משתמש:The Gargoyle King/קירבי אנדרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קירבי אנדרס
Kirby Anders
תוכנית טלוויזיה שושלת (הסדרה המקורית)
שושלת: המפגש
שושלת (אתחול מחודש)
הופעה ראשונה בסדרה המקורית:
עונה 3, פרק 7: "קירבי"
באתחול המחודש:
עונה 1, פרק 22: "להתחיל מאפס" (ניצבת)
עונה 2, פרק 1: "עפתי מפה"
הופעה אחרונה בסדרה המקורית:
עונה 4, פרק 27: "הסיוט"
יוצרים ריצ'רד ואסתר שפירו
גילום הדמות קת'לין בלר (1982-1991)
מדיסון בראון (2018-)
מידע
מין נקבה
מקצוע אומנת
מתורגמנית
דמויות קשורות
משפחה ג'וזף אנדרס (אב)
אלישיה אנדרס (אם)
שון רואן וויקטוריה אנדרס (אחים)
סטיבן קרינגטון (אח למחצה, באתחול המחודש)
ג'ף קולבי ואדם קרינגטון (בני זוג)

קירבי אנדרס-קולביאנגלית: Kirby Anders Colby) היא דמות בדיונית המופיעה באופרת הסבון הפופלרית "שושלת". דמותה של קירבי גולמה על ידי השחקנית קת'לין בלר בין השנים 1982-1984, והופיעה לראשונה בפרקו השביעי של העונה השלישית, אך נעלמה לאחר סיום העונה הרביעית. בלר חזרה לגילום דמותה במיני הסדרה "שושלת: המפגש" משנת 1991.

בסיפור העלילה, קירבי היא בתו של רב המשרתים של משפחת קרינגטון, ג'וזף אנדרס, ששבה לדנוור לאחר שנים בחו"ל, ונהיית מעורבת במשולש אהבה עם אדם קרינגטון וג'ף קולבי, אשר שונאים אחד את השני.

באתחול המחודש של רשת "The CW", דמותה של קירבי מגולמת על ידי מדיסון בראון.

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנית קת'לין בלר הופיעה לראשונה כקירבי אנדרס ב-8 בדצמבר 1982, בפרקו השביעי של העונה השלישית, "קירבי". ההופעה האחרונה שלה בסדרה המקורית הייתה ב-9 מאי 1984, בפרק הסיום של העונה הרביעית, "סיוט".[1] בלר האשימה מאוחר יותר בעזיבתה את "שושלת" את התסריטאים החדשים שנשכרו בשנת 1984,[2] והסבירה שהם "איבדו עניין בדמותה" ושבאופן נדיר מצידם, לא חידשו את החוזה איתה.[3] בנוסף, בלר הצהירה אז שהיא תחזור לגלם את קירבי אם הסדרה תרצה בה.[2]

לבסוף, בלר חזרה לגלם את דמותה של קירבי במיני הסדרה "שושלת: המפגש", ששודרה בשנת 1991.[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קירבי, בתו של רב המשרתים של בלייק קרינגטון, ג'וזף אנדרס, חוזרת לדנוור לאחר שבשנים האחרונות למדה בפריז ועבדה שם כאומנת, אך עזבה את מקום עבודתה לאחר שניהלה רומן עם מעסיקה. עם שובה, היא מתחברת מחדש עם חברת ילדותה, פאלון קרינגטון, אולם פער המעמדות בין השתיים מהווה מכשול בפני ידידותם. בהמשך, פאלון שוכרת את קירבי להיות האומנת של בנה הצעיר, ל. ב. קולבי, ואילו בעלה של פאלון, ג'ף קולבי מתחיל למשוך את תשומת לבה. לאחר מכן, ג'וזף מזהיר את קירבי שלא להתערב בנישואיהם הבעייתיים של פאלון וג'ף; אך בעוד יחסיהם של ג'ף ופאלון מתדרדרים - בעיקר בשל בגידותיה של פאלון - היא עצמה נמשכת לג'ף. במהלך תקופה זו, בנו הבכור של בלייק, אדם קרינגטון, נמשך גם הוא לקירבי. ג'ף מגן על קירבי מחיזוריו הבלתי רצויים של אדם, אך אדם מצליח לפתות ולאנוס את קירבי ולאחר מכן מציע לה עבודה, אך זאת האחרונה מסרבת. בהמשך, אדם מתקיף שוב את קירבי, אך היא מחולצת על ידי ג'ף (שהתגרש לאחרונה מפאלון), ובלהט הרגע, הוא מציע לה נישואים והשניים מתחתנים. בפרק סיום העונה, קירבי לומד שהיא בהריון ומבינה שהתינוק שייך לאדם, אך מפחדת לספר על כך לג'ף.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת העונה הרביעית, ג'וזף מתאבד ומותיר את קירבי ההרוסה להתאבל עליו. בלייק מסביר לקירבי שג'וזף ניסה להגן עליו בניסיון להרוג את אשתו לשעבר של בלייק, אלקסיס קולבי, בבקתה, וכאשר הוא נכשל, ירה בעצמו. קירבי חושד שבלייק מסתיר ממנה חלקים מהאמת ומתעמתת עם אלקסיס ומנסה לחנוק אותה, אך בלייק מצליח לעצור בעדה. עם הזמן, ג'ף מגלה שקירבי נמצאת בהריון עם בנו של אדם ותוקף אותו. כאשר אדם מגלה את סיבת התקיפה, הוא אומר לקירבי שהוא רוצה להיות אב לתינוק שלהם. בעקבות כך, קירבי מתכננת לעזוב את דנוור, אך ג'ף מונע ממנה לעשות זאת, אם כי השניים מתגרשים. אדם מתעקש בפני קירבי שהתינוק יידע שהוא אביו, אבל כאשר הוא מגלה שהתגרשה מג'ף, הוא מציע לה נישואין במקום. בהמשך, קירבי נופלת למשכב ומאושפזת, אך בתהליך עוברת הפלה. למרות כך, אדם וקירבי מחליטים להמשיך בתכניות החתונה שלהם. כדי למנוע מהם להתחתן, אלקסיס מציעה לקירבי עבודה בפריז וכאשר זאת מסרבת, אלקסיס מספרת לה שג'וזף ניסה להרוג אותה על מנת למנוע ממנה לחשוף שאמה של קירבי לא מתה, אלא אושפזה בבית הבראה. קירבי המזועזעת מבקרת את בית ההבראה בה אמה אושפזה ולומדת כי אמה מתה לפני מספר שנים. בחקירה נוספת, קירבי מוצא את פתק ההתאבדות של אביה בשולחנו של בלייק. כשהיא יוצאת מדעתה, קירבי קונה אקדח ומנסה להרוג את אלקסיס בעזרתו, אך מופרעת ממשימתה. בפרק סיום העונה, קירבי מאיימת על אלקסיס עם האקדח, אך לא מסוגלת נפשית לירות בה. אלקסיס מתנה איתה שלא תוגש נגדה תביעה אם תעזוב את העיר, ובתגובה קירבי מבטלת בפתאומיות את אירוסיה לאדם ועוזבת.

