משתמש:Sapira2/אריק רקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אריק רקס (erec rex) היא סדרת ספרים לילדים מאת הסופרת האמריקאית קאזה קינגסלי. כרגע יצאו בעברית שלושה מתוך ארבעת הספרים שיצאו באנגלית. == ספרים: ==

אריק רקס ועין הדרקון (The Dragon's Eye) אריק רקס בארץ המפלצות (Erec Rex: The Monsters of Otherness) אריק רקס והחיפוש אחר האמת (Erec Rex: The Search For Truth)

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עין הדרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיים לא קלים בשביל אריק רקס בן השתיים עשרה. אמו היא חד הורית, ועובדת כל הזמן, אבל אפילו ככה בקושי יש לה כסף לפרנס את ילדיה המאומצים. הם עברו שוב דירה, וככה יצא שאריק ישן בחדר אחד עם מכונת כביסה. וגרוע מכך, לאריק רקס יש כוח משונה שגורם לו לעשות דברים מוזרים. לא משנה כמה הוא נלחם בזה, הצורך לעשות את אותם דברים גובר עליו. בדרך כלל זה גורם לו לעשות דברים טובים, כמו לשים כריות בתחתית המדרגות שנייה לפני שאחותוח מתרסקת למטה. אבל מה אם יום אחד זה יגרום לו לעשות משהו רע?

ואז, בוקר אחד, אמו של אריק נעלמת. הכוח שלו מצווה עליו לחפש אותה, וזה מוביל אותו למסע שישנה את חייו. הוא פוגש את בתאני,ילדה יתומה שאיבדה את הוריה בדרך מיסתורית.יחד הם מגלים עולם קסום בשם אלפיום. עולם שבו הקסם נשמר.

אבל באלפיום דברים השתבשו: המלך פיטר מהופנט, והטירה שוכבת על צידה. כאשר אריק לובש את משקפיה של אמו - אותם לקח לפני שיצא - הוא מגלה שהוא יכול לראות אותה בכל מקום שבו היא נמצאת. היא נשבתה בידי המלך פלוטו - אחיו של המלך פיטר. אריק לא מבין מדוע המלך פלוטו כלא את אמו, אבל הסודות מתחילים להחשף. אריק מגלה שהוא נולד באליפיום, והוא בסכנה שם. הוא כועס על אמו שהסתירה ממנו כל כך הרבה מידע, ומאבד את האמון בה. הדרך היחידה לשחרר את אמא שלו, היא לפוצץ את תא הכלא שלא בעזרת תמיסה מיוחדת. בזמן שהוא משיג את החומרים הוא נכנס לתחרות בה בוחרים את שלושת המלכים הבאים של אלפיום אשונה ואיורת'.

אם תחרויות המלוכה לא קשות מספיק, מישהו גם מנסה לפגוע במועמדים, ולכן הילדים מפחדים להמשיך ולהתחרות. הכוח המיוחד של אריק עוזר לו להציל את חברי מדברים כגון גז ביצות, פרעושי תקיפה ומינוטאור.

רואה הנסתרות של הטירה - בלתאזר אוגרי - נראה חשוד. אריק מגלה שמישהו מנסה להשתלט על אלפיום וגם על אשונה ואיורת'. יכול להיות שזה בלתאזר.

התמיסה בשביל הפיצוץ מוכנה, ואריק יורד למרתפי הכלא של פלוטו. אבל הוא מלא ספקות וכמעט מאבד את חייו במפגש קטלני עם שד צללים. אבל ברגע האחרון מישהו מציל אותו - בלתאזר אוגרי. למרות הפציעות שגרם לו שד הצללים, אריק ממשיך להתחרות. הוא הצליח לשחרר את אמו מהכלא ודרך המשקפיים המיוחדים היא מנסה לעזור לו לגלות מי מאיים על אלפיום. במשימה הבא בדרך למלוכה אריק נשלח להשיג עין של דרקון. אבל משהו מוזר קרה: הדרקון מכיר אותו. עין הדרקון שייכת בעצם לאריק. הדרקון מכיר אותו. הוא גם מכיר את אביו, מי שזה לא יהיה. אחרי שאריק מקבל את עין הדרקון המלך פלוטו מנסה לחטוף לו אותה. אבל אריק מתחמק ממנו וחוזר עם בתאני לאליפיום.

אבל גם שם לא בטוח. מסתבר שהמלך פלוטו עובד בשביל מישהו אחר - טטנו ארגוס בסקניה, נסיך הצללים, האיש בעל מאה העיניים. בסקניה מעוניים בעין הדרקון, אבל אריק מצליח להתחמק ונבחר למלך של אלפיום. הוא מעיר את המלך פיטר מההפנוט בו שקע והטירה חוזרת למצבה הטבעי. אבל בסקניה הצליח להתחמק, וכולם מעריצים אותו. אריק חייב לעבור את 12 משימות המלכות ולנצח את טטנוס ארגוס בסקניה לפני שינסה שוב להשתלט על אליפיום.