משתמש:Shiran1309/נמל ברצלונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נמל ברצלונה

נמל ברצלונה נקרא גם "הנמל הישן" זהו נמל חוף בברצלונה, קטלוניה, ספרד. הנמל נבנה כחלק מתכנית התחדשות עירונית לפני אולימפיאדת ברצלונה 1992. לפני כן, זה היה אזור מוזנח של מחסנים ריקים, חצרות רכבת, ומפעלים. 16 מיליון אנשים מגיעים לבקר במתחם בכל שנה. זוהי נקודת המשיכה העיקרית בעיר ומהווה מוקד תיירותי , המכיל את קניון מרמגנום (קניון המכיל חנויות, בתי קולנוע, ברים ומסעדות). בנמל זה נמצא האקווריום הגדול ביותר באירופה המכיל 8000 דגים ו -11 כרישים כלולים ב -22 אגנים מלאים 6 מיליון ליטר (1.5 מיליון ליטרים) של מים. מדרחוב, שדרת הרמבלה מתחברת לנמל והיא משלבת גשר נדנדה, על מנת לאפשר לספינות להיכנס ולצאת את הנמל.

ההיסטוריה של הנמל הישן :[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסביבות המאה ה -4 לפנה"ס נכבש הנמל הישן על ידי אייטנה בברצלונה, זהו שבט של אנשי "האיברי וואו " אשר מיושב קו החוף בין 2 נהרות. בי מונז'ואיק היה היישוב העיקרי שלהם. אנשים אלה נסחרים במושבה היוונית , בניית חנויות תבואה גדולות למטרה זו.

ימי הביניים והעידן המודרני:[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימי ביניים המאוחרות, ברצלונה מצאה את עצמה בגבול בין האיסלאם והנצרות לדרום ועד צפון. מיקום אסטרטגי זה היה מכריע בצמיחה של ברצלונה. הספינות שעגנו בין המספנות מלכותי והעיר נחשפו קשה לסערות הגדולות, לעתים קרובות החוף הזה גרם לספינות טרופות.

סופות אלה הפכו את העבודה לבניית נמל איכותי לקשה במיוחד עקב כמויות של חול ומשקעים עצומים שהופקדו כתוצאה מהתופעות האלה.

עבודה על פרויקט זה החלה בהצלחה ב-1477. העסק היה כרוך בבניית מזח שישתרע ככל חוף מיינסס .

למרות העבודה הקבועה להאריך את הסוללה (שהגיע למה שהוא היום בשנת 1723), בשנת 1743 סכומים עצומים של חול שהצטברו לבסוף התמוטטו הנמל,זה גרם לצורך בסגירת הנמל ולכידת חלק מהספינות שעגנו. המגדלור במזח וורף של הדייג, נבנה מעט מאוחר יותר, בשנת 1772.

כדי לספק פתרון סופי לבעיה של עומק הנמל, החלו עבודות בשנת 1816 להארכת שובר הגלים. עם זאת, זנדבנק שהוקם זה עתה האט שלא מספיק זה אפילו נקודה, ו היה סוללה מוגדלת פעם נוספת, תוך קיר נמל חיצוני נבנתה גם והפה הנמל הועבר למה שהוא היום במערב, או עגן רמקול.

בשנת 1868, רשויות ברצלונה בקשו רשות מהמשרד לפיתוח להוות מועצת נמל ברצלונה של עבודות ציבוריות (עבודות וועדה) שהתכנסו בפעם הראשונה בשנת 1869. מוסד זה, ניסוי של ממש בביזור, המשיך לפעול עד 1978.

בניית המזח "הרוחבי" הראשון, היכן שמול דה ברצלונה (ברצלונה Dock) עומדת כיום, הושלמה בשנת 1882.

הנמל המשיך לגדול, מתיחת עבר ההר מונז'ואיק לכיוון דלתא עם הבנייה של נמל פנימי על הגדה הנהר, בזמן שדווקא פעילות הנמל הראשונה של ברצלונה היא ממקורות מרוחקים.