המפגש (1991)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת הסדרה, קירבי עובדת בפריז כמתרגמת לקונסורציום כשהיא נתקלת לראשונה מזה שנים באדם קרינגטון. בזמן שקירבי עוזרת לו ולבלייק את השליטה על "Denver-Carrington", קירבי ואדם מתקרבים שוב ומציתים מחדש את הזוגיות ביניהם. בסיום הסדרה, קירבי ואדם מכריזים על כוונתם להינשא.

באתחול המחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתחול המחודש ששודרה ברשת "The CW" ב-11 באוקטובר, 2017, דמותו של ג'וזף אנדרס, אביה של קירבי, מגולמת על ידי השחקן אלן דייל.[5] באוגוסט 2018, רשת "The CW" הודיעה שהשחקנית מדיסון בראון לוהקה לדמותה של קירבי בעונה השנייה.[6]

לפני בכורת העונה השנייה, המפיקה הבכירה סאלי פטריק אמרה על דמותה: "אנחנו נבוא לראות איך אנדרס שומר על קירבי בהישג ידו, כי לא רק שיש להם מערכת יחסים מורכבת ומסובכת, לה יש מערכת יחסים מסובכת עם משפחת קרינגטון, ואנדרס הוא בן לוויה ומשרת נאמן להם... היא מסכנת הרבה דברים עבורו, הוא אוהב את הבת שלו, כמובן, אבל הוא גם מעולם לא מרגיש כהורה מתאים עבורה, ולכן זו הסיבה מדוע היא גרה עם אמה באוסטרליה".[7]

במהלך העונה הראשונה, ג'וזף אנדרס מגלה לסאם ג'ונס שיש לו בת בשם קירבי, המתגוררת עם אמה באוסטרליה. לאחר מכן, בסיום העונה הראשונה, סטיבן ופאלון מספרים לסאם שקירבי "הפסיכופתית" גרה באחוזת קרינגטון כשהייתה ילדה, ועינתה באופן נשנה את פאלון, וסאם בתורו מגלה שהוא הזמין את קירבי להשתתף בחתונה שלו ושל סטיבן. מאוחר יותר, במהלך הקליף-האנגר של העונה, היא מופיעה בלובי של האחוזה ומברכת את אביה לשלום, כשפניה נמצאות מחוץ למסך וגבה אל הצופה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Schemering, Christopher (September 1985). The Soap Opera Encyclopedia (1st ed.). Ballantine Books. pp. 80–84. ISBN 978-0-345-32459-7.
  2. ^ 1 2 Hughes, Mike (February 16, 1985). "Kathleen Beller's on fast forward". The Santa Fe New Mexican. p. D-2.
  3. ^ Michals, Bob (February 21, 1985). "Deadly Messages Places Beller In Jeopardy Again". The Palm Beach Post.
  4. ^ Carter, Alan (October 18, 1991). "The Dynasty reunion". Entertainment Weekly. Retrieved September 4, 2018.
  5. ^ Wagmeister, Elizabeth (March 8, 2017). "The O.C.Alum Alan Dale Joins CW's Dynasty Reboot". Variety. Retrieved November 7, 2017.
  6. ^ Highfill, Samantha (August 14, 2018). "Dynasty casts Maddison Brown as Kirby Anders". Entertainment Weekly. Retrieved August 15, 2018.
  7. ^ Byrne, Craig (October 12, 2018). "Dynasty EP Sallie Patrick Previews Season 2". Retrieved January 30, 2019 – via KsiteTV.com.