משתמש:Yaniv.dreyman/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yaniv.dreyman.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yaniv.dreyman.

קוסמונאוטים אבודים,או קוסמונאוטי רפאים, היא תאוריית קונספירציה שטוענת שאסטרונאוטים סובייטיים נכנסו לחלל החיצון,מבלי שהיו מודעים לקיום שלהם ברשויות החלל הסוביטיות והרוסיות.

תומכי תיאוריית "קוסמונאוטים אבודים" מודים שיורי גגרין היה האסטרונאוט הראשון ששרד טיסת חלל מאוישת, אבל טוענים שברית המועצות ניסתה לשגר לפחות עוד שתי חלליות מאוישות עוד לפני זו של גגרין. ישנם גם כאלו שמאמינים, שאסטרונאוט אחר, ולדימיר איליושין, נחת מחוץ לשטח ברית המועצות והוחזק על ידי הממשלה הסינית. ממשלת ברית המועצות השמידה לכאורה את המידע הזה כדי למנוע פרסום שלילי בשיא המלחמה הקרה.

הראיות שהובאו על מנת להוכיח את תיאוריית הקונספירציה "קוסמונאוטים אבודים" לא נחשבות, בדרך כלל, כראיות חותכות, ומספר פעמים אף אובחנו כמתיחות. בשנות השמונים, עיתונאי אמריקאי בשם ג'יימס אוברג חקר אסונות הקשורים לשטח ברית המועצות, אבל לא מצא שום הוכחות ועדויות לקוסמונאוטים האבודים. מאז קריסתה של ברית המועצות בשנות התשעים המוקדמות, מידע רב שהיה מוגבל בעבר, זמין כעת, כולל המוות לכאורה של ולנטין בונדרנקו, אסטרונאוט שנהרג במהלך האימונים על כדור הארץ, שכוסה על ידי הממשלה הסובייטית. אפילו עם הזמינות לארכיונים ולזכרונות של האסטרונאוטים הסובייטיים הראשונים, לא נמצאו שום ראיות שעזרו להוכחת תיאוריית הקוסמונאוטים האבודים.


מציאת מתיחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרבה נסיונות להוכיח את תיאוריית הקוסמונאוטים האבודים נמצאו בסוף כמתיחות.

איבן איסטוצ'ניבקוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן רשמי, החללית סויוז2 לא הייתה חללית מאוישת והיא הייתה משטח עגינה לחללית סויוז 3. אולם, מייק ארנה, עיתונאי אמריקאי, מצא לכאורה בשנת 1993 שאת החללית סויוז 2 איישו האסטרונאוט איבן 'איסטוצ'ניבקוב' וכלבו 'קלוקה', ושהם נעלמו ב26 לאוקטובר 1968, עם סימנים לפגיעת אסטרואיד. הם נמחקו מההיסטוריה של ברית המועצות מכיוון שאלו לא יכלו להרשות לעצמם רישום של עישלון כזה. כל הסיפור נמצא בסופו של דבר כמתיחה של ג'ון פונטקוברטה בתור 'תרגיל אומנות מודרנית' שכלל זיוף חפצי משימה, תמונות שונות ש"טופלו" דיגיטלית, וביוגרפיות באורך מלא שבהן התגלו מאות שגיאות היסטוריות, כמו גם טכניות. העיתון המקסיקני לונה קורני לא הצליח להבין זאת, לכן הסוגיה מספר 14 בעיתון של ינואר/אפריל 1998 עסקה בסיפור הטרגי של האסטרונאוט ובאמת שעוד לא נאמרה. השם איבן איסטוצ'ניקוב הוא התרגום לרוסית של שמו של ג'ון פונטקוברטה. ביוני 2006, תכנית טלוויזיה בשם קוארטו מילניו, תכנית מסתורין, הציגה את הסיפור בתור אמת אפשרית.

פבל פופוביץ' וויטלי סבטסטיאנוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירות ניטור הרדיו של נאס"א יירט שיחות בין פבל פופוביץ' וויטלי סבסטיאנוב לבין מרכז הבקרה.מקור השיחות היה החללית zond 6 שהושקה ב-10 לנובמבר 1968, והצליחה לטוס בהצלחה שבוע מסביב לירח,זה היה בתקופה של מלחמה קשה בין האמריקאים לסובייטים על ההתקרבות לירח והחללית L1\zond הסובייטית הייתה כמעט מוכנה למשימות מאוישות, אל אף שהבדיקה עוד לא הושלמה, זה לא היה בלתי נתפס שברית המועצות תבצע טיסה מאוישת בחללית L1\zond כדי להביס את אמריקה ולהגיע ראשונה לירח. אחרי ההצלחה של אפולו 8, החללית האמריקאית המאוישת שהקיפה את הירח, הטיסות המאוישות של ברית המועצות איבדו את חשיבותן הפוליטית. הטיסה המאוישת של החללית Zond שהייתה מתוכננת לסוף 1968, והחללית ביצעה בסופו של דבר רק מספר טיסות לא מאוישות.

אנדריי מוקויאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ע"פ הדיווחים,אנדריי מיקויאן יחד עם איש צוות נוסף בשנת 1969 בניסיון לנחות על הירח לפני האמריקאים. עקב תקלה במערכות של החללית הם לא הצליחו להיכנס למסלול מסביב לירח וירו לעברו. סיפור זה השפיע ללא ספר על העלילה בפרק של סדרת הטלויזיה קייפ. הפרק "קבור בשלום" שודר לראשונה ב28 לאוקטובר 1996. בפרק זה, צוות משימה שנשלח לתקן לווין תקשורת פוגש לפתע בחללית סובייטית ששוגרה בסודיות כמעט 30 שנה קודם לכן, לפני ארצות הברית.בסיפור זה, טום נוביצקי שיחק את סרן אנדריי מוקויאן.