ג'ק הרקנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קפטן ג'ק הרקנס)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הגהה וניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הגהה וניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קפטן ג'ק הרקנס
Captain Jack Harkness
הופעה ראשונה The Empty Child עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים ראסל טי דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות ג'ון בארומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקצוע נוכל, נוסע בזמן
כוחות אלמוות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן ג'ק הרקנס (באנגלית: Captain Jack Harkness) הוא הדמות הראשית בסדרת המדע הבדיוני הבריטית "טורצ'ווד" ודמות משנה בסדרת המדע הבדיוני "דוקטור הו". את הדמות מגלם השחקן ג'ון בארומן.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק (שמו המקורי לא ידוע) נולד במושבה אנושית בחלל במקום שנקרא "חצי האי בושיין" (Boeshane Peninsula) במאה ה51 לספירה הנוצרית. הדבר היחיד הידוע לנו על ילדותו הוא שבתחילה הוא חי עם משפחתו (שני הורים ואח) חיים מאושרים. עד שהמושבה שלו הותקפה בידי חייזרים לא ידועים. כאשר הפלישה החלה הוא, אביו ואחיו ברחו, אביו החליט לחזור כדי להציל את אמו, ואמר לו לברוח עם אחיו. אביו מת (ג'ק ראה את גופתו) ואמו שרדה, אחיו, לעומת זאת, נשמט מידו בעת הבריחה, וכאשר הוא חזר הוא לא מצא אותו.

על התקופה זו לא מוזכר כלום, הדבר הבא הכי קרוב שמסופר עליו זה השתייכותו לסוכנות הזמן, הוא היה האדם הראשון שאי פעם התקבל אליה. תושבי המושבה שהיו גאים בו נתנו לו את הכינוי "הפנים של בו". נראה שמישהו מצא אותו ואימץ אותו, עד שהוא נהיה עצמאי והשתייך לסוכנות הזמן, או שסוכנות הזמן בעצמה מצאה אותו ושייכה אותו אליהם. הוא החליט לעבוד בסוכנות הזמן בהיותו אדם בוגר כיוון שחשב שאולי אחיו נסע בזמן למקום אחר והוא הרגיש מחויב למצוא אותו.

במהלך השרות שלו בסוכנות הזמן קרה דבר שככל הנראה נמשך שנתיים שבסופם לקחו ממנו את הזיכרון. הוא התעצבן עליהם, והחליט לנסות ולנקום בהם בכך שהוא גונב דברים ומבקש מהם כסף ולאר מכן משמיד את הדברים. באחת הפעמים הוא גנב אמבולנס והפיל אותו במלחמת העולם השנייה שם הוא מנסה להתגייס לצבא הבריטי ומחליף קצין שמת שם. בעקבות זאת הוא מחליט לשנות את שמו לשמו של הקצין (קפטן ג'ק הרקנס). על שמו הקודם לא ידוע לנו דבר.

באותה הפעם שהוא ניסה לעבוד עליהם הוא עבד בטעות על הדוקטור (בפרק: "הילד הריק" ובפרק: "הדוקטור רוקד") במהלך שני פרקים אלו ג'ק נהפך לאדם יותר טוב, והדוקטור, על ידי פסיכולוגיה, גורם לו להחליט להציל אותו ואת רוז, מה שכמעט גורם לו למות. ברגע האחרון הדוקטור מציל אותו, ומשם ואילך הוא הופך להיות מלווה שני של הדוקטור.

כשהדוקטור פוגש את צי הדלקים האחרון שנישאר בעולם. הם יוצאים להילחם בהם. במהלך המלחמה ג'ק נפגע מאחד הדלקים ומת. כאשר רוז (מלווה נוספת של הדוקטור) לוקחת מהטארדיס אנרגיית זמן והורגת את כל הדלקים, כך שרק היא והדוקטור שורדים, בלי שהיא שמה-לב היא בטעות מחייה את ג'ק.

