משתמש:YaaraBarak/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של YaaraBarak.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של YaaraBarak.


היילי וישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

היילי הגיעה בעבר לביקור בישראל והביעה התנגדות לחרם האקדמי עליה, אך כינתה את המתחולל בה (נכון לשנת 2003) "אפרטהייד". היא היתה אורחת הכבוד בכנס "סקס אחר" ללימודים הומו-לסביים ולתאוריה קווירית באוניברסיטת תל אביב בשנת 2003 ונשאה בו הרצאה ובה סקירה ביקורתית על הזרם המרכזי בפמיניזם האמריקאי ומאבקיו המשפטיים. באותה שנה התראיינה ואמרה כי היא "מאוד נלהבת מישראל" ומנסה ללמוד עוד עליה ועל הסכסוך הישראלי פלסטיני:

"לגבי החרם - אני חושבת שהרעיון של חרם אקדמי על-ידי מישהו כנגד מישהו רק בגלל סיטואציה פוליטית שאותה לא ניתן לפתור בהינף יד הוא מגוחך ומגונה גם יחד. באתי לכאן, בין היתר, כדי ללמוד על אופי הסכסוך, ואני אסירת תודה לכל אלה שהראו לי את הגיאוגרפיה של הכיבוש ואת האפרטהייד השורר בישראל. אני רוצה ללמוד עוד. אני בסך הכל מתחילה".[1]

הוויכוח האינטלקטואלי המפורסם ביותר שלה ככל הנראה הוא עם קתרין מקינון, משפטנית והוגה פמיניסטית, וממובילות זרם הפמיניזם של שליטה ומאבקיו המשפטיים. 


ג'נט אליזבת האלי (נולדה ב-1952) היא משפטנית וחוקרת אמריקאית במסורות של ריאליזם משפטי הגישה הביקורתית למשפט ופוסטמודרניזם. כפמיניסטית, להגדרתה, היא ידועה בביקורת שלה על פמיניזם אמריקאי ופמיניזם של שליטה, כמו גם בעבודתה בתחומים של דיני משפחה והרגולציה המשפטית של מיניות. בנוסף, היא


Janet Elizabeth Halley (born February 1952) is an American legal scholar in the traditions of critical legal studies, legal realism and postmodernism. A self described feminist, she is known for her critique of American feminism and feminism of dominance[1], as well as her work on family law and the regulation of sexuality. She has also been a prominent voice in the public debate regarding sexual conduct codes on campuses in the United States in recent years, arguing against the adoption of the affirmative consent standard.[2] She was the first expert on gender and sexuality in the legal system to receive a position at Harvard university[3] and is the Royall law professor at Harvard Law School.

  1. ^ ישי בלנק, פי-הטבעת יכול לשמש ככלי לארגון חברתי, באתר נענע10, ‏2003