משתמש:Roeialb/רועי אלבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*רועי אלבה*

רועי אלבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רועי אלבה
רועי אלבה
רועי אלבה
לידה 1 באוגוסט 1989 (גיל: 34)
חיפה
מקום מגורים תל אביב
השכלה תואר שני
מקצוע יזמות חברתית

רועי אלבה (נולד ב-1 באוגוסט 1989) הוא מנכ"ל בשכר של איגוד הבמאיות והבמאים - ארגון הגג של במאי-ות הקולנוע, הטלוויזיה והניו-מדיה בישראל וסמנכ"ל במסגרת התנדבותית של עמותת "מברוק". בוגר תואר שני בעבודה סוציאלית, בוגר תכנית "שליחים צעירים לצפון אמריקה" של הסוכנות היהודית, קצין במילואים ואיש חינוך ויזם חברתי.

ראשית חיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבה נולד וגדל בחיפה, בוגר בית הספר היסודי "אילנות ובית הספר התיכון "עירוני חוגים" בחיפה והדריך בתנועת הצופים. התגייס לחיל הים במסגרת קורס חובלים וסיים את שרותו הצבאי כלוחם בספינות הטילים. בסיום שרותו הצבאי, היה רועי בוגר תואר ראשון באוניברסיטת חיפה והחל את מסלולו כאיש חינוך ויזם חברתי כעובד תנועת הצופים בחיפה, כמרכז בוגר ומדריך שכבה בשבט כרמל. המסלול הארוך שעבר אלבה מילדותו ועד שהגיע לעולם היזמות החברתית מציג בצורה מדויקת ביותר את האופי שלו כדמות שמשפיעה על הסביבה בה הוא חי וממחישה את הערכים, התכונות והיכולות שהובילו אותו לאורך הדרך, ממשיכות להוביל אותו היום וימשיכו להוביל אותו קדימה עוד שנים נוספות בעולם החינוך, היזמות בעולם החברתי וההתנדבות כחלק מחיו. מנער שנולד וגדל למשפחה קטנה וצנועה בחיפה, דרך שירות צבאי משמעותי כמפקד ולוחם, עשייה חברתית ענפה ועד הקמה וניהול מספר לא קטן של פרויקטים חברתיים, המשפיעים עד היום ישירות על עשרות אלפים בישראל. חיו כילד חסר כריזמה, ללא יכולת עמידה מול קהל ופחד להביע את דעתו השתנו ברגע שנכנס להיות חלק מתנועת הצופים בישראל. תנועת הנוער נתנה לו את הכלים והיכולת לייצר לעצמי הזדמנויות חברתיות, עוררה בו את הרצון והתשוקה לדעת, ללמוד, להיות מעורב בסביבה ולא לשבת בצד ולצפות בכשלונות החברתיים מבלי להביע דעה או לעשות מעשה.

פעילות חברתית בתנועת הצופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבה כאמור החל את דרכו החברתית בתנועת הצופים העבריים כאשר היה תלמיד תיכון בכתה י', שהחל את דרכו כמדריך צעיר של קבוצת חניכים בכתה ו' מבית הספר הראלי. בכתה י"א בכתה י', הדריך אלבה קבוצה קטנה של חניכים בכתה ו' מבית הספר הראלי ובכתה י"א, קיבל את ההזדמנות להדריך עשרה ילדים עם צרכים מיוחדים, כל אחד ואחת מהם היו בתפקוד חברתי ומוטורי שונה. חוויה מכשלת, מאתגרת ובעיקר מלמדת שהייתה וככזאת ששינתה את מסלול חיו. באותה שנה זכה רועי להעניק מעצמו ללא גבולות וללא תמורות ובפעם הראשונה התמודד עם אתגר גדול והצלחה ענקית בצורה הטובה ביותר שיכל עם אמונה גדולה בעצמו, במטרה שלו ובאנשים שהיו איתו. תנועת הצופים נתנה את המסגרת חברתית וחינוכית המתאימה, אפשרה לחנך מספיק אזרחים לעשות את השינוי הקטן בעולם וכך לייצר אימפקט חברתי מספיק גדול וחזק.