הדוקטור מבין את זה, ולוקח מימנה את אנרגיית הזמן על ידי נשיקה, ובורח מהר לפני שג'ק יחזור. הוא פוחד כי הוא לא יודע מה האנרגיה הזו עלולה לעשות לג'ק.

ג'ק חוזר לכדור הארץ, הוא מתכנן לנחות במאה ה-21 אבל נופל בטעות ל-1869 ושם מערבל הזמן שלו נהרס והוא נתקע. ב-1892 הוא נקלע לקרב באי אליס, מישהו יורה לו בלב, ולאחר מכן הוא מתעורר. קורים עוד מספר דברים: נפילה מצוק, רמיסה על ידי סוסים, מלחמת העולם הראשונה והשנייה, רעל, רעב, ורומח, ומכולם הוא לא מת, מה שגורם לו להבין מעת לעת שהוא לא יכול למות. אז הוא ממשיך לחפש את הדוקטור בשביל להבין בדיוק מה קרה. שם הוא מגלה את מוסד טורצ'ווד ומצטרף אליהם, (כי כל קשר עם חייזרים יכול לעזור לו למצוא את הדוקטור, אחיו או משטרת הזמן).

במהלך הזמן הוא מצטרף לשלוחה השלישית של טורצ'ווד (טורצ'ווד הראשונה נהרסה כולה, ועל טורצ'ווד השנייה מסופר רק דבר אחד שאותו אומר ג'ק בפרק הראשון בעונה הראשונה של טורצ'ווד: "טורצ'ווד 2 הוא משרד בגלאזגו, אנשים מוזרים מאוד!").

במהלך השירות שלו בטורצ'ווד הוא פוגש את "אנג'לו קולוסאנטו" והם הופכים להיות שותפים. ברגע שאנג'לו מגלה שג'ק לא יכול למות הוא חושב שהוא השטן ומנסה להרוג אותו. הוא מגלה זאת לעוד אנשים (באחת הפעמים ג'ק קולט שלושה אנשים שכרתו ברית ביניהם מה שהתברר בסוף כ"שלושת המשפחות", ובזמן שהם הרגו את ג'ק שוב ושוב הם שמרו את הדם שלו, שמסתבר שיש לו כוחות מיוחדים) בסופו של דבר אנג'לו מגלה שטעה ומשחרר את ג'ק. ג'ק לא יכול להמשיך לעבוד ביחד עם אנג'לו ועוזב אותו מאחור.

ב-1941 הוא "נעלם" ומאז הממשלה חושבת שהוא מת. בשנת 2000 המנהיג של טורצ'ווד השלישי רואה בעזרת מכשיר חייזרי את העתיד, מה שגורם לו לרצוח את כול טורצ'ווד השלישית ולהתאבד. מאחר שהוא יודע שג'ק לא יכול למות הוא אומר לו: "המאה ה-21 היא המאה שבה הכול הולך להשתנות" לפני שהוא יורה בעצמו. בעקבות זה ג'ק נהיה ראש מוסד טורצ'ווד השלישית.

לפני שהוא הופך להיות ראש המוסד הוא מכיר מישהי ומתחתן איתה, אחר-כך הוא בורח וחוזר כילד של עצמו, כי הוא לא רוצה לספר לה שהוא לא יכול למות. בסופו של דבר היא מזדקנת ובהיותו ראש המוסד היא מתה בידיים שלו. לג'ק גם נולדה ילדה באותה התקופה (אך לא ידוע האם מאהובתו או מאישה אחרת) כעבור מספר שנים הוא מוצא בחג המולד את היד של הדוקטור שנופלת מהשמיים (בספישל "פלישת חג המולד") הוא מחבר אותה למכשיר שיודיע לו כאשר הדוקטור בסביבה. כאשר הדוקטור סוף-סוף עובר בסביבה (אחרי שהוא כבר החליף פרצוף) היד מצפצפת וג'ק רץ לטארדיס, אך כשהטארדיס מרגישה אותו, היא לא יודעת מה לעשות אם אנרגיית הזמן שלו, ומנסה לברוח ממנו. הוא מחזיק אותה חזק בזמן שהיא טסה לסוף הזמן. שם הוא פוגש את הדוקטור ועוזר לו להילחם באויבו הוותיק המאסטר כאשר הדוקטור מחזיר אותו (באיחור של חודשיים) הוא שואל את הדוקטור מה יקרה לו, שהרי הוא מזדקן, אבל הוא לא יכול למות, הדוקטור לא יודע, אך בסוף נאמר שהוא יהפוך ל"הפנים של בו".

