משתמש:Ronyoav/עדן טבע מרקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עדן טבע מרקט הינה רשת מזון אורגני שהוקמה במטרה להביא את אופנת המזון הבריא, האורגני והטבעי אל הצרכנים. רשת מזון זו הוקמה בשנת 2003 על ידי איש העסקים גיא פרוביזור . בשנת 2007 רכשה רשת הריבוע הכחול כ-51% ממניות עדן טבע מרקט והפכה לשותפתו של פרוביזור, המכהן כמנכ"ל החברה.

היסטוריה -[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדן טבע מרקט הוקמה בשנת 2003 על ידי איש העסקים גיא פרוביזור, אשר זיהה את אופנת המזון האורגני עוד לפני כ-13 שנים, והוא מגדיר רשת זו כ"מפעל חייו". מיד לאחר הקמתה ביססה עדן טבע מרקט את מעמדה כרשת הסופרמרקטים הראשונה והמובילה בישראל המתמחה במזון אורגני, מזון טבעי, מוצרים אקולוגים ותוספי תזונה. כמו כן רשת עדן טבע מרקט גדלה משלושה סניפים ב - 2008 ל-23 סניפים, מהם 14 כמחלקה אורגנית בתוך סניפי מגה. בשנת 2007 רכשה רשת הריבוע הכחול כ-51% ממניות עדן טבע מרקט והפכה לשותפתו של פרוביזור, המכהן כמנכ"ל החברה. זמן מה לאחר כניסתה של רשת הריבוע הכחול לחברה רווחי הרשת החלו לאכזב וספקי מזון שונים עצרו את אספקתם לחברה והרשת נקלעה לקשיים כספיים. כמו כן עשרות עובדים עמדו בסכנת פיטורים. כתוצאה מכך רשת מגה אשר מחזיקה במניות הרשת הפסיקה לממן את פעילותה.

פיטורי העובדים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות המשבר אליו נקלעה מגה, הגיעו העובדים וההנהלה להסכם עבודה חדש שבמסגרתו יפוטרו כ - 640 עובדים ויפרשו 100 נוספים. המשבר נוצר בעקבות הסכסוך עם ספקי המזון והמשבר הכלכלי, ובעקבות כך נאלצה רשת מגה לסגור מספר רב של סניפים של רשת עדן טבע מרקט, ובכך גם לגרום לפיטורים של מספר גדול של עובדים.

חרם ספקי המזון הגדולים על חברת עדן טבע מרקט:[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספקי המזון הגדולים שביניהם אסם, ויסוצקי, סנו, טמפו, סלטי שמיר ועוד עצרו את אספקתם אל רשת המזון עדן טבע מרקט. מה שכנראה, הוביל להליך זה היה סכסוך בין אביגדור קפלן (יו"ר קבוצת אלון באותו סכסוך) לבין גיא פרוביזור (מחזיק ב- 49% מהחברה, מייסד ושותף בה.)

מסתמן:[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדן טבע מרקט תימכר לרשתות ויקטורי וטבע קסטל התמורה בגין המכירה תעמוד על 20.5 מיליון שקל ■ 8 מתוך 9 סניפי הרשת נמכרו, והרוכשות התחייבו להעסיק 70%-75% מהעובדים בהם ■ הרוכשות יקנו גם את המלאי שבחנויות בהתאם לערכו 2. עדן טבע מרקט פותחת תת-רשת מזון חדשה - MIXMARKET תציע מרכול כשר הכולל מגוון מוצרים מלא במחיר מוזל, לצד דגש על מגוון מוצרי מזון בריאותיים ואורגניים ■ הסניף הראשון ייפתח ברמת-החי"ל בת"א בהשקעה של כ-3 מיליון שקל 8 בפברואר 2016, 09:31שירות גלובס 3. אחרי המשבר הגדול והחלפת הבעלות, רשת עדן טבע מרקט חוזרת לפרסם. ל"גלובס" נודע כי הרשת, תחת הבעלות החדשה של טיב טעם, תעלה כבר בימים הקרובים קמפיין פרסום תחת הסיסמה: "עדן טבע מרקט - מלא מלא בריאות". מהלך רכישת הרשת על-ידי קבוצת טיב טעם לווה גם בהחלפת משרד הפרסום בורודה-קפלן שליווה את עדן טבע בשנים האחרונות. כעת יטפל בתקציב משרד הפרסוםליאו ברנט, המשמש בשנים האחרונות כמשרד הפרסום של קבוצת טיב טעם. למרות שמדובר בשתי רשתות שונות, הוחלט בטיב טעם לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומית שונות.

חזרה לדגש הבריאותי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לרשת מגה, שהייתה בעלת השליטה בעדן טבע מרקט עד לפני חודשים ספורים, גם עדן טבע סבלה ממשבר תפעולי קשה שבסופו מונתה לרשת נאמנת. בתקופת הנאמנת המשיכה הרשת לפרסם - בעיקר פרסום מכירתי שנועד להכניס קונים לחנות. הפרסום לא היה מאוד אפקטיבי, כי בסניפים היה מחסור בחלק מהמוצרים, מה שפגע קשה בחוויה הצרכנית. הקמפיין הנוכחי מתיימר לשדר שני מסרים בו-זמנית - בריאות מחודשת של הרשת שמעניקה חווית קנייה עם מלוא המוצרים על המדפים; וחזרה ל-USP המסורתי של עדן טבע מרקט - אורגני ובריאות. הדגש על בריאות היה במשך שנים הקו המוביל בפרסומים. המנכ"ל דאז, ומי שהיה הבעלים, גיא פרוביזור, היה הפרזנטור של הרשת והוביל בעצמו חלק לא מבוטל מהפרסומים שלה. עם הזמן הוזז המיקוד העסקי של הרשת, שניסתה להיכנס לתחומים נוספים כגון מוצרי חלב. הפועל היוצא מזה היה גם זגזוג בקו הפרסומי, כשפרוביזור מתחייב בקמפיין למוצרי החלב הזולים ביותר. כשם שהמהלך העסקי לא עלה יפה, כך גם המהלך הפרסומי. הקו הפרסומי של טיב טעם הוא שונה לחלוטין ונשען על רעיון חווית הרשת האחרת - רשת שונה מכל סופר אחר ברמת המוצרים. הקמפיין הבולט ביותר שעשה עד כה ליאו ברנט לטיב טעם הוא בכיכובה של כוכבת הסדרה "מעושרות", ניקול ראידמן, עם הסלוגן "גם לסופר יש טעם". גיא קלנר, מנכ"ל ליאו ברנט, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "זוהי זכות גדולה לעבוד על מותג מסקרן ובריא כל-כך. אנחנו מודים לקבוצת טיב טעם שאפשרה לנו לטפל גם במותג הזה".


רשימת מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. קדוש נ', 2015, ספקי המזון הגדולים עצרו את האספקה לעדן טבע מרקט http://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3657377,00.html


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001057349 חיות א’, 2010, עדן טבע מרקט הכפילה את מכירותיה ב-2009 ל-189 מיליון שקל http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000555011 3. נגה ניר נאמן, 2015, סופית: ענקית הקמעונאות "מגה" מוותרת על רשת "עדן טבע מרקט" http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1136247 4. אוגוסט 2015, http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001061360

הערות שוליים:[עריכת קוד מקור | עריכה]