נבחרת ברית המועצות בכדורגל נשים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נבחרת ברית המועצות בכדורגל נשים
מידע כללי
התאחדות התאחדות הכדורגל של ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן ברית המועצותברית המועצות אולג לאפשין
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נבחרת ברית המועצות בכדורגל נשים (Женская сборная СССР по футболу) הייתה הנבחרת הלאומית, שייצגה את ברית המועצות בתחרויות הבינלאומיות לכדורגל נשים. הנבחרת הוקמה בשנת 1990 וחדלה להתקיים לאחר קריסת ברית המועצות. במהלך ההיסטוריה הקצרה שלה, שיחקה 48 משחקים. מתוכם רק 11 ניצחונות ו-9 תוצאות תיקו והשאר הפסידה. המאמן היה אולג בוריסוביץ' לאפשין (לאחר מכן - נשיא ההתאחדות לכדורגל נשים ברוסיה ומאמן נבחרת רוסיה בכדורגל נשים). נבחרת רוסיה הפכה ליורשתה החוקית של ברית המועצות[1].

היסטוריה של כדורגל נשים בברית המועצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניסיונות לארגן את ענף כדורגל הנשים נעשו עוד באימפריה הרוסית, כאשר ב-3 באוגוסט 1911 התקיים משחק בין קבוצת פושקינו לבין ליגת פטרובסקו-רזומובסקאיה, שהסתיים בניצחון 5:1 של קבוצת פושקינו. בברית המועצות התקיימו כמה מפגשים בשנות העשרים בין קבוצת הגברים והנשים של קבוצת מפעל הרכבת הצפון-קווקזי נווינומינסק[2]. עם זאת, כדורגל הנשים לא התפתח בשל פרוץ המלחמה והצורך בשיקום המדינה לאחר מכן.

בשנת 1972, גביע ולנטינה טרשקובה אורגן בדנייפרופטרובסק בהשתתפות מספר קבוצות נשים מערי ברית המועצות, כל המשחקים נערכו באצטדיון טורפדו. עם זאת, למרות ההתרגשות, חודש לאחר מכן, ועדת הספורט הממלכתית של ברית המועצות אסרה על נשים לשחק כדורגל, אגרוף, היאבקות ומשקולות עם התייחסות לסיכון גבוה לפציעות. באותה תקופה כדורגל הנשים היה ברמה החובבנית, לא היו משחקים מקצועיים[1].

עם זאת, בשנות השמונים כדורגל הנשים נכלל במרשם הספורט הרשמי, מה שהביא לביטול האיסור על כדורגל נשים בברית המועצות. אולגה צ'מרקובה, עיתונאית מצ'כוסלובקיה, הציעה להזמין קבוצה מברית המועצות להשתתף בגביע המגזין מלאדי סבט ובקשותיה פורסמו בשבועונים הסובייטיים. בתגובה, פדרציית הכדורגל הסובייטית ארגנה טורניר משלה בהשתתפות שמונה קבוצות, שהפך לאב טיפוס של אליפות ברית המועצות לכדורגל נשים. מאוחר יותר הופיעה גם נבחרת הנשים של ברית המועצות[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]