כשהוא חוזר הוא מגלה שבזמן שנעדר אחת העובדות שלו החליפה את מקומו. הוא ממשיך לתפעל את המוסד עד שיום אחד קבוצת חייזרים שרוצה לקחת את כול ילדי העולם (ולהשתמש בהם כסמים) מאיימת: שיביאו להם את הילדים או שיהרסו את העולם. ג'ק מצליח להרוג אותם בסוף על ידי הריגת הנכד שלו (שהיה סוג של כלי נשק בשל היותו ילד אנושי). בסוף העונה הוא לא יכול יותר לסבול את רגשות האשם ויוצא למסע בחלל.

על המסע בחלל לא מסופר לנו כמעט כלום מלבד זה שבמהלכו הוא פוגש מרחוק את הדוקטור שעוזר לו להתחיל עם איזה גבר בבר.

אחרי מספר לא ידוע של שנים הוא חוזר לכדור- הארץ ומגלה על "יום הנס", מאז יום הנס אנשים לא מסוגלים למות חוץ מג'ק בעצמו, שחוזר להיות בן-תמותה. חוץ מזה ישנם אנשים שרוצים להתנקש בו ובגוון (היחידה שנשארה מטורצ'ווד חוץ מג'ק). ג'ק בורח וביחד עם קבוצת אנשים נוספת הוא מתחיל לגלות פרטים על "יום הנס", הוא מגלה שחברת "פיקור" ידעה שהנס מתקרב, הוא מגלה שקבוצת אנשים הנקראת "שלושת המשפחות" שכנראה לקחו לו דם לפני כמעט תשעים שנה ארגנו את הכול וגרמו ליום הנס על ידי שפיכת הדם של ג'ק בשני קצוות העולם בבת אחת לתוך "הברכה" (זהו חור באמצע העולם בעל תכונות המשפיעות על "שדה מורפי", על מין רשת תת-גלית של אינפורמציה ביכולות אנושיות\חייתיות ישנו "שדה מורפי אנושי", "שדה מורפי קופי" או כול סוג אחר). ג'ק מצליח לנצח חלקית את "שלושת המשפחות" ומחזיר את העולם לקדמותו על ידי שהוא שפיכת חלק מהדם שלו (הדם של בן התמותה האחרון בעולם) בשני קצוות העולם בבת אחת (בעזרת חבריו החדשים בטורצ'ווד).

אחרי כל זה הוא נשאר בכדור-הארץ בשביל לגלות עוד פרטים על שלושת-המשפחות ועל יום הנס. (ההמשך יבא בעונה הבאה של טורצ'ווד)

חוסר היכולת למות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק לא יכול למות גם אם הוא רוצה, לא חשוב מה קורה הגוף שלו בונה את עצמו מחדש, הדרך היחידה לנצח אותו היא לכלוא אותו. עם זאת הוא לא מפסיק לגדול ולהזדקן, מה שככל הנראה יגרום לו להישאר בסוף רק ראש גדול מאוד (בגודל של גוף אדם). בסוף של דבר הוא יוכל למות אבל רק אחרי שילמד איך לשלוט באנרגיית זמן שיש לו בגוף, ואיך להזרים אותה לדברים אחרים.

