הרצח במגדל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נדב סלע)
הרצח במגדל
תאריך 28 בינואר 2017
תאריך עברי א' בשבט ה'תשע"ז
מקום מגדל
נשק סכין
הרוגים 4
פצועים 1
מבצע נדב סלע
מספר מפגעים 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרצח במושבה מגדל התרחש ב-28 בינואר 2017. במהלכו רצח נדב סלע בדקירות סכין את אשתו, דור כרסנטי, שני ילדיו, יוסף ובנימין ואת בן השכנים, נחמן עתיה, בבית המשפחה שבמגדל.

ב-30 במאי 2018, הורשע סלע במעשי הרצח ובניסיון רצח ונדון לארבעה מאסרי עולם.

הרצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 בינואר 2017, סמוך לשעה 14:00 בצהריים, נטל נדב סלע (29) סכיני שף מהמטבח ופנה לעבר אשתו דור (23) שעמדה במטבח, אחז בה והחל לדקור אותה בכל חלקי גופה, על אף תחינותיה שיפסיק.

באותו זמן שהו בבית המשפחה ילדי השכנים, נחמן עתיה (11) ואחיו נתן (10), ששיחקו בסלון. כשהבחינו במתרחש, ניסו השניים להימלט דרך חלון הבית, אך סלע שהבחין בהם, ניגש לנתן ודקר גם אותו חרף תחנוניו וניסיונו להתנגד, ולאחר שנתן העמיד פני מת עזב אותו סלע, ופנה לאחיו נחמן, דקר אותו למוות, והשליך את גופתו במורד המדרגות המובילות למרתף הבית. לאחר מכן שיסף סלע את גרונו של בנו יוסף בן השנה ושמונה חודשים שהיה גם הוא בסלון, ומשם המשיך למיטתו של בנו התינוק בנימין בן השמונה חודשים ורצח גם אותו.

לאחר מכן ניגש סלע להחליף בגדים בחדר השינה ונמלט מהדלת האחורית של הבית.

לאחר ששמע את סלע עוזב את הבית, ניסה נתן לצאת דרך דלת הבית הקדמית, וכשראה שהיא נעולה פתח את החלון בכוח ויצא דרכו. לאחר הליכה של עשרות מטרים עצר רכב שעבר במקום, ולאחר שסיפר את מה שקרה נהג הרכב הזעיק את המשטרה.

סלע נמלט למטע זיתים בפאתי היישוב, ושם נעצר על ידי שוטרי הסיור שהוזעקו למגדל.[1]

המשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטרם הגשת כתב אישום בפרשה, הופנה סלע לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית בדבר כשירותו לעמוד לדין. בסיכום חוות הדעת נקבע כי סלע כשיר לעמוד לדין על מעשיו.[2]

במרץ 2017 הוגש כנגד סלע כתב אישום על ארבעה מעשי רצח ובניסיון רצח.[3] באופן חריג, הוטל חסיון על פרטיו המלאים של כתב האישום וזאת עקב התיאורים הקשים המופיעים בו ועל מנת לשמור על צנעת הפרט של הנרצחים ובני משפחותיהם.

ב-30 במאי 2018 הורשע סלע בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח אשתו דור כרסנטי, שני ילדיו, יוסף ובנימין ובן השכנים נחמן עתיה.[4] בהכרעת הדין ציין השופט אשר קולה כי לא נמצא מניע (אנ') לרציחותיו של סלע, אך קבע כי מניע אינו אחד מיסודות העבירה, וכי ניתן להרשיע את סלע ברציחות גם מבלי לייחס לו מניע עבורן.[2]

סלע נידון לארבעה מאסרי עולם מצטברים וכן לעשר שנות מאסר על ניסיון רצח אחיו של נחמן, נתן. כמו כן, נגזר על סלע פיצוי כספי של משפחות הקורבנות. על רצח אשתו יפצה את משפחתה ב-258,000 ש"ח. על רצח ילדיו יפצה את עיזבונם ב-516,000 ש"ח. על רצח נחמן עתיה יפצה את משפחתו ב-258,000 ש"ח ועל ניסיון הרצח של אחיו יפצה ב-100,000 ש"ח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אחיה ראב"ד, רצח את אשתו, ילדיו ובן השכנים - וידא הריגה, התלבש וברח: "תסתכל בעיני הילדים", באתר ynet, 2 במרץ 2017
  2. ^ 1 2 ענת יורובסקי, ‏מסע הרג בדירה, באתר דבר העובדים בארץ ישראל, 30 במאי 2018
  3. ^ אחיה ראב"ד, נפתח משפט רוצח משפחתו: "שפל, רוצח ילדים", באתר ynet, 7 בינואר 2018
  4. ^ תפ"ח (נצרת) 4342-03-17 מדינת ישראל נגד נדב שלמה סלע, ניתן ב-30 במאי 2018