משתמש:YARINL3/דמויות בטורצ'ווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן ג'ק הרקנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קפטן ג'ק הרקנס

קפטן ג'ק הרקנס היה מלווה של הדוקטור בפרקים אחדים מהעונות הראשונה, השלישית והרביעית של סדרת האם "דוקטור הו" והיה הדמות הראשי בארבע העונות של "טורצ'ווד". בעקבות הזרמה אנרגיית זמן לגופו בסוף העונה הראשונה של "דוקטור הו" על ידיי מלוותו של הדוקטור, רוז טיילר (ששואבת לתוכה אנרגייה מלב מערבולת הזמן), דמו של ג'ק עבר שינוי כלשהו וכעת מקנה לו תכונות אלמותיות. ג'ק גילה זאת לאחר שנחת במאה ה-19 לאחר שהדוקטור נוטש אותו על סיפון "לווין 5". היה חבר ב"סוכנות הזמן" שם קיבל את הכינוי "הפנים של בו" שנשאר איתו עד יומו האחרון, אך לא מוזכר בסדרה "טורצ'ווד". הדוקטור ומרת'ה ג'ונס הם היחידים שיודעים עת עתידו של ג'ק וכיצד הוא עתיד לסיים את חייו לאחר שלא יוכל להזדקן יותר.

עברו של ג'ק מסתורי וארוך ופרטים ממנו מתגלים לנו במהלך ארבע העונות של הסדרה - כאשר ברוב המקרים מקרים ודמויות מעברו חוזרות להתמודד איתו בהווה. אך למשל הוא חוזה בעונה הרביעית במותו של אנג'לו קולוסאנטו, צעיר איטלקי איתו ניהל מערכת יחסים בשנים האחרונות של העשור השלישי במאה ה-20. מקרה דומה מופיע גם בעונה השלישית, כאשר קפטן ג'ק הרקנס פוגש גבר כבן 45, אשר בילדותו ניצל מהיתפסות בידי חייזרים אליהם הוא נמסר מידיו של ג'ק עצמו.

ציטוט מפורסם של ג'ק לקוח מתוך הפרק האחרון בעונה הרביעית של הסדרה, "שושלת הדם". בדבריו הוא פונה לאוסוולד דיינס, אנס, רוצח ופדופיל שליווה את כל העונה הרביעית של "טורצ'ווד":

ג'ק:"אני מהעתיד."

אוסוולד: "יפה יפה..."

ג'ק: "אני בא מהעתיד."

אוסוולד: "אז אתה חייב לדעת... האם אנחנו שורדים את היום הזה?"

ג'ק: "העתיד יכול להשתנות. הוא נכתב ברגע זה ממש. אבל דבר אחד אני יודע... ראיתי את הכוכבים. ראיתי את היקום. ראיתי את המין האנושי הופך לעצום, ונפלא ואינסופי. והלוואי והייתי יכול לראות זאת, אוזוולד. הלוואי והייתי יכול לראות זאת גם אתה. כי אז היית יודע כמה קטנים נהיו חייך בגללך."

התחלפות הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך עונותיה השונות של הסדרה, רק שלוש מן הדמויות משתתפות למעשה לאורך הסדרה כולה כדמויות ראשיות. חלק מן הדמויות הן כאלו שעוזבות את הצוות לאורך הסדרה מסיבות שונות שנוצרות עם התקדמות העלילה, למשל:

  • הדמות נרצחת במהלך תפקודה בצוות בידי אחד מהאויבים.
  • הדמות מחליטה לפרוש בחזרה לחייה הקודמים.
  • הדמות נהרגת בתאונה במהלך ביצוע משימה בצוות.

בטבלה הבאה מוצגות הדמויות ואורך הישארותם בסדרה, וכן סיבת העזיבה או ההצטרפות (אזהרת ספויילרים):

חברי "טורצ'ווד" לאורך העונות
עונה 1 עונה 2 עונה 3 עונה 4
קפטן ג'ק הרקנס
גוון קופר
אוון הארפר נכלא במקלט בו מתרחש פיצוץ גרעיני פנימי ונרקב שם למוות.
טושיקו סאטו מדממת למוות מפצעיה לאחר שאחיו של ג'ר יורה בה בבטנה.
יאנטו ג'ונס נהרג כאשר זן החייזרים "456"
סוכן CIA שנשכר להסגיר את טורצ'ווד אך לאחר מכן דווקא מתחיל לשתף איתם פעולה ולבסוף הופך לחבר מן המניין בארגון. רקס מת'סון
מסייעת לרקס גם בתפקידו בCIA וגם לאחר שמצטרף לטורצ'ווד, ובכך הופכת לחברה בארגון. אסתר דראמונד
סוזי קוסטלו מתאבדת וכאשר היא מנסה לחיות מחדש באמצעות הכפפה המחייה של טורצ'ווד על חשבון כוח החיים של גוון, טושיקו יורה בכפפה וסוזי מאבדת את הקשר לגוון שמשאיר אותה בחיים ומתה בפעם האחרונה.
מזומנת לטורצ'ווד ע"י ג'ק כדי לבצע נתיחה. מרת'ה ג'ונס מחליטה לפרוש מהארגון בסוף פרק 8 של העונה השנייה.
ריס וויליאמס
מצטרף לטורצ'ווד כאשר חברי הארגון מבינים בלית ברירה שעליהם לקחת אותו איתם למשימה, מה שמתברר בהמשך כהחלטה נכונה. אוסוולד דיינס
מצטרפת לטורצ'ווד על מנת לעזור לפענח את הגורמים ואת דרכי ההתמודדות עם אירועי "יום הנס". ורה הוראז