משתמש:Slav4/אגודת שלוה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Slav4.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Slav4.

אגודת שלוה נוסדה בשנת 1990 ע"י קלמן ומלכי סמואלס, היא אגודה המסייעת לילדים בעלי צרכים מיוחדים, בייעוץ עזרה ותמיכה.

על הקמתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגודת שלוה הוקמה בשנת 1990, בעקבות סיפורם האישי של הזוג קלמן ומלכי סמואלס. בנם יוסי, בהיותו בן 11 חודשים, קיבל חיסון פגום וכתוצאה ממנו הפך חירש, עיוור והיפראקטיבי. עד גיל 8, היה יוסי ילד מופנם וסגור, שכמעט ולא יצר קשר עם אנשים אחרים. למרות הקשיים, עם יוסי, הזוג סמואלס לא וויתרו, ומקום לשלוח אותו למוסד החליטו להשאירו בבית ולטפל בו בעצמם. הם הבטיחו לעצמם כי אם יצליחו לשפר את מצבו של הילד, יקימו מוסד משל עצמם המטפל בילדים במצבו של בנם. כשמלאו ליוסי 8 שנים, הצליח ללמוד את שפת הסימנים בכף היד, התחיל להבין שלכל עצם יש שם, למד מילים חדשות, והתחיל תהליך שכולו למידה. הזוג מיכאלס עמדו בהבטחתם, והקימו את אגודת שלוה.

מטרת האגודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוה הינה אגודה שמטרתה לתת חוויה משותפת, תמיכה ועידוד להורים אשר ילדיהם בעלי צרכים מיוחדים. כמו כן לתמוך גם בילדים עצמם בעזרת מתן טיפולים ותוכניות שונות שהאגודה מציעה. האגודה דואגת לתת המון אהבה, תקווה לילדים ולהורים, אמונה וכבוד. שלוה שואפת לעלות את המודעות הציבור ובכך להביא לשינוי חברתי. כל מה שהאגודה מציעה הינו חינם!

מטרותיה של שלוה הן לתמוך בשילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים, בקהילה בה הם חיים, ולהגביר את מעורבותם בה, באמצעות יצירת אווירה מעודדת, אוהבת, ומקבלת, כמו מתן עזרה תמיכה והדרכה להוריהם. להבטיח כי השירותים יינתנו לכל הנזקקים להם ללא הבדל על רקע עדתי כלכלי או משפחתי, ולהביא לידיעת המשפחות את הזכויות המוקנות להם בחוק.

צוות מקצועי ומתנדבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלוה צוות מקצועי, וכן כ-250 מתנדבים המגיעים כל אחד למקום בתדירות של אחת לשבוע לפחות. המתנדבים מקבלים הכשרה חלקית וכ-10% מהם סטודנטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:ארגונים חברתיים בישראל