סוף חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסופו של דבר הוא אכן מת, אחרי שהוא הופך להיות רק ראש עצום בתוך אקווריום וקורא לעצמו "הפנים של בו" הוא חי המון המון שנים שבמהלכם הוא פוגש את הדוקטור פעמים מספר, (באחד הפרקים הוא מספר שהוא נכנס להריון ובפרק אחר מסופר שהוא "התושב הזקן ביותר של גלקסיית 'איסופ'...") הוא מבזבז את שארית האנרגיה שלו כדי לנסות ולהציל את העיר החרבה ניו-ניו-יורק (העיר ניו יורק ה-15 לפי הדוקטור). בסופו של דבר הדוקטור מגיע אליו ומדבר איתו, (מבלי לדעת ש"הפנים של בו" וג'ק הם אותו אדם) הוא מספר לו שהוא לא לבד "You Are Not Alone" (ככל הנראה הוא מדבר על זה שהוא לא אחרון אדוני הזמן ואויבו הוותיק של הדוקטור, "המאסטר" עדיין חי) ומיד לאחר מכן מת מאושר.

אופי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדבר הבולט ביותר באישותו היא אהבתו ליחסי מין, ג'ק מתאר את זה טוב כאשר בטורצ'ווד כול אחד אומר עם מי הוא התמזמז לאחרונה (בפרק: "אימה בכפר") והוא שואל "זה כולל גם צורות חיים לא אנושיות?" זה מתבטא גם בזה שכאשר הוא נפרד מרוז והדוקטור בפעם הראשונה, הוא חשב שהוא הולך למות אז הוא נתן לכל אחד מהם נשיקה על השפתיים. בנוסף לזה חשוב להבהיר שהוא אדם מאוד מקצועי, יודע הרבה ומשתדל תמיד לעשות את הדבר הנכון. אף על פי שהוא מהעתיד הוא עדיין בן אדם, כשהוא מתחבר עם אנשים והם נהיים מאוד חשובים לו הוא יעשה הכול בשביל לזכור אותם ולהגן עליהם.

לפעמים הוא עושה דברים שנפשית נראים לא נכונים אך שכלית הם כן, לכן הוא כן מסוגל להרוג את הנכד שלו כדי להציל את העולם מצד אחד, מצד שני הוא לא יכול לסבול את רגשות האשמה.

הוא גם מאוד מקצועי, הוא לעולם לא יישאר בלי אקדח, הוא יודע כמעט תמיד מה לעשות, והתקשורת בינו לבין הדוקטור מדהימה, הוא תמיד יודע מה הדוקטור הולך לבקש ממנו.

יש לו חכמה מהעתיד, הוא יודע לבנות ולהטיס חלליות לבנות כלי נשק, וגם לנתח אותות וקשרים.


הרקנס מזדהה כאומניסקסואל

ג'ק בסדרה דוקטור הו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפגישה הראשונה (מאמצע העונה הראשונה עם סופה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעם הראשונה שפגשו את ג'ק הייתה כאשר הדוקטור ה9 ורוז טיילר פגשו אותו במלחמת העולם השנייה (בפרקים: "הילד הריק" ו"הדוקטור רוקד"). בתחילה לא היה עליו הרבה מידע, רק האופי שלו התגלה מהר. אחר-כך גילו שהוא עבד בסוכנות הזמן, ושהוא ברח משם בעקבות שהם מחקו לו שנתיים מהחיים, והוא חוזר לנקום בהם על ידי שהוא מבקש מהם כסף על דברים גנובים, והורס אותם לפני שהם עוברים לידיים של הסוכנות. (לאחר מכן הוא השתמש ב"מחיקת זיכרון" הרבה בתור ראש המוסד טורצ'ווד השני). הוא ממשיך כעוזר של הדוקטור לשארית העונה, עד שהדוקטור פוגש את צי הדלקים האחרון שנשאר. הם נלחמים ומצליחים לנצח רק בזכות שרוז לוקחת מהטארדיס אנרגיית זמן והורגת את כולם, ורק היא והדוקטור שורדים. רוז בעזרת אנרגיית הזמן מצליחה גם להחזיר לחיים את ג'ק (מבלי לדעת זאת). האנרגיה הזו מרוכזת בגופו כך שהוא לא יכול ככל-הנראה למות אף פעם (או עד שהאנרגיה תיגמר) אך הדוקטור בורח משם לפני שהוא מספיק לפגוש את ג'ק.

