משתמש:WikiJunkie/Flatiron District

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מבט מבניין האמפייר סטייט מבט דרומה (מרכז העיר) על מחוז פלטירון המרכזי. בניין Flatiron הוא הבניין המשולש במרכז הימני. משמאל נמצא מגדל Met Life, עם פארק מדיסון סקוור במרכז. שדרת מדיסון מתחילה ברחוב 23 בין הפארק למגדל, ועוברת למעלה (לכיוון תחתית התמונה). מדיסון סקוור היא הצומת מול הפלטירון, שם חוצות השדרה החמישית וברודווי. (החמישי הולך ימינה, ברודווי שמאלה. ) ניתן לראות את העצים של יוניון סקוור פארק בפינה השמאלית העליונה של התמונה.

את המגהץ המחוזי היא שכונה ברובע מנהטן אשר בעיר ניו יורק שבארצות הברית. השכונה מכונה על שם בניין פלאטאיירון אשר ברחוב 23, במפגש רחוב רודווי והשדרה החמישית. באופן כללי מחוז פלאטאיירון נתחם ברחוב 14, כיכר יוניון וגריניץ' וילג' מדרום, השדרה השישית ושכונת צ'לסי ממערב, רחוב 23 וכיכר מדיסון מצפון, והשדרה הרביעית ופארק גראמרסי ממזרח.

רחוב ברודווי חוצה את מחוז פלאטאיירון באמצע השכונה, ושדרת מדיסון מתחילה ברחוב 23 וממשיכה משם צפונה. בקצה הצפוני של מחוז פלאטאיירון (באזור אפ-טאון) נמצא כיכר מדיסון אשר עבר שיפוץ מהותי במהלך 2001. מחוז פלאטאיירון מקיף את הרובע ההיסטורי של ליידיס מייל (Ladies' Mile Historic District) ואת מקום הולדתו של תיאודור רוזוולט, אשר הוגדר כאתר היסטורי לאומי . רובע פלאטאיירון היה גם מקום הולדתו של סמטת הסיליקון של ארצות הברית.

The Met Life Tower (משמאל), עם One Madison Park (מימין) בבנייה (ספטמבר 2008).
שעון בשדרה החמישית 200.
כיפת הזהב של בניין הפסנתר Sohmer (1897) היא נקודת ציון ייחודית של מחוז פלטירון.

תושבים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:מנהטן: שכונות]]

  1. ^ Mala, Elisa (September 30, 2011). "Espresso and the Incredible Hulk". The New York Times.
  2. ^ Heller, Jill (15 במרץ 2013). "Chelsea Clinton Apartment: Former First Daughter Scoops Up $10.5 Million Madison Square Park Pad". International Business Times. נבדק ב-16 במרץ 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Walker, Ameena (2016-07-29). "Chelsea Clinton's former Madison Square Park pad already in contract". Curbed NY. נבדק ב-2016-07-30.