משתמש:Pergola Vitaliy/פרגולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרגולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Pergola Vitaliy.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Pergola Vitaliy.


פרגולה בפארק ורוצלב

פרגולה ( итал. מ- лат. - חופה, הארכה, лат. + regere - שלח) ב גננות - החופה במקור צמחים מטפסים כדי להגן או טרסות מעבר מהשמש. תמיכת הפרגולה מורכבת מקטעי קשת חוזרים, המחוברים זה בזה על ידי סורגים רוחביים. פרגולה יכולה להיות מבנה עצמאי או חלק מבניין המכסה טרסות פתוחות.

הפרגולה יכולה לחבר בין הביתנים, לעבור מדלתות הבניין למבנה גן פתוח, כמו מרפסת או בריכה נפרדת, או לעמוד לבד, ומטילה צל לאורך כל השביל. דוגמאות לפרגולות כוללות את הפרגולה שליד הארמון הסיני בפארק אורנינבאום העליון ( לומונוסוב) וביתן אולגין בפארק הקולוניסט בפיטרהוף .

פרגולות הן מבנים ארכיטקטוניים קבועים יותר מאשר הבארסה - מנהרות ירוקות של הגנים של ימי הביניים המאוחרים והרנסאנס, אשר נוצרו לעיתים קרובות מכרדי ערבה אלסטיים - יורה צעיר של ערבה או לוז שזור זה בזה באזור האפקס, ובכך נוצר סדרה של קשתות, ואז מחוברות באמצעות קרשים ארוכים, שבעזרתו צמחו צמחי טיפוס . המקבילה הרוסית של ברס היא "דרכי הכיפוף", שהיו נפוצות בגנים הרוסים של המאה ה -18 . דרכים אלה מייצגות את אותה פרגולה, אך נטועה לא בצמחי טיפוס, אלא בענפים המחוברים למסגרת הנטועה על דפנותיה של עצים או שיחים. פרגולות שעברו שינוי הן גם סותרים, מטליות וקשתות מכוסות צמחי טיפוס.

פרגולות אלומיניום חשמליות מודרניות הן שילוב אורגני של מסורת ופתרונות מודרניים. הוכחה לכך הוא מידת ההצללה המתכווננת

מאפיין נוסף הוא הפרקטיות של החומר שיימשך שנים רבות ללא צורך בטיפול מיוחד, צביעה למשל. על אלומיניום אינו נוצר עובש לכן תחזוקה שוטפת פשוטה ביותר.

פרגולות אלומיניום חשמליות מחיר שלהן נוח, משמשות בכל מקום בישראל כיום. יתר על כן, הווריאציות שלהן, הגרסאות ואפשרויות הצבע שלהן כל כך מגוונות עד שקשה להבדיל בין דגמי מתכת לבין אלה מעץ לעיתים.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]