לדלג לתוכן

נושא בדף שיחת משתמש:Matanya

Hanay (שיחהתרומות)

שלום מתניה, בהמשך לשיחתנו התחלתי לערוך טיוטה בעורך החזותי. החלטתי שבכל פעם שאני נתקלת בבעיה, אדווח מידית כאן. אז הנה הבעיה הראשונה: בעיה בהוספת תבנית. ניסיתי להוסיף קישור לתבנית מדרש רבה {{מדרש רבה|בראשית|צד|ד}}. נחלתי כישלון מוחלט.לחצתי על הוספה ומתחתיו בחרתי בתבנית. המערכת זיהתה את התבנית, אבל לא מצאתי כל אפשרות של הוספת פרמטרים. בעורך הרגיל, אני הולכת לתבנית מעתיקה אותה מכניסה את הפרמטרים וזהו.

בעיה בהוספת קישור חיצוני. ניסיתי להוסיף קישור לאתר הבא: http://archaeology.huji.ac.il/Hamam/Default.aspx. לחצתי על הוספת קישור חיצוני נפתח חלון הוספתי את הכתובת של האתר אבל לא נפתחה לי שום אפשרות להוספת תאור של הקישור. אולי זה קיים אבל אני לא מצאתי והעורך החזותי אמור להיות פשוט ואינטואיטיבי

Matanya (שיחהתרומות)

שלום חנה, ותודה רבה על ההתגייסות למאמץ. תיקנתי את תבנית מדרש רבה, תוכלי לראות כמה זה פשוט בהסטוריית התבנית. אני אבדוק לגבי קישור חיצוני, אכן לא הצלחתי, כנראה שצריך עוד עבודה שם.

Hanay (שיחהתרומות)

אם הבנתי את מה שעשית המשמעות היא שכדי שאפשר יהיה להשתמש בתבניות שונות אז יש להתאים כל אחת מהן גם לעורך החזותי. אם זה נכון אז זה יוצר בעיה. בוני תבניות לא בהכרח מודעים לכך וזה מסבך. התוספת שעשית בתבנית לא ברורה למי שמסתכל עליה ואני ממליצה לשנות את הכותרת תוך התייחסות לעורך החזותי.

לגבי הקישור החיצוני זה הפתיע אותי מאד. איך דבר כה בסיסי לא טופל? כל הדרכה שאני מעבירה כולל גם קישורים חיצוניים.

לגבי הוספת תמונה - התהליך בעורך החזותי ארוך ומורכב יותר מאשר בעורך הרגיל. מה עוד שצריכים להיות מודעים לכך שיש ללחוץ על הקובץ כדי לקבל את הפרמטרים לשינוי. בנושא זה נראה לי שעריכת קוד מקור עדיפה.

Matanya (שיחהתרומות)

נכון, צריך התאמה חד-פעמית.נו בוני תבניות מודעים לכך בעיקרון, ומכיוון שאין הרבה כאלו גם קל ללמד אותם את זה.

לגבי קישור, יתתכון וזה נתמך, אני פשוט לא מכיר דרך, כפי שאמרתי אני בודק.

לא הבנתי לגבי תמונה, כל מה את צריכה זה את שם הקובץ, כל השאר אמור להיות אוטומטי, או שאנחנו לא מדברים על אותו דבר?

Hanay (שיחהתרומות)

לגבי התמונה. זה לא אוטומטי. לוחצים על הוספת מדיה ואז נפתח חלון למעלה מכניסים את שם הקובץ ורואים את התמונה. וכאן אין כל הנחיות מה לעשות. אין כל כפתור הוספה. כדי לקבל זאת יש ללחוץ על הקןבץ עצמו וזאת צריך לנחש. לאחר שלוחצים על הקובץ מקבלים כפתור להשתמש במונה זאת. ואז מקבלים חלון שבו ניתן להוסיף את התאור עם כפתור הוספה. במקרה זה מקבלים תבנית עם פרמטרים חסרים שלא מופיעה בה אפשרות של תיקון גודל. אם רוצים לשנות אז צריך ללחוץ על קישור הגדרות מתקדמות ואז ניתן לשנות פרמטרים למשל גדול תמונה, או תצוגה מימין או שמאל, או ממוסגר וכו'. זה תהליך הרבה יותר מורכב מהוספת תמונה בעריכת קוד מקור. ולבסוף מקבלים את התבניות הבאות

