משתמש:Rhone/פינת הדיפוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
–––
דיפוש 17 באוקטובר 2010



Stories of Old / סיפורים של זקנה

מתוך האלבום Some Great Reward ; ‏1984, מילים ולחן: מרטין גור



You hear stories of old

Of princes bold

With riches untold

Happy souls

Casting it all aside

To take some bride

To have the girl of their dreams

At their side

But not me

I couldn't do that

Not me

I'm not like that


הגבר אומר לנערתו שהיא שומעת סיפורים של פעם על נסיכים אמיצים עם עושר מופלג ונשמות מאושרות והם משליכים כל זאת הצידה כדי לקחת לעצמם איזושהי כלה שתהיה להם כנערת חלומותיהם לצדם. משמעות הדבר שהנסיכים מייצגים את מושג האהבה של פעם, האהבה הרומנטית שלא יכולים לחיות בלעדיה, הם זקוקים לנערת חלומותיהם כדי להגשים את ייעודם, אפילו שהם אמיצים עשירים ומאושרים, שום דבר לא ישתווה לכך שהדבר המהותי בחייהם לא יוגשם.

לאחר מכן הגבר פונה לעצמו ואומר שהוא לא נוהג כמו הנסיכים, הוא אינו יכול לעשות זאת, לא הוא, הוא אינו כזה. הגבר שייך לדור המודרני הנוכחי, שהזהות הפרטית שלו ועולמו האישי עולים באלפי דרגות על הצורך הבסיסי הקיומי באהבה.

דיפוש 24 באוקטובר 2010



Stripped / עירומה

מתוך האלבום Black Celebration; ‏1985, מילים ולחן: מרטין גור


תני לי לראות אותך עירומה עד העצם
תני לי לשמוע אותך מקיימת החלטות
בלי הטלוויזיה שלך
תני לי לשמוע אותך מדברת
רק אליי Let me see you stripped down to the bone
Let me hear you make decisions
Without your television
Let me hear you speaking
just for me


רק על המשפט "תני לי לראות אותך עירומה עד העצם" אני יכול לכתוב ספר שלם. ובכן, בשיר הזו מועברת ביקורת רבה כלפי המודרניות ובאלבום עצמו בכלל. יש הטוענים שהשיר מבוסס על ספרו של ג'ורג' אורוול, 1984 (ספר) בעקבות קווי הדמיון המוסריים והפסיכולוגיים, ההתייחסות ל"אח הגדול", שמרגל אחרינו דרך המסך, והרצון לקבל יחס אישי ונורמטיבי מבן/בת הזוג. השיר מתחיל באופן גאוני ביותר בהנעה של מכונית, ובכך (אם הייתי יכול הייתי מעתיק לכאן את כל השיר - מה לעשות שיש בוויקיפדיה בעיית זכויות יוצרים - כל זאת לאחר שהוצאתי 20,274 ש"ח שאין לי על הלהקה המפגרת הזאת נכון לשער היורו של היום.) שהכותב מזמין את בת זוגו לשכב איתו במשך שעות על דשא היער, להתבונן בעצים. להתחבר לטבע, למה שמובן מאליו, על מנת להתנתק מהמציאות המודרנית. לברוח מהשגרה, רק ליום אחד. בפזמון הוא מבקש לראות אותה עירומה עד העצם. עירומה, לא במובן הפיזי כמובן אלא במובן המופשט. רק בשבילו. היא הרי "שלו". אני רוצה לראות אותך מקולפת מכל השכבות. אני רוצה לראות אותך ולא את מה שעוטף או מכסה אותך. "במטרופולין אין דבר כזה", כאן יש ביקורת נוספת על החיים חסרי הנורמטיביות בעיר. הוא מזמין אותה פעם נוספת לחזור עמה לאדמה, איפה שהכל שלהם. הוא ביקורתי אליה כשהוא מבקש ממנה להחליט החלטות בלי הטלוויזיה שלה - מוטיב של "האח הגדול", הטלוויזיה היא חלק בלתי נפרד. זו עסקת חבילה.