משתמש:Slav4/ארגז חול/איפלה אהרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אהרון איפלה (יפלח במקור) (27 בדצמבר 1941, מקנס - מרוקו), שחקן קולנוע וסדרות טלוויזיה, מראשוני השחקנים הישראלים בהוליווד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהרן איפלה (יפלח במקור), 60, עלה ממרוקו, גדל בתנאי דוחק ביפו במשפחה של עשרה ילדים. לאחר שירות בצה"ל כקצין בדרגת סגן הגיע לאירופה בעקבות האהבה, נשאר, למד באקדמיה לדרמה בלונדון והופיע בתפקיד ישו בסרט הטלוויזיה "ישו נצלב שנית", על פי ספרו של קזנצקיס. אבל כיכוב טלוויזיוני אחר הביא אותו לאמריקה: תפקיד יהושע בן-נון ב"משה", לצד ברט לנקסטר. הוא הגיע לארה"ב במסגרת יחסי הציבור לנ"ל ומאז הקריירה שלו מתחלקת בין הוליווד לבין לונדון, עם גיחות מסביב לגלובוס.

איפלה, רווק שובר לבבות, כיכב גם בסרט טלוויזיה על ריטה הייוורת והופיע בשורה נכבדה של סידרות טלוויזיה, בהן "ספינת האהבה", "קוז'אק", "המלאכים של צ'ארלי", "שושלת", "מיאמי מחלק מוסר", "מקגייוור" ו"הוואי חמש אפס". מסרטיו: "כנר על הגג", "קסנדו", "נמל תעופה 79", "מסיבת הציד", "הרוח ממונטה קרלו", "עין האלמנה", "הבטלנים מאישתר" ו"המגע האנושי". בתיאטרון כיכב בין השאר בלונדון ב"נשמע במקרה", מחזהו של פיטר יוסטינוב, לצד דבורה קר, כוכבת "מעתה ועד עולם". איפלה, המקפיד לבקר את משפחתו העניפה בישראל, הופיע עם שחקנים מהשורה הראשונה, כג'ון גילגוד, דסטין הופמן, אוליבר ריד וג'יימס מייסון, אך הביע לא אחת את רצונו לפתח קריירה מקבילה בארץ. כאן, פרט להופעתו ב"משה" ובסרט "מאדרון", כיכב רק בסרטו של נסים דיין "גשר צר מאוד", ב-85'

אהרון איפלה – שיחק בתפקיד ראשי בסרט גשר צר מאוד והשתתף בהוליווד בעשרות סדרות וסרטים ובהם: זהות בדויה,חוק וסדר, מיאמי וויס ועוד.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]