משתמש:Sots23/הלן גלבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הלן גלבר היא אשת ציבור, חברת מועצת העיר אשדוד ועורכת דין.[1] מתמודדת על ראשות העיר אשדוד.[2]

הלן גלבר
לידה 1964 (גיל: 60 בערך)
מדינה ישראלישראל ישראל
https://www.helengelber.co.il
חברת מועצת העיר אשדוד
מתמודדת על ראשות העיר אשדוד

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלן גלבר נולדה בשנת 1964 במרוקו, ובגיל 4 עלתה לישראל יחד עם כל משפחתה, שהשתכנה באשדוד[1]. בשנת 1982 התגייסה לשירות צבאי ביחידת המודיעין 8200 והשתחררה כסמלת. משמשת כיועצת משפטית בארגון חברי וחברות המועצות המקומיות בישראל, וחברת ועד מנהל בעמותת "כ"ן – כוח נשים".[3]

גלבר בעלת תואר ראשון בעריכת דין מהמכללה האקדמית ספיר ותואר ראשון בפוליטיקה, ממשל וקרימינולוגיה מהמכללה האקדמית אשקלון. היא עוסקת בליטיגציה פלילית ודילמות בתיקי פשיעה חמורים, ובעלת הכשרה גם בתחום הגישור.

עשייה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 יזמה גלבר את "ה.ג. ספרים", מיזם שעסק בהשאלת ספרי לימוד לתלמידי בית ספר יסודי ותיכון בעיר אשדוד. בעקבות הצלחתו באשדוד הפך המיזם לפרויקט ארצי ממנו נהנים כל ילדי ישראל.

החל משנת 2008 היא משמשת כחברת מועצה באשדוד מטעם סיעתו של ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר ז"ל[1]. במסגרת פעילותה הציבורית כיהנה בשורה של תפקידים ציבוריים, ביניהם הממונה על החברה העירונית לתרבות ופנאי, יו"ר הרשות למאבק בהתמכרויות, יו"ר ועדת בטיחות, יו"ר ועדת ביקורת ויו"ר האופוזיציה. עוד כיהנה כחברת וועדת כספים, מכרזים, מכרזי כוח אדם ותפקידים נוספים.

גלבר נחשבת לחברת מועצה אקטיביסטית המזוהה עם נושאי מינהל תקין וחשיפת מקרי שחיתות ומכרזים תפורים בעירייה[4]. גלבר הובילה לאורך שנות פעילותה שורה של מאבקים ציבוריים נגד גורמי ההון והכוח בעיר ולטובת התושבים.[5] בין היתר, הובילה מאבקים ציבוריים נגד מספר תכניות עירוניות שפגעו באיכות חייהם של התושבים, כמו פרויקט התחבורה "REWAY" שהוביל לעומסי תנועה כבדים בעיר.[6] גלבר מזוהה גם עם מאבקים למניעת הקמת מוסדות דת עבור הציבור החרדי בשכונות בעיר שאינן חרדיות, כגון המאבק נגד הקמת הכולל ברובע ט"ו החילוני בעיר. בסקר עירוני היא נבחרה כחברת המועצה הפעילה ביותר לטובת הציבור באשדוד.

מלחמה בקשרי הון שלטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך קמפיין הבחירות שלה בשנת 2018, תבעו איש העסקים האשדודי ג'קי בן זקן ושותפו אברהם נניקשווילי את גלבר, בטענה כי היא מנסה לסכל פרוייקטי בנייה שהגישו. לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל ב- 2019 את עמדת גלבר והקנה לה חסינות מתביעה, הגישו בן זקן ונניקשווילי ערעור לבית המשפט העליון. בשנת 2021 פסק בית המשפט העליון לטובת גלבר וקבע כי מדובר בתביעת הפחדה[7]. הרכב השופטים, שכלל את יצחק עמית, נעם סולברג ודפנה ברק-ארז, מתח ביקורת חריפה במיוחד על התנהלותם של בן זקן ונניקשווילי, אשר שכרו את שירותיה של חברת המודיעין העסקי 'בלאק קיוב' ושלחו מדובב שיקליט את גלבר במשך שנה וחצי, על מנת לנסות ולהשיג מידע אודותיה.

בשנת 2023 הכריזה גלבר על מועמדותה לראשות עיריית אשדוד כנגד ראש העיר המכהן יחיאל לסרי. במהלך קמפיין הבחירות לראשות העיר, הושחתו ונצבעו באדום מספר שלטי חוצות של גלבר, ככל הנראה על רקע התמודדותה של אישה לראשות העיר.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]