  • [[קובץ:2011-08 Ein Gedi synagogue 01.jpg|thumb|250x250px|בית הכנסת עם שינוי גדול תמונה]]
  • [[קובץ:עצמות מבית הכנסת בעין גדי.jpg|thumb]] למה לא בעברית ממוזער?\
  • רציתי גם להוסיף תמונה מתחת לתמונה קודמת והמערכת לא נותנת לי, היא בחרה להוסיף לפני התמונה הקודמת. לא ראיתי אפשרות לשלוט בכך.זה כל כך קל בעריכת קוד מקור
Matanya (שיחהתרומות)

לגבי קישור: את מוסיפה את הקישור, ואז לוחצת עריכה, ולאחר מכן לוחצת על הוספת תווית, ואז עורכת את הטקסט וזה הטקסט שיוצג. מסורבל, אני מסכים.

Hanay (שיחהתרומות)

הלוואי והיה נגמר במסורבל. עשיתי מספר נסיונות אבל אני לא רואה עריכה, אני מקבלת רק הוספה. ולאחר שאני לוחצת על הוספה נוצר קישור מסוג [http://archaeology.huji.ac.il/Hamam/Default.aspx].

בכנות אני נדהמת לגלות זאת. משתמש:Amire80 עושה שוב ושוב שיווק של העורך החזותי במזנון. זה דבר בסיסי ואם זה לא עובד אז יש כאן בעיה גדולה פירושו של דבר שאני צריכה בהדרכות ללמד את שני העורכים גם קוד מקור וגם חזותי, אין לי זמן לכך. אנחנו לא מדברים על תבנית מסוג מדרש רבה שהיא פחות בשימוש, אלא על משהו שמשתמשים בו רבות.

Hanay (שיחהתרומות)

ניסיתי להוסיף את תבנית:Ynet ללא הצלחה. הכנסתי את שם התבנית בהוספת תבניות, המערכת זיהתה את התבנית, קיבלתי את ההודעה הבאה: "את מוסיפה את התבנית "Ynet" לדף הזה. עדיין אין לה תיאור, אבל ייתכן שאפשר למצוא מידע כלשהו בדף של התבנית.". עכשיו ציפיתי לקבל את הפרמטרים הרלוונטיים לתבנית זאת, במקום זה נפתח לי חלון ששם עלי להוסיף שם שדה ומתחתיו יש ריבועים ממסופרים 1, 2, 3 וכו'. אין לי מושג מה צריך לעשות כאן. נראה שגם תבנית זאת לא עובדת. האם יש תבניות שמתפקדות?

אני מתחילה להרים ידיים מהבדיקה הזאת. נראה לי שלא נעשתה כל בדיקה יסודית מה עובד ומה לא עובד, ורצו להכריז שהעורך החזותי נפלא ושרצוי שכולם יתחילו לערוך בו. להערכתי הדברים היחידים המתפקדים בקלות יחסית הם

  • כתיבת טקסט חופשי
  • קישורים פנימיים
  • הוספת כותרות פרקים
  • מחיקת תמונה מערך. זה תהליך קל יותר מאשר בעריכת קוד מקור.

לעומת זאת אי אפשר לעשות מספר דברים באותה עריכה. בקוד מקור אני יכולה להוסיף תבנית תמונה, לכתוב טקסט להוסיף ראשי פרקים, להוסיף תבניות, להזיז דברים ממקום למקום ולאחר מכן לשמור. בחזותי כל פעולה צריכה להיות בנפרד ולשמור בנפרד.

Matanya (שיחהתרומות)

סידרתי אותה. חבל להתייאש כל כך מהר, מטרת הבדיקה הזו היא לזהות חוסרים ובעיות ולתקן אותן, לצערי עדיין לא ראיתי תכנה שיצאה 100% אפויה ובלי באגים.

תומר א. (שיחהתרומות)

הבעיה עם הקישורים החיצוניים הפריעה לי גם בימים האחרונים. ברור שמדובר בבאג ולכן פתחתי bugzilla:T106686

IKhitron (שיחהתרומות)

מאיפה הבאת את הבאגזילה פתאום???

תומר א. (שיחהתרומות)

תגיד, יגאל, עוד לא הבנת שאני ויקיפד ותיק מאוד?

IKhitron (שיחהתרומות)

קודם כל ידעתי את זה. אבל אתה צריך להתקדם עם הזמן ולא לקפוא על שמרים. עובדה שבכתובת כתבת נכון, רק בתצוגה שינית.

Hanay (שיחהתרומות)

אני מקווה שיצליח לך. אני לא הצלחתי ליצור קישור חיצוני גם לאחר ההסבר שמתניה נתן. ניסיתי גם להכניס