משתמש:Yonidebest/חוק המחשבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אף שוויקיפדיה נשענת על יושרה של האוכלוסיה בכלל ותורמיה בפרט, היא פתוחה לעתים להתקפות, מתיחות, תעלולים, סילופי מידע, ניסיונות שיבוש תקשורת, נסיונות להזיק לדפי האתר ומעשים אחרים שמטרתם למנוע או להכשיל את הוויקיפדיה מלהשיג את מטרתה.

ניתן להאמין כי בוויקיפדיה העברית פועל רוב ישראלי התורם לה להגשים את מטרותיה. באופן דומה ניתן להניח כי מכשילי האתר פועלים אף הם מישראל, מדינה שבה חל חוק המחשבים. מכיוון שכך, המכשילים עוברים בעצם פעולתם הזדונית על חוק זה ולפיכך חשופים לתלונה במשטרה, להעמדה לדין, ובמקרה של האשמה בדין, למאסר.

חוק המחשבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסעיפים הרלוונטים בחוק המחשבים הם הסעיפים 2, 3 (א) (1), 3 (ב) ו-6 (א). עבירות אלו מסווגות כפשע - דרגת החומרה הגבוהה ביותר - עבירה שנקבע לה עונש חמור ממאסר לתקופה של שלוש שנים. להלן מובאים סעיפים אלו:

2. העושה שלא כדין אחת מאלה, דינו - מאסר שלוש שנים:

(1) משבש את פעולתו התקינה של מחשב או מפריע לשימוש בו;
(2) מוחק חומר מחשב, גורם לשינוי בו, משבשו בכל דרך אחרת או מפריע לשימוש בו.

3. (א) העושה אחת מאלה, דינו - מאסר חמש שנים:

(1) מעביר לאחר או מאחסן במחשב מידע כוזב או עושה פעולה לגבי מידע כדי שתוצאתה תהיה מידע כוזב או פלט כוזב;
(ב) בסעיף זה, "מידע כוזב" ו"פלט כוזב" - מידע או פלט שיש בהם כדי להטעות, בהתאם למטרות השימוש בהם.

6. (א) העורך תוכנה באופן שהוא מסגלה לגרום נזק או שיבוש למחשב או לחומר מחשב בלתי מסויימים, כדי לגרום שלא כדין נזק או שיבוש למחשב או לחומר מחשב, מסויימים או בלתי מסויימים, דינו - מאסר שלוש שנים.

לכל גולש יש שם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנונימיים? זה רק מיתוס. גלישה ברחבי האינטרנט וכניסה לאתרים גדולים וקטנים מאפשרת לבעלי האתר גישה לכתובת ה-IP שלכם. גם בוויקיפדיה העברית יש גישה מוגבלת למידע זה. כמדיניות כללית בכל אתרי ויקיפדיה, כתובת ה-IP של אנונימיים (משתמשים שטרם נרשמו) מוצגת בכל פעם שאנונימי עורך דף. האמנם? ובכן, כנסו לדף ויקיפדיה:ספר אורחים, ומשם לחצו על לשונית "גרסאות קודמות" כדי לראות את כתובות ה-IP של אנונימיים שערכו דף זה.

באמצעות כתובת ה-IP ניתן להגיש תלונה אצל ספק האינטרנט אשר יכולה לגרור לניתוק האינטרנט של לקוחות העוברים על חוק המחשבים. פרוצדורת הגשת תלונה אצל ספק האינטרנט פשוטה יחסית ונעשית באמצעות דואר אלקטרוני, וכל משתמש מן המניין המעוניין בטובת ויקיפדיה יכול להגיש תלונה מסוג זה. במידה שמדובר באנונימי טורדני במיוחד, או אנונימי שגרם לנזק ממשי לדפי האתר, יכול כל אחד לפנות למשטרה ולהגיש תלונה בגין הפרת חוק המחשבים.

נרשמת? ברוך הבא. עם זאת, חוק המחשבים חל גם על משתמשים רשומים. אף שכתובת ה-IP של משתמשים רשומים אינו גלוי לכולם, יש בוויקיפדיה העברית שלושה בודקים, שלהם יש גישה במקרים מסוימים לכתובת זה. אל תנצלו את היותכם משתמשים רשומים כדי לפגוע באתר. אנחנו מנסים לבנות כאן אנציקלופדיה אחרי הכל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואין לראות בו ייעוץ משפטי.