משתמש:The Gargoyle King/ג'וזף אנדרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וזף אנדרס
Joseph Anders
תוכנית טלוויזיה שושלת (הסדרה המקורית)
שושלת (אתחול מחודש)
הופעה ראשונה בסדרה המקורית:
עונה 1, פרק 1: "נפט"
באתחול המחודש:
עונה 1, פרק, 1: "בקושי זיהיתי אותך"
הופעה אחרונה בסדרה המקורית:
עונה 4, פרק 2: "הבונגלו"
יוצרים ריצ'רד ואסתר שפירו
גילום הדמות לי ברגר (1981-1983)
אלן דייל (2017-)
מידע
מין זכר
מקצוע רב המשרתים של אחוזת קרינגטון
סיבת המוות התאבדות באמצעות ירי
דמויות קשורות
משפחה אלישיה רואן (אישה)
קירבי אנדרס, ויקטוריה אנדרס ושון רואן (ילדים)
סטיבן קרינגטון (בן; באתחול המחודש)

ג'וזף אנדרסאנגלית: Joseph Anders) הוא דמות בדיונית שנוצרה על ידי ריצ'רד ואסתר שפירו ומופיעה באופרת הסבון הפופלרית "שושלת". בתור רב המשרתים של האחוזה, ג'וזף מסתבך באופן עקבי במלודרמות הקטנוניות של משפחת קרינגטון, ובתו, קירבי, הוצגה לראשונה בשנת 1982.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן לי ברגר הופיע לראשונה כג'וזף אנדרס בפרק הפיילוט של "שושלת" (1981), ועזב בפרקו השני של העונה הרביעית, "הבונגלו" (1983).[1][2][3] דמותו של ג'וזף אנדרס הוא אחד מתפקידיו המפורסמים ביותר של ברגר.[4]

השחקן אלן דייל החל לשחק את הדמות, הידועה יותר בשם "אנדרס", באתחול המחודש משנת 2017.[5]

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייל הנפט, בלייק קרינגטון מציג מחדש את אשתו ומזכירתו לשעבר - קריסטל - לצוות משק הבית לאחר שהם לא נשמעים לרצונה ונענים במקום לנהליו של ג'וזף, רב המשרתים של האחוזה ואיש אמונו של בלייק. עד מהרה, ג'וזף מגלה קרירות וחוסר חיבה לקריסטל, ובעקבות כך הוא ננזף על ידי בנו של בלייק, סטיבן. לאורך העונה, ג'וזף מאתגר ללא הרף את קריסטל שמצדה מתקשה להסתגל לחיים כאישה עשירה, אך קריסטל מוכיחה את עצמה בפניו ובסופו של דבר השניים לומדים לחלוק כבוד הדדי זה לזו.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת העונה, ג'וזף חושף את תיעובו העמוק כלפי אשתו הראשונה של בלייק, אלקסיס, שחזרה לדנוור אחרי הגלייתה על ידי בלייק לפני שנים רבות. בהמשך, בלייק מאבד את ראייתו בתאונת דרכים; אך כשהוא חוזר לראות, הוא מסתיר את התאוששותו מכולם מלבד ג'וזף.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה, ג'וזף מעוניין להפסיק את עבודתו באחוזת קרינגטון על מנת לעזור לבתו, קירבי, שנמצאת בצרפת, אך זאת האחרונה מגיעה לדנוור במקום. בהמשך, כשהוא רואה שבתו מתאהבת בג'ף קולבי, ג'וזף מזהיר את קירבי להתרחק מג'ף, שנשוי לבתו של בלייק, פאלון, ובמקביל מזהיר את ג'ף להתרחק מקירבי. לאחר שג'ף ופאלון מתגרשים, ג'ף נישא לקירבי ברינו שנבדה, למורת רוחו של ג'וזף שכועס כשהוא מגלה על כך. עם הגילוי שקירבי בהריון, אלקסיס מאיימת על ג'וזף שהיא תספר לקירבי את "האמת" על אמה. בפרק הסיום של עונה השלישית, קריסטל ואלקסיס נלכדות בבקתה, שאלמוני העלה באש.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פתיחת העונה נחשף שקריסטל ואלקסיס שרדו את השרפה. לאחר שהוא מנסה להרוג את אלקסיס בבית החולים, ג'וזף מתאבד באמצעות ירי עצמי. לאחר מותו, בלייק וג'ף מוצאים את פתק ההתאבדות של ג'וזף, בו הוא מודה בכך שהעלה את הבקתה באש במטרה להרוג את אלקסיס.

