות האחת לשניה בשום דרך. מידע מגוון מתקבל מקשרים ומרשתות שבשליטה מרחוק. יחד עם זאת, מידע מסוג זה בדרך כלל מתקבל בשיעור נמוך יותר מאשר המידע המתקבל מקשרים מקומיים. למרות שהמידע המתקבל מקשרים מקומיים הוא בעל יתירות, ובשל כך ששיעור זרימת המידע כל כך גבוה אנו מקבלים מידע יותר חדיש. אראל וואן אלסטים כינו את היתרון של יותר מבנה מגוון  ביחס ליתרון גבוה יותר של זרימת המידע "האיזון בגיוון רוחב פס"שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן וזיהו את הגורמים הגורמים לגישה זו או אחרת.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואן אלסטין קיבל פרס מצוינות בהוראה (2015), Ph. D. פרס חונכות סטודנט (2014), תעודת הצטיינות מערכות המידע אשר ניתן לו בכנס בינלאומי למערכות המידע (ב-2006 וב-1996), פרס ברודריק למחקר מצוינות (2006), פרס צעיר חוקר באינטל (2003), פרס הפקולטה לקרן הלאומית למדע (1999),שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן פרס MIT חוקר צעיר מיו המפטון (1994),פרס וויליאם אל סטיוארט (1990)  של אחד ממייסדי ה-MIT כ-100 אלף דולר.

אישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואן אלסטין הוא בנו של המחוקק המשפטי ויליאם ואן אלסטין. ב-7 בספטמבר 2010, ע"י פעולת היימליך הציל את חייו של הזמר רון קנולי (Ron kenoly) שנחנק בזמן ששהה במלון בוושינגטון הבירה.

פרסומים נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקבלת רשימה מלאה כנס לינק הציטתות

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "MIT Sloan CIO Symposium: Marshall Van Alstyne". MIT Sloan CIO Symposium. 2015-05-18. נבדק ב-2015-05-30.
  2. ^ [1] Boston University School of Management Profile
  3. ^ [2] Information Complements, Substitutes, and Strategic Product Design

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:סגל אוניברסיטת בוסטון]] [[קטגוריה:בוגרי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס]] [[קטגוריה:סגל אוניברסיטת מישיגן]] [[קטגוריה:בוגרי אוניברסיטת ייל]]