משתמש:TheStriker/עולם החי בויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


ויקיפדיה (באנגלית: Wikipedia, ביידיש: װ‫יקיפּעדיע, בתאילנדית: วิกิพีเดีย, בשפת הסאחים[1]: Бикипиэдьийэ) היא אנציקלופדיה מקוונת רב לשונית המבוססת על תוכן חופשי. על הנייר, ויקיפדיה נכתבת ומשופרת מִדֵּי שניה בידי רבבות מתנדבים, ומסתמכת על רעיון טיפשות חוכמת ההמונים. עם זאת המצב בפועל הוא שחלק לא מועט מהמבקרים לא בדיוק עונה על התנאים הנ"ל, מה שמגדיל את מגוון המינים השורצים באתר, ובכך הופך את ויקיפדיה, תרתי משמע, לג'ונגל שורץ כל טוב (ורע)

לאחר עבודה מאומצת בה השקיעו טובי המוחות את זמנם הפנוי מוצגת לפניכם כאן רשימה ראשונית של מיון עולם החי השורץ בויקיפדיה.

ויקיאלף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקי-אלף מייצג את כל מה שטוב בויקיפדיה. הויקי-אלפים שונים בעיסוקיהם, ויש מהם שפעילותם מתמקדת בעריכת עריכות משמעותיות, בהצלת ערכים המועמדים למחיקה על ידי הרחבתם ושיפורם, חלק עוסקים ביישוב סכסוכים, וחלק בניטור אחרי השחתות, ויש כמובן את ה"כולבויניקים" שאין להם העדפה ספציפית. אויביהם המושבעים הם הברברים, האורקים והחרקים.

ויקידרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי שכל ילד יודע, הדרקונים היו בעולמינו לפני האדם, והם יישארו בעולמינו גם לאחר היכחדות האדם. כך גם בויקיפדיה. את הדרקון ניתן לזהות בנקל על ידי תרומותיו. הדרקון יעדיף לרוב להתמקד בערך בודד או מספר מצומצם של ערכים עליהם הוא ירחיב, וירחיב, וירחיב, וינבור במערות החשוכות ביותר של האינטרנט בשביל להרחיב. האגדה מספרת כי חלק מהדרקונים הם עתיקים כל כך וזוכרים את ימיה של ויקיפדיה כאתר בעל מספר דו-ספרתי/תלת-ספרתי של ערכים, ועל כך ההעדפה להתמקדות במספר בודד של ערכים. על כל ערך שכזה הדרקון לרוב יעדיף להחביא במאורה ולשמור עליו כאוצר. חלק מהזנים של היוקי-דרקון הם תוקפניים, וינהגו בתוקפנות כלפי כל עורך שמזדמן למאורתו (או מאורותיו).

ויקיפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערה: פסקה זו נכתבה בלשון נקבה אך מתייחסת לשני המינים.

ויקי-פיות הן יצורים עדינים באופיים בעל חוש אסתטי מפותח. הפיות לרוב יעזרו בעיצוב ערכים, בין אם זה חלוקה לפסקאות, הוספת תמונות להעשרת הערך, החייאת ערכים אפרוריים על ידי הוספת צבעים, ועוד כהנה וכהנה. לרוב, הויקי-פיה תהיה ידידותית ותמיד תשמח לסייע למשתמש האובד.

ויקיטרול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקי-טרול הוא יצור מאוס ביותר שלרוב מגיח אל פני השטח של ויקיפדיה במטרה להשחית. בדומה לטרול מהעולם האמיתי, רוב הטרולים ידועים כטיפשים במיוחד, ולחלק מהם אפילו אין מודעות לכך שעוד אנשים אחרים צופים ונפגעים מההשתוללויות שלהם. את הטרול המצוי לרוב ניתן להרחיק באמצעות נשק פשוט, דוגמת חרב ה{{אזהרה}} המכושפת, אם כי במקרים נדירים בהן הנשק לא משפיע עליו יש להעזר בפטיש האימתני הידוע בשמו {{נחסמת}} שמתופעל בידי לוחמים מיומנים ביותר שהוכשרו לכך.

ויקיברברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברברים בויקיפדיה דומים במאפייניהם לויקי-טרולים אם כי הם הרסניים בהרבה. בעוד שהויקיטרול יסתפק לרוב בהוספת שטויות קטנות כגון "עגכלעילגצכדימדגכעיכגי" או "יוסי המלך ואברם ה%@#%^ וכיתה ז4 שולתים!!!!!!!!!!!!!!!111", הויקי-ברבר יעדיף לבצע מסע הרס של השחתות כבדות במיוחד, ברמה של החלפת ערכים שלמים בשורות אינספור של ג'יבריש וקללות. לעתים השחתות אלו יגיעו לכמה מאות קילו בייטים ויתפרשו לאורך מספר ערכים. זיהית ויקי-ברבר? אל תהסס לפנות אל הלוחמים המיומנים שהוכשרו להשתמש בפטיש ה{{נחסמת}}!

ויקיאורק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים

הויקי-אורקים חולקים מספר תכונות עם הויקי-טרולים, אך שונים מהם בכמה מובנים. האורקים הם גזע מפותח יותר מבחינה אינטלקטואלית, ולרובם יש סיבה לביצוע מעשיהם. חלק מהויקי-אורקים פועלים על פי אידאולוגיה כאוטית, חלק מבצעים את השחתותיהם במטרה להכניס למיזם אג'נדות שהם מזוהים עימן בצורה כוחנית, חלק פועלים ממניע של שנאה ורצון לנקום כנגד אחד מהמינים המוזכרים בערך, וחלק פועלים משילוב של הסיבות הנ"ל. למעשה, רוב ה"טרולים" המוזכרים בערך המורחב הנ"ל הם למעשה אורקים. חלק גדול מהאורקים מגיע מאורגן בצבא, ולכן קשה בהרבה להתמודד עם אורקים משתוללים מאשר עם טרול בודד. בדיוק כמו אצל טולקין, הויקי-אורקים הם גרסא נשחתת של הויקי-אלפים, והם ההיפך הגמור מהויקי-אלפים בכל מובן שהוא.

ויקיחרק/ויקי-יתוש/ויקיטרמיט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הויקי-חרק הוא יצור מעצבן במיוחד, שחולק מספר תכונות עם האורקים והטרולים, וכמו היתושים במציאות, הוא נברא אך ורק למטרה אחת: לעצבן בכוונה תחילה. ויקי-חרק יאופיין במספר רב של השחתות קטנות שנועדו להרגיז את הגולשים, וכמו היתוש, הוא יכול לעקוץ מספר רב של פעמים בערכים שונים, ובכך למצוץ את הדם ממפעילי המערכת שמבזבזים זמן רב על שחזור ההשחתות שלו. חלק מההשחתות האלו כל כך קטנות שהן לא מזוהות על ידי העורכים ובכך נשארות להרבה זמן וגורמות נזק מצטבר, בדומה לנזק אותו גורמים הטרמיטים החבויים בקורות עץ של בית. חלק מהחרקים הם בעלי גלגול מלא: זחל, גולם ובוגר, אם כי נצפו מינים גדולים יותר (אורקים למשל) שמפגינים יכולת גלגול מלא.

ויקיגמד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ויקיפדיה:ויקיגמד

מזכירים יותר את טוב טוב הגמד מאשר את הגמדאים של טולקין. לא מזיקים, בקושי רואים אותם, אבל עושים אחלה עבודה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באמת יש כזאת שפה. יש גם ויקיפדיה בסאחית!