באתחול המחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייל לוהק לדמותו של ג'וזף אנדרס עבור פרק הפיילוט של האתחול במרץ 2017. המפיקה בפועל, סאלי פטריק, אמר כי עם אנדרס והנהג של קרינגטון, מייקל, "אנחנו מציגים את נושאי המעמדות באחוזה, כי איך אפשר לשדר סדרה על עשירים מלוכלכים מבלי לכלול את האנשים שמנסים לשמור על המוניטין שלהם נקי?".[6] על יחסיו של אנדרס עם אחיינה של קריסטל, סאם, היא אמרה: "הצגנו את הידידות ביניהם, ואני לגמרי מחברת את השניים ביחד... קו העלילה בה השניים ננעלים במרתף [ב"טעימה מהדייסה שבישלת"] הייתה כל כך מהנה... סאמי ג'ו תמיד נלהב מדי, אז זה היה הגיוני עבורו להיות הראשון שנדפק, והאדם הכי מצחיק לנעול אותו במרתף נראה כמו אנדרס".[7] לפני בכורת העונה השנייה, המפיקה הבכירה סאלי פטריק דיברה על יחסיו עם בתו, קירבי: "אנחנו נבוא לראות איך אנדרס שומר על קירבי בהישג ידו, כי לא רק שיש להם מערכת יחסים מורכבת ומסובכת, לה יש מערכת יחסים מסובכת עם משפחת קרינגטון, ואנדרס הוא בן לוויה ומשרת נאמן להם... היא מסכנת הרבה דברים עבורו, הוא אוהב את הבת שלו, כמובן, אבל הוא גם מעולם לא מרגיש כהורה מתאים עבורה, ולכן זו הסיבה מדוע היא גרה עם אמה באוסטרליה".[8]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייל זכה לשבחים על גילום דמותו של אנדרס,[9][10] והכתבת מורין ראיין מ"וראייטי" כינתה אותו: "ההיבט הטוב ביותר בגרסה החדשה של שושלת", וציין ש"דייל משפר כל סצנה בה הוא נמצא".[11] פטריק אמרה על משחקו של דייל: "אלן דייל מדהים כאנדרס, מהרגע הראשון כולם רצו לקבל קווי עלילה עם דמותו".[7]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Schemering, Christopher (September 1985). The Soap Opera Encyclopedia. pp. 80–81. ISBN 0-345-32459-5.
  2. ^ Times Staff (February 3, 2007). "Lee Bergere, 88; prolific television character actor and stage performer". Los Angeles Times. Retrieved November 27, 2018.
  3. ^ Variety Staff (February 2, 2007). "TV, stage vet Bergere dies". Variety. Retrieved November 27,2018.
  4. ^ Simonson, Robert (February 5, 2007). "Lee Bergere, Actor Who Found Touchstone in La Mancha, Is Dead at 88". Playbill. Archived from the original on June 6, 2017. Retrieved November 27, 2018.
  5. ^ Snetiker, Marc (October 12, 2017). "Dynasty series premiere recap: 'I Hardly Recognized You' (Season 1, Episode 1)". Entertainment Weekly. Retrieved November 6, 2017.
  6. ^ Patrick, Sallie (October 11, 2017). "Dynasty showrunner reveals the Alexis Carrington cameo you might've missed". Entertainment Weekly. Retrieved November 8, 2017.
  7. ^ 1 2 Swift, Andy (November 29, 2017). "Dynasty Boss Breaks Down Claudia's Reveal, the Show's New Direction: 'We're Cranking Up the Crazy'". TVLine. Retrieved December 2, 2017.
  8. ^ Byrne, Craig (October 12, 2018). "Dynasty EP Sallie Patrick Previews Season 2". Retrieved January 30, 2019 – via KsiteTV.com.
  9. ^ Poniewozik, James (October 10, 2017). "Review: Money Can't Buy the New Dynasty Excitement". The New York Times. Retrieved November 6, 2017.
  10. ^ Boedeker, Hal (October 6, 2017). "Dynasty update gets franker, more diverse". Orlando Sentinel. Retrieved November 7, 2017.
  11. ^ Ryan, Maureen (October 9, 2017). "TV Review:Dynasty Reboot on The CW". Variety. Retrieved October 31, 2017.