משתמש:Sloew00/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פאולו ג'ורדנו (טורינו, 1982) הוא פיזיקאי וסופר איטלקי אשר פרסם עד כה ספר אחד אשר זכה להצלחה רבה.

פאולו ג'ורדנו

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאולו ג'ורדנו קיבל תואר שני בפיסיקה של תגובות היסוד מטעם אוניברסיטת טורינו. לאחר מכן זכה במלגה לדוקטורט בפיסיקה של חלקיקים אלמנטאריים בבית הספר למוסמכים במדע וטכנולוגיה של אותה אוניברסיטה. כיום הוא לומד את תכונותיו של קווארק בוטום במסגרת פרויקט שממומן בשיתוף עם המכון הלאומי לפיסיקה גרעינית.


יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורדנו כתב את הרומאן "בדידותם של המספרים הראשוניים" (2008), ממנו נמכרו עד היום כ-600,000 עותקים, ואשר זיכה אותו בפרס קמפיאלו בקטגורית ספר ביכורים, ובפרס סטרגה. בגיל 26, פאולו ג'ורדנו הוא הסופר הצעיר ביותר שזכה בפרס הספרותי הידוע זה. זהו ספר "מגרה ומטריד, אשר מעורר הרהורים על אי-הנוחות בחלקים מסוימים של עולם הנוער, עולם המיוצג באופן סימבולי על ידי מספרים ראשונים, שהם כמו הדמויות, קשורים בחזקה אך בעצם מופרדים באופן שאי אפשר להתגבר עליו". לדעתו של המחבר, הדמויות ברומאן, "מייצגות עולם נעורים מסוים של הבורגנות האמידה, שמבטיחה שפע לילדיה ועוזבת אותם במרחב של בדידות מוחלטת, נטושים לעצמם", הדמויות הן זוג מספרים ראשוניים תאומים, שמופרדים זה מזה על ידי מספר זוגי יחיד שלא מאפשר להם להפגש, למרות שהם כה קרובים. ב-2009 יופק סרט על פי הרומאן.


ג'ורדנו קיבל בתשעה ביולי 2008 את פרס הספרות והמדע "מרק-סרונו" ‏‏[1] בקטגורית סיפורת, מטעם האקדמיה לביוטכנולוגיה, וב-23 באוגוסט 2008 את הפרס הספרותי "פריניינו"‏‏[2] בקטגורית יצירת ביכורים. הוא גם היה בין המועמדים הסופיים בתחרות ה-14 של הפרס הספרותי של אלאסיו בתחרות הנקראת "מאה ספרים – סופר אחד לאירופה"‏‏[3] ובתחרות ה-18 של פרס מועדון P.E.N. האיטלקי ‏‏[4] .


לג'ורדנו טור בשבועון ג'ויה ‏‏[5], בו הוא כותב סיפורים בהשראת ידיעות מהחדשות. הוא פרסם את הספור "סנפיר הזנב"‏‏[6] בכתב העת נושאים חדשים, בגיליון מיוחד שהוקדש ל"עדיין לא בני שלושים", על יוצרים שנולדו בשנות ה-80. ביוני 2008 הציג בפסטיבל השביעי לספרות של רומא‏‏[7] את הספור המכונה "מזון בקופסה"‏‏[8] .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‏Merck-Serono‏
  2. ^ ‏Frignano‏
  3. ^ ‏Premio letterario Alassio Cento libri - Un Autore per l'Europa‏
  4. ^ ‏PEN Club Italiano‏
  5. ^ ‏Gioia‏
  6. ^ ‏La pinna caudale‏
  7. ^ ‏VII Festival delle Letterature di Roma‏
  8. ^ ‏Vitto in the box‏

[[קטגוריה:סופרים איטלקים]]