בשנת 2011, כאשר היה חייל משוחרר, החליט לתת חזרה לאותה מסגרת שנתנה לי כל כך הרבה והחל לעבוד כמחנך ומרכז שכיר בתנועת הצופים בחיפה, שבט כרמל, זאת במקביל ללימודי התואר הראשון שלו באוניברסיטת חיפה. אלבה ראה בתפקיד שליחות - להשפיע בצורה הרחבה ביותר על אותם ילדים חסרי ביטחון או בעלי קושי חברתי כמו שלו היו כשהיה ילד. אלבה ראה את הפוטנציאל הטמון בכל ילד וילדה שהיו תחתיו ודרש מהם להוציא את הפוטנציאל הטמון בהם-ן ולהפוך אותם-ן לאזרחים ואזרחיות משפיעים ומשפיעות בקהילה, זאת בעזרת ליווי והדרכה שלו לאורך כל הדרך. במסגרת התפקיד כמרכז שבט כרמל, זכה בתואר "רכז השנה", זכה בפרויקט ארצי ליזמות חברתית ועבר את תהליך המיון לשליחות צעירה במסגרת הסוכנות היהודית בצפון אמריקה. באוגוסט 2013, יצא אלבה לשליחות ארוכה בעיר לוס אנג'לס שבקליפורניה, שם ריכז את שבט הצופים "חן" ושימש כשליח הסוכנות היהודית בעמק סאן פרננדו. שוב היה "הכי צעיר בחדר", שוב לקח על עצמי אתגר לא פשוט של עשייה חברתית במדינה זרה בחו"ל, בקרב אוכלוסייה שאינו מכיר, אך המטרה הייתה חשובה וידועה. במהלך השהות בארה"ב, התנדב בפרויקטים למען חולי סרטן, יזמם וניהל פרויקטים חברתיים לחיבור הקהילה הישראלית אמריקאית, יזם ביחד עם אסף גז ובשיתוף ארגון ה IAC משלחת ישראלית של סטרטאפיסטים מתחילים. עם זאת, אותה שנה הייתה גם הכישלון הגדול הראשון שלו והאכזבה הגדולה מעצמו שממנה הצליח לצמוח ויצא לדרך חדשה כשחזר לארץ.

כשחזר ארצה באוקטובר 2014, לאחר שטייל מספר חודשים במרכז אמריקה, חזר לרכז בתנועת הצופים בחיפה כמרכז בוגר של שבט אפיק לצידו של אביב שטינברגר. שבט אפיק היה זקוק לניסיון הרב שצבר אלבה במהלך השנים על מנת לגשר על הפערים הגדולים שהיו בעולמות התוכן וההדרכה בשבט וחיזוק הערך העצמי של חניכי השכבה הבוגרת. במקביל, אלבה הדרך את שכבת השמיניות בשבט ואף יצר במסגרת פרויקט פרטי את הסרט התיעודי "המסע בצופים" המתעד את טיולם האחרון של שכבת השמיניות בצופים לאורך כל טיול חנוכה של אותה שנה. לאחר מכן, קיבל על עצמו לעבוד כרכז מפעלים של הנהגת צפון ובקיץ 2015 החל לעבוד כרכז הדרכה של הנהגת ירושלים. במהלך השנים הצליח לשלב עבודה אינטנסיבית במקביל ללימודיו האקדמיים כי האמין שהוא צריך להיות אדם טוב ומשכיל לצד היותו מנהל טוב בעל ניסיון. כאשר עבר לגור בירושלים בחר אלבה ללמוד תואר שני בניהול מוסדות ללא כוונת רווח ויזמות חברתית עסקית באוניברסיטה העברית במסגרת החוג לעבודה סוציאלית. שוב גם פה, היה "הכי צעיר בכיתה" שלו ולמד מהטובים ביותר בתחומו. בסוף השנתיים הללו, אלבה עזב את תנועת הצופים מתוך רצון לחפש אתגר חדש בעולם החברתי והחינוכי והחליט לעבור להתגורר בבאר שבע.

פעילות חברתית מגוונת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016, באותה תקופה בה עבדת בתנועה הצופים בירושלים, בחר אלבה להקים ונהל מיזם חברתי תיירותי חדש וייחודי בירושלים מתוך הרצון לשנות את התפיסה התיירותית הקיימת באשר לחיי הצעירים בעיר. המיזם החברתי-עסקי זכה להכרה של משרד התיירות הישראלי ותעודת הוכרה מעיריית ירושלים על פרויקט הסברה חשוב והכרחי בעיר. בשנת 2016, כאשר התגורר בבאר שבע, הצטרף אלבה לפרויקט ייחודי בשנתו השלישית להיווסדו בשם "פרויקט מברוק" בעל אג'נדה חברתית שמטרתה קידום הערבות הדדית והסולידריות בחברה הישראלית דרך עולם החתונות. בשנת 2019, שנתיים לאחר מכן, התמנה להיות סמנכ"ל העמותה וכל זאת בהתנדבות מלאה. במקביל לפועלו בעמותת "מברוק", אלבה התנדב בפרויקט קהילתי חברתי בבאר שבע בשם "הכלבויניק" ואף לקח חלק בצעדת "את לא אשמה" כנגד אלימות כנגד נשים. בשנת 2017, במקביל לפועלו בעמותת "מברוק", החל רועי לעבוד כמנכ"ל הצעיר ביותר אי פעם של איגוד הבמאיות והבמאים בישראל. במקביל לעבודתו של רועי באיגוד ובהתנדבותי בפרויקט "מברוק", ממשיך אלבה להיות מעורב בפרויקטים חברתיים כגון "מצביעים 70" ששם לעצמו מטרה ברורה להעלות את אחוזי ההצבעה בסבב השני של הבחירות לממשלת ישראל, מתוך רצון להוציא את אזרחי ישראל מהאדישות, לעודד אותם להיות אזרחים אקטיביים ולייצר שינוי במציאות הישראלית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:מנכ"לי איגודי היוצרים קטגוריה:תנועת הצופים בישראל קטגוריה:יזמות חברתית קטגוריה:האוניברסיטה העברית בירושלים קטגוריה:אוניברסיטת חיפה קטגוריה:קורס חובלים קטגוריה:צה"ל קטגוריה:חיל הים הישראלי