הפגישה השנייה (לקראת סוף העונה השלישית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

וכשהדוקטור נופל בטעות ליד המוסד (יחד עם מרתה ג'ונס בפרק "אוטופיה") ג'ק רץ ותופס את הטרדיס שמנסה להתחמק מימנו (הוא אחר-כך אומר שהוא קיבל "איתות בזה שמגלה אותך"), מה שגורם לה לטוס בזמן לסוף העולם (הטרדיס לא יודעת איך לפרש את האנרגיה שלו אז היה מנסה לברוח, היא "בורחת" עד לסוף העולם). הדוקטור מגלה (בפרקים: "קולות התופים", ו"אחרון אדוני הזמן") שהמסטר, אויבו הוותיק, חוזר, וג'ק ומרתה עוזרים לדוקטור לנצח את המסטר. במהלך המסע ג'ק מגלה לדוקטור שהוא הצטרף לטורצ'ווד והפך אותה למקום טוב יותר, בשביל הדוקטור. בסוף המסע הזה הדוקטור מחזיר אותו למוסד שלו (באיחור של ככל הנראה כמה חודשים), והוא אומר לו שהוא לא יודעה איך להחזיר את ג'ק לקדמותו. שם גם גילו שג'ק היה הראשון שהתקבל לסוכנות הזמן, ושם קראו לו: "הפנים של בו" שכנראה הוא יהפוך לאותה הדמות בסדרה יום אחד (גם אותו הדוקטור פוגש לפעמים, ראש גדול בתוך צנצנת).

הפגישה השלישית (סוף העונה הרביעית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

(מתרחש בין העונה השנייה והשלישית של טורצ'ווד) ג'ק יחד עם מוסד בטורצ'ווד, ועוד כמה מחבריו של הדוקטור, עוזרים לו להילחם נגד דאברוס בורא גזע הדאלקים.

פגישה רביעית (בספישל סוף הזמן חלק 2)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוקטור הולך למות, תוך כדי שהוא גוסס הוא הולך להיפגש עם כול האנשים שהוא יצר איתם קשר בפרצוף הנוכחי שלו (כאשר הדוקטור מת, הוא לא באמת מת, הוא מחליף פרצוף, הוא קורא לזה "התחדשות"). הוא הולך לבר ברחבי החלל ופוגש את ג'ק (אחרי שהוא עוזב את טורצ'ווד בסוף העונה השלישית שלה) שם הוא שולח לו פתק עם השם "אלונסו" אדם שמתיישב משמאל לג'ק (אותו פגש הדוקטור בפרק: "מסע הארורים") מה שעוזר לג'ק להתחיל איתו. כך מראה הדוקטור שהוא השלים איתו מעגל, ועכשיו הם חוזרים להיות חברים.

ג'ק בטורצ'ווד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמשך לסדרה "דוקטור הו" יוצאת סדרת המשך בשם טורצ'ווד בה, כאמור, הוא ראש המוסד השלישי של החברה. במוסד השלישי ישנם חמישה אנשים בהתחלה (מספרם משתנה ע"פ העונות). העונה מתחילה בכך שגוון מצטרפת למוסד (במקום אחרת שהתאבדה) וכל העונות מספרות בעיקר עליה, ומעט על ג'ק.

