משתמש:TheIsraeliSudrian/פרסי הקטר הקטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים ריקים [ רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרסי הקטר הקטן
קובץ:Percy CGI.png
תוכנית טלוויזיה תומס הקטר
הופעה ראשונה קטרים בעייתיים (סדרת הרכבות), "צרות בסככה" (תומס הקטר)
דיבוב מרטין שרמן (ארצות הברית), קית' וויקהם (בריטניה), לינדה באלנטין (תומס ומסילת הקסמים)
דיבוב בשפה העברית יהונתן מגון [1]
מידע
מין "זכר"

פרסי הקטר הקטןאנגלית: Percy the Small Engine), הוא קטר קיטור בדיוני ומאונש בסדרת הספרים סדרת הרכבות מאת הכומר וילברט אודרי ובנו, כריסטופר. הוא אכן גם מופיע בעיבוד הטלוויזיוני, תומס הקטר.

פרסי גר באי סודור, עם הרבה קטרים אחרים כגון תומס הקטר, גורדון הקטר הגדול והנרי הקטר הירוק. פרסי הוא הקטן ביותר, הצעיר ביותר, ואף החוצפן ביותר מקטרי הקיטור הראשיים. המספר שש מוצג על פח הפחם שלו.

המפקח השמן הביא אותו לסודור בגלל השביטה של הנרי, גורדון וג'יימס. לבסוף, הקטרים הגדולים ניסו להקניט אותו, אך פרסי הוכיח להם שהוא יכול לעמוד בפני עצמו. אחרי כמה שנים של עיתוק רכבות בתחנה הגדולה, המפקח השמן התחיל להשתמש בו כדי להסיע משאות בקו הנסיעה של תומס. כשהוא לא סוחב משא, אפשר לראות אותו מסיע את רכבת הדואר, או אפילו לוקח את אנני וקלרבל כשתומס עסוק. חבריו הכי טובים של פרסי הם תומס וטובי. הוא גם ידוע לכבד את אדוארד מאז הופעתו הראשונה.

הוא מנוסה באופן סביר, אבל עדיין יכול מדי פעם להיות קצת נאיבי ויותר מדי בטוח בעצמו. במובן זה, שהוא ההיפוך הגמור לתומס - שיכול להיות עקשן בדיוק כמוהו.

ההופעה הראשונה של פרסי בסדרת הרכבות הייתה בספר החמישי, קטרים בעייתיים שפורסם במקור בשנת 1950. הוא קיבל את הכותרת העצמית שלו בספר #11, פרסי הקטר הקטן.

פרסי בתומס ומסילת הקסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסי מופיע בסרט תומס ומסילת הקסמים, כשהנרי מגלה את האגדה של הקטרית האבודה, ומציע שיתחילו לחפש אחריה. הוא שומע את מר כרטיסן מדבר בשנתו על "בלמי קסם", ומסכם שהבלמים האלו מובילים למסילת הקסמים. הוא מספר לתומס, אך דיזל 10 שומע.

כשתומס מאתר את מיקומם של הבלמים, פרסי נשלח לשמור עליהם; הוא רואה את ספוטר ודודג' ליד הבלמים, ומזהיר את תומס ואת מר כרטיסן.

בסרט זה, פרסי מדובב על ידי לינדה באלנטין (באנגלית).

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:תומס