משתמש:Slav4/ארגז חול גשר אריק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גשר אריק הוא גשר על הירדן סמוך לשפך לים-כנרת, בצפון האגם. הוקם ב-1976, ע"ש קצין צנחנים אריק שמיר שנפל באזור.


http://www.paratroops.org.il/paratroopDetails.asp?nofelId=758

כינוי: אריק תאריך לידה: 20 בנובמבר 1949 תאריך נפילה: 12 באוגוסט 1970 (י' אב תש"ל) דרגה: סגן שם יחידה: גדוד חיר"מ 202 אזור נפילה: תקופת נפילה: מתום מלחמת ההתשה ועד למלחמת יום הכיפורים מקום קבורה: צפת


http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=2&did=100750&nagish=1

שפיר מקימה את גשר אריק החדש ב-8 מיליון שקל

14 באוגוסט 2001

גשר אריק החדש, באורך 85 מטר ורוחב כ-12.5 מטר, מוקם בימים אלה מעל הירדן בקירבת גבולה הצפוני של הכנרת. במסגרת העבודות, נסלל גם כביש חיבור חדש באורך של כ-2.5 קילומטר ובעלות של 2 מליון שקל, לאחר שבוצעו במקום קידוחים רבים למטרת בדיקות קרקע ומתן פתרונות כנגד גלישות ושקיעות האופיינות לגדות נחלים.

הגשר, בעלות של כ-6 מיליון שקל, מבוסס על כלונסאות ויצוקים על ידי בנטוניט. מסת הגשר בנוייה מקורות טרומיות דרוכות, המונחות על גבי קורות רוחביות של נציבים אמצעיים ונציבי קצה.

העבודה נעשית באיזור נופי מיוחד, בפיקוח של רשות שמורות הטבע ומע"צ במחוז הצפון, והיא אמורה להסתיים לקראת ראש השנה הקרוב.

מתכנן הגשר: שמיר, פוזנר, בראון. מתכנן הכביש: משרד ש. קרני מהנדסים. קבלן: שפיר הנדסה.


http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=2&did=149184&nagish=1

שפיר תקים את גשר אריק החדש על נהר הירדן בהיקף של כ-5 מיליון שקל 14 באוגוסט 2001

חברת שפיר, בשליטת יעקב שפירא, זכתה במיכרז מע"צ להקמת גשר אריק החדש והקבוע על נהר הירדן, מצפון לאגם כנרת, בהיקף של 4.93 מיליון שקל. על גשר זה עובר כביש הגישה העיקרי לרמת הגולן ולכנרת.

הגשר הקבוע מתוכנן לקום במקום גשר ביילי הרעוע והצר העומד כבר 28 שנים. על גשר אריק עוברים מדי שנה מאות אלפי נוסעים, בד בבד עם תנועה בטחונית ערה ביותר, בכללה גם תנועת מובילי טנקים וכלים כבדים אחרים. על גשר זה עוברת גם האספקה לישובי הגולן ויוצאת ממנו תוצרת הגולן על גבי משאיות.

צידו האחד של הגשר לא עמד במעמסה, קרס לפני שנים אחדות ונסגר לתנועה. צידו השני רעוע וחורק ומהווה סכנה לנוסעים. ציר התנועה החלופי למרכז רמת הגולן, גשר בנות יעקב, גם הוא ישן ורעוע.

שפיר גם הקימה את גשר שייח' חוסיין במעבר נהר הירדן, בהיקף של 5.3 מיליון שקל. לאחרונה גם זכתה חברת שפיר במיכרז מע"צ לריבוד כבישים במחוז ירושלים בהיקף של 4.2 מיליון שקל. « «שפיר תקים את גשר אריק החדש על נהר הירדן «בהיקף של כ-5 מיליון שקל


. גשר ביילי "גשר ביילי" הוא גשר הנפוץ במקומותנו. קרוי על שם ממציאו הבריטי סיר דונלד ביילי. זהו גשר צבאי ממלחמת עולם 2 שהעבר הסבה לשימוש אזרחי. גשרים בייליים ישנם לא מעטים בארץ, המפורסמים הם גשר הפקק/ש"ן וגשר בנות יעקב. ש``ן=שביתת הנשק הפקק=כאן נחסם הירדן לפעולת ייבוש החולה..סיום העבודות ופתיחת הפקק ב-1957. גשר אריק - ע``ש-אריה שמיר קצין צנחנים שנפל בעת מילוי תפקידו.


סוכם מהודעות דרך המשי, מאיר שפירא ואורניהו. בתמונה: גשר ביילי. צולם על ידי דרך המשי


מי זוכר שרק לפני 20 שנה וקצת מחלף ההלכה המפואר היה לא יותר מגשר ביילי ...