לדלג לתוכן

משתמש:Shykush/קרן חרו"ת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.



קרן חרו"ת - ראשי תיבות חינוך רווחה ותרבות. קרן חרו"ת הוקמה בשנת 2007 ע"י הרב ד"ר דניאל טרופר, במטרה ליצור ולתמוך בתכניות מחוללות שינוי בחברה הישראלית, ובדגש על העצמה רוחנית בחינוך הדתי. התכניות החינוכיות של קרן חרו"ת מתקיימות בשיתוף פעולה עם המינהל לחינוך דתי במשרד החינוך. פעילות הקרן משתלבת בחזון החינוכי של החמ"ד, ומטרתה לממש בעשייה את החזון החינוכי של החמ"ד [1]. החל משנת 2016, מנוהלת קרן חרו"ת ע"י הרב יהודה פולישוק מייסד יוזמת אורות. קרן חרו”ת פועלת במעל 150 בתי ספר ברחבי הארץ.

חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

החזון של קרן חרו"ת הינו החייאת האווירה החינוכית והעצמת הכיוון החינוכי הדתי והמסורתי במערכת החינוך הציבורית של בתי הספר הממלכתיים דתיים, ועל ידי כך להעצים את מערכת החינוך הציבורית. הקרן הוקמה במטרה ליצור שינוי מהותי בחברה הישראלית ע”י הפעלת תכניות שונות בתחום החינוך, והפיכת בתי הספר של החמ”ד למובילים ביישובם, ביחס אישי לתלמידים, ערכים ומידות טובות.

תכניות חינוכיות בקרן חרו"ת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעילות בשדה החינוכי מתבצעת באמצעות ארבע תכניות:

  • תוכנית אפיקים - 'אפיקים' פועלת להעצמת והפנמת התהליך החינוכי בבתי ספר תיכונים מקיפים דתיים ע"י מעבר מהתמקדות בלעדית בהישגים לימודיים להסתכלות חינוכית כוללת ולפיתוח תלמיד בעל עמוד שידרה ערכי ולימודי. תפיסה יסודית של התוכנית היא כי העצמת האווירה הערכית בבי"ס תוביל גם לשיפור בהישגים לימודיים.
  • תוכנית עתי"ד - 'עתי"ד' היא רעיון מקיף השואף לפתח בתי ספר שבהם התלמידים יפנימו ערכים והתנהגות מוסרית, ילמדו מתוך שמחה באוירה של אהבת התורה ויראת שמיים ויתפתחו כאנשים בעלי שורשים עמוקים במקורות תורניים ובעלי ידע כללי נרחב. יצירת שפה בית ספרית חדשה של " עבודה מאהבה" ,שתהווה את הציר המרכזי של חיי ביה"ס.
  • תכנית צומחים יחד - פרויקט חונכויות מקיף בכל הארץ דרך מועצות רשויות שמטרתו הינה לחזק את החוסן החברתי ולצמצם פערי הזדמנויות - החונכות תתבצע על ידי חונך שמהווה מבוגר קרוב ומשמעותי לילד ולעולמו, ומעניק לו סיוע והשלמה למערכת החינוך. המודל מתקיים הן במישור העיוני- מקצועי והן במישור האישי- רגשי בתיאום ובשיתוף מערכת החינוך.
  • תכנית עתיד ישראל - תכנית זו שמטרתה לחבר את התלמידים וההורים עולי צרפת לחברה הישראלית, להעניק להם כלים להתמודדות עם קשיי ההגירה, ולהעצים את זהותם הדתית והציונית. התכנית פועלת במסגרת בתי הספר וכן בשדה החינוכי בכלל. במקביל, מעניקה "עתיד ישראל" סיוע לאוכלוסייה להתחזקות מבחינת אמונית להשתלבות בחיי החברה בארץ.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]



הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ האתר הרשמי של קרן חרו"ת http://kch.org.il/