משתמש:Ovedc/ויקימניה 2017

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

2017 – מונטריאול[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע השנתי של ויקימדיה העולמית, ויקימניה, התארח השנה (תחילת אוגוסט) במלון שרתון שבמונטריאול.

למונטריאול טסנו, רעייתי ואני, אחרי טיול מהנה באלסקה וברוקיז הקנדיים. מונטריאול, עיר ענקית המשלבת היסטוריה ועתיד, קיבלה אותנו במזג אוויר נעים.

כנס ויקימניה התחיל ביומיים של האקתון, שבו התארחו מאות מפתחים. אנו ניצלנו את הזמן הזה להתאקלמות בעיר ומהיכרות עם מספר אתרי תיירות בסביבה: הרובע ההיסטורי, הנמל והכנסיות.

הכנס נפתח במעמד זיכרון לבלוגר סורי שנרצח בעקבות דיעותיו ובמושב של פאנל עם ג'ימי ווילס.

את רצף ההרצאות ביום הראשון פתחה מיכל בשתי הרצאות על שילוב החינוך בויקיפדיה - הרצאות מעניינות מאוד. שתי ההרצאות היו על מיזמי חינוך (איך לפתח תוכנית חינוך חדשה ולדבר את השפה של לא ויקיפדים). מיכל הסבירה על הקשיים והפתרונות ליצירת תוכניות חינוך ואיך לשלב בהן מורים ותלמידים שאין להם ניסיון קודם בעריכה בוויקיפדיה.

ביום השני שמענו הרצאה מאלפת של איציק על שילוב וידאו ביקיפדיה. ערך סקירה על שיתוף הפעולה עם חברת החדשות של ערוץ 2 והקשיים שעלו בפרויקט. כמו כן, שמענו הרצאה של ערן על מיכון השילוב של ויקידטה בויקיפדיה (סקירה כללית של שימוש בוויקינתונים בתבניות מידע באנגלית, צרפתית, רוסית ועברית וכן כמה אתגרים שצריך להתמודד איתם כשמגדירים תמיכה כזו.) והרצאה של חברנו אמיר אהרוני. כמו כן שמענו הרצאה על הכלי המסייע בתרגום ערכים.

ההרצאה המסורתית של דרור ודריה, על הצגת הפרויקטים הקוליים של השנה (המיזמים המגניבים ביותר של הצ'פטרים השונים בעולם). כמובן שהמיזם של קטעי הוידאו של חדשות 2 זכה במקום השלישי המכובד. פרויקט התרגום הרפואי זכה במקום הראשון. זה פרויקט שמנגיש מידע רפואי בשפות שעד היום לא היה בהן מידע זמין בנושא.

הנסיון הראשון לצלם את התמונה המסורתית של מאות המשתתפים נכשל עקב גשם סוחף, אך בפעם השנייה הצילום התקיים באולם, לאחר נאומו של ג'ימי ויילס, וזה צלח (אני נמצא ככתם קטנטן, בערך בשורה השביעית במרכז בצילום).

כאמור, כנס ויקימניה נסגר בדבריו של ג'ימי וולס על "מצבה של ויקימדיה", שהכריז בין היתר, על "ויקיפד השנה" מאפריקה שלא יכל להגיע לכנס.

הכנס ננעל במושב הצגת הוויקימניה הבאה שתתקיים בדרום אפריקה.

לאחר שהתלבשנו במיטב מחלצותינו, יצאנו כולנו רגלית לעבר תחנת הרכבת העתיקה הסמוכה למלון, שהוסבה למועדון ריקודים, שם רקדנו, הצטלמנו ושתינו.

הדוכן של ויקימדיה ישראל זכה להתעניינות רבה ואף זכינו לביקור מכובד של ג'ימי ויילס וגם של הקונסול הישראלי במונטריאול.

במפגשים אישיים רבים שערכתי עם ויקימדים אחרים מרחבי העולם, למדתי על דרכים לשיפור וכיצד ליישם אותם. למדתי על מיזמים רבים ויצרתי היכרויות עם ויקימדים שאני מקווה שימשיכו גם בעתיד.

בקשר לקבלת עורכים חדשים, למדתי הרבה. קצת מזה:
1. חשוב לקבל עורכים חדשים בנימוס. הם לא מבינים כיצד מתנהלת הקהילה ואיך להתנהג. צריך להניח שהם באים עם כוונות טובות ומה שצריך זה רק להדריך אותם איך מיישמים את זה.
2. צריך גם להתחשב במשתמשים שלנו - קוראי הערכים. להסביר מונחים מקצועיים מידי, לוודא שהערך שלם ולהפנות למידע נוסף, אם קיים.
3. אנו מיזם שיתופי ולכן יש להתנהג בהגינות ובנימוס כלפי שאר חברי הקהילה. .
4. למדתי שחשוב שאשתמש יותר בעורך החזותי ובכלי התרגום החדש - כלים טכנולוגיים שעוזרים לנו!
זה בקצרה...

הכנס היה חוויה נהדרת, ואני אסיר תודה על ההזדמנות להשתתף בו. תודה רבה לויקימדיה ולכל הצוות!

Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 11:44, 4 בספטמבר 2017 (IDT)

השתתפתי בהרצאות ובאירועים הבאים:[עריכת קוד מקור | עריכה]



  • 11/8 09:00 Opening Ceremony



  • 12/8 14:00 Wikimedia Foundation Board of Trustees Q&A Panel
  • 12/8 14:30 Wikimedia Foundation Board of Trustees Q&A Panel
  • 12/8 15:00 Photography panel: taking better photos



  • 13/8 17:00 Closing ceremony
  • 13/8 17:00 Group Photo
  • 13/8 19:00 Closing Party