משתמש:Smnthor12/הבית של רובי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבית של רובי
بيت الروبي (فيلم)
בימוי פיטר מימי
מדינה מצרים
הקרנת בכורה 21 ביוני 2023
שפת הסרט ערבית

בית רובי הוא סרט מצרי שהופק ב־21 ביוני 2023 סיפורו של הסרט סובב סביב מסגרת מתח דרמטית וקומית. קארים עבד אל עזיז משתתפת לראשונה עם הבמאי פיטר מימי בקולנוע והשלישית בכלל. בסרט מככבת השחקנית הלבנונית נור.

הסיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

היצירה עוסקת בסיפורו של המהנדס איברהים אל-רובי, שאשתו נחשפת למשבר עצום עם הילדים שלה, שאחריו הוא פונה לברוח מהעיר ולהתרחק למקום מבודד, והוא חי שנים, אך חוזר שוב עקב נסיבות חירום בחייו, מה שהופך אותו לחשוף למצבים קשים רבים המשנים את נתיב חייו של חייו, ורוחות הרפאים של אשתו הוותיקה ורוחות הרפאים שלו. [1]

צוות ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קארים מחמוד עבד אל עזיז: בדמותו של איהאב (האח הצעיר), שרוצה להצליח גם במצרים וגם מחוצה לה, אבל העצבנות שלו גורמת לו לאבד הכל שחקן שכיכב בסרטים רבים בעיקר עם הבמאי פיטר מימי, כמו שלבי ולמען זיקו קארים הצליח לגלם את התפקיד בהבנה מלאה והסצנות שלו, אם עם אחיו איברהים ואם לבד, מאשרות שמדובר בשחקן מוכשר.
  • נור: בדמותה של ד"ר אימאן, אשתו של איברהים היא משחקת את אחד מתפקידיה הטובים ביותר בתקופה האחרונה, בעיקר בקולנוע. ההופעה שלה רגועה למרות הפורענות או המצב הפסיכולוגי בו חיה הדמות. היא ביצעה אותו בהצלחה וללא רגש או קול חזק, אז היא גילתה את עצמה מחדש בדמותה של ד"ר אימאן האם.
  • טארה עמאד: בתפקיד בהירה, אשתו של איהב האישה ההריונית שמנסה למצוא לעצמה מקום (מדיה חברתית) תפקיד שיש הרואים בו קטן, אבל היא ביצעה אותו בהופעה נהדרת.
  • מוחמד עבד אל-רחמן: בדמותו של עבד אל-ווהאב אל-סייד או בבו, שעובד כעד שקר תפקיד חדש עבורו, אבל הוא ביצע אותו בצורה שונה מיצירותיו הקודמות, אז הוא היה קליל ובהתאם לאירועים. הילדים, לוסינדה בתפקיד שמס ומועז אחמד בתפקיד שריף..שני שחקנים נחמדים. לגבי חאתם סלאח, בדמותו של עורך הדין גאודה, מדובר בתפקיד קליל קטן, אבל המראה שלו היה מצחיק. שריף אל-דסוקי הופיע גם בתפקיד אבן גמאל אלאריס, כאורח קליל.
  • צילום: לחסין עסר יש יצירות רבות, במיוחד עם פיטר מימי, ביניהן "בשביל זיקו", "קלבש" ו"הבחירה", והנה ב"בית האודם" אנחנו עומדים מול תמונה יפה על הים או בתוך הים. דירות של איברהים ואיהאב, ואפילו בשמחה או ברחוב בסצינות הלידה והסוף, ואפילו בגשם חוסיין הצטיין בהצגת תמונה יפה שבאה בשירות הדרמה, במיוחד במראה זה תמונה על (מדיה חברתית). מונטאז': באהר ראשיד העורך החל לעבוד משנת 2014 דרך היצירות של "תוצרת מצרים" ו"ללא אחריות", אחר כך "אבו סדאם" ו"הרב כרמוז" .. הוא הצליח בסוגים שונים של דרמה, כידוע הכל מיני קצב שבאו בשירות הדרמה, בעיקר סצנות של שמחה ולידה עם מריבות ו"פוטו מונטאז'" והחתכים המהירים שלו בסצנות שדרשו זאת, ואיטיות, בהתאם לסיטואציה.

הערת שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ فيلم - بيت الروبي - 2023 طاقم العمل، فيديو، الإعلان، صور، النقد الفني، مواعيد العرض, נבדק ב-2023-07-20

تصنيف:بوابة السينما المصرية/مقالات متعلقة تصنيف:بوابة سينما/مقالات متعلقة تصنيف:بوابة كوميديا/مقالات متعلقة تصنيف:بوابة مصر/مقالات متعلقة تصنيف:جميع المقالات التي تستخدم شريط بوابات

    קטגוריה:סרטים בערבית קטגוריה:סרטי 2023