משתמש:Yoavd/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yoavd.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yoavd.

יובל זומר (YUVAL ZOMMER)

נולד: 1963 ישראל

גלעד קריב#ביוגרפיה

סיים תואר שני באיור בקולג' המלכותי לאמנות. במשך שנים עבד כמנהל קריאייטיב במשרדי פרסום מובילים לפני שהפך לסופר ומאייר של ספרי עיון לילדים, מוערכים מאוד. סדרת "הספר הגדול של..." (( THE BIG BOOK OF… מעודדת ילדים לחקור ולהכיר את העולם מנקודת מבט שונה מהמקובל. הסדרה פורסמה ב-25 שפות וזכתה למספר פרסים בינלאומיים, כולל פרסי הספרים של UKLA 2018 ו-2019, פרס העיון של האגודה האנגלית לשנת 2017 ו-2019, על אף שהסידרה תורגמה ל-25 שפות רק עתה פורסמו שני ספרים בעברית: "העולם שמתחת לרגלינו", ספר שנפתח לאורכו, כמו אקורדיון, ופורש באופן מוחשי מאוד את השכבות הרבות שתחתינו. מתחת לצינורות, לכבלים ולביוב, יחד עם מיקרואורגניזמים וחולדות, יש גם כלי חרס ועתיקות אחרים, ותחתם סוגים שונים של סלעים ומשקעים, נהרות תת קרקעיים ועוד נפלאות רבות - עד שמגיעים לגלעין הפנימי של כדור הארץ - ועולים בחזרה דרך צדו השני של הספר. "ספר החרקים הגדול " בו מלווה הטקסט את האיורים, הופך לשורת נמלים או חגב על ענף. הספר מלא בחידות קטנות המפנות את הקוראים למצוא עוד ועוד יצורים בין העשבים ובסבך העצים.

אף שהם נכנסים לקטגוריה של "ספרי מידע", ("מושג שאני לא אוהב", מציין זומר, הוא מבקש לקרוא לספריו "ספרי טבע") הספרים שלו רחוקים מלהיות דידקטיים - הן בתוכן והן בצורה. לדוגמה, במקום להיות בנויים מטקסט מרובע שלצדו איור או תצלום, הטקסטים והאיורים שלובים אלה באלה. "זה כאב ראש להוצאות הספרים", מודה זומר, "אבל זה הופך את הקריאה לסוג של מסע, כאשר כל קטע בסיפור הוא מעין תחנה בדרך. הקריאה הופכת לתנועתית יותר כך, וזה מוסיף לה ערך".

לצורך העבודה על הספרים, זומר מתייעץ עם מומחים בתחום הרלוונטי - ברברה טיילור, מומחית לחרקים, ייעצה לו בעבודה על ספר החרקים הגדול, למשל, וגיאולוג סייע בעבודה על "העולם שמתחת לרגלינו". זומר הוא זה שבוחר את החומר ומלקט את העובדות בתחום שנראות לו מעניינות ונגישות יחסית לילדים, ואז הדברים שהוא כותב ומאייר נבדקים מדעית. מלבד סדרת "THE BIG BOOK" פירסם זומר גם ספרי טבע אחרים, העוסקים בעונות השנה מהיבטים שונים. בקרוב עומד לצאת ספרו האחרון:" THE BIG BOOK OF BELONGING"


ארכאיקון אאוארכאיקון 3,800 RNA כבר קיים.
פלאו ארכאיקון 3,600 מתפתחות בקטריות יוצרות חמצן. חד תאיים ראשונים.
מזוארכאיקון 3,200
נאוארכאיקון 2,800