העונה הראשונה של טורצ'ווד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך העונה הראשונה לג'ק יש את היד של הדוקטור (שנפלה לו בפרק "פלישת חג המולד") שמורה בתוך צנצנת, שאמורה לצפצף כאשר הדוקטור בסביבה. לאורך כל העונה ג'ק נשאר דמות מסתורית. בסוף העונה היד של הדוקטור מצפצפת, מה שמודיע לו שהדוקטור בסביבה, וכך, בלי התראה מראש הוא נעלם מטורצ'ווד. (לפגישה השנייה שלו עם הדוקטור)

העונה השנייה של טורצ'ווד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה ג'ק חוזר והופך להיות שוב המנהיג של טורצ'ווד (בזמן שהוא לא היה אחת העוזרות שלו החליפה אותו). בסוף העונה מגלים שאח שלו חוזר כדי לנקום בו על כך שלא הציל אותו מהפלישה החייזרית כאשר שניהם היו ילדים. האח משתמש בדוקטור כדי להפיל אותו בפח (כנראה כשהוא בין העונה הרביעית לספישלים שלה). בסוף העונה הוא לוכד את אחיו לנצח בתוך מקרר חייזרי.

העונה השלישית של טורצ'ווד ("ילידי כדור-הארץ")[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השלישית ג'ק מציל את העולם מאיום חייזרי שרוצה לקחת את כל ילדי העולם (שמשמשים להם כסמים) על ידי כך שהוא הורג את הנכד שלו בשביל להרוג אותם. הוא לא יכול להתגבר על רגשות האשם ואחרי חצי שנה הוא הולך למסע בחלל וכך מסתיימת העונה.

העונה הרביעית של טורצ'ווד ("יום הנס")[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה ג'ק חוזר אחרי מספר לא ידוע של שנים לכדור- הארץ ומגלה על "יום הנס", מאז יום הנס אנשים לא מסוגלים למות חוץ מג'ק בעצמו, שחוזר להיות בן-תמותה. במהלך העונה הוא מגלה ש"שלושת המשפחות" ארגנו את הנס, והם רוצים להרוג את ג'ק. לכן הוא נלחם נגדם, ומצליח לנצח אותם חלקית. בסוף העונה הוא מחזיר את העולם לקדמותו אך הוא לא מנצח סופית את "שלושת המשפחות", ולא מבין עד הסוף את יום הנס. לכן ג'ק נשאר כדי לגלות מה קרה. אושר שתצא עונה חמישית אך עוד-לא פורסם מתי.

רשימת הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור הו (12 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 (2005)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Empty Child
  • The Doctor Dances
  • Boom Town
  • Bad Wolf
  • The Parting of the Ways

עונה 3 (2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Utopia
  • The Sound of Drums
  • Last of the Time Lords

עונה 4 (2008, 2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Stolen Earth
  • Journey's End
  • The End of Time - Part 2 (הופעה קצרה)

עונה 12 (2020-2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Fugitive of the Judoon
  • "Revolution of the Daleks"

טורצ'ווד (41 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 (2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Everything Chnages
  • Day One
  • Ghost Machine
  • Cyberwoman
  • Small Worlds
  • Countrycide
  • Greeks Bearing Gifts
  • They Keep Killing Suzie
  • Random Shoes
  • Out of Time
  • Combat
  • Captain Jack Harkness
  • End of Days

עונה 2 (2008)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Kiss Kiss, Bang Bang
  • Sleeper
  • To The Last Man
  • Meat
  • Adam
  • Reset
  • Dead Man Walking
  • A Day in the Death
  • Something Borrowed
  • From Out of the Rain
  • Adrift
  • Fragments
  • Exit Wounds

עונה 3 (2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Children of Earth[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • Day One
  • Day Two
  • Day Three
  • Day Four
  • Day Five

עונה 4 (2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Miracle Day[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • The New World
  • Rendition
  • Dead of Night
  • Escape to L.A
  • The Catagories of Life
  • The Middle Men
  • Immortal Sins
  • End of the Road
  • The Gathering
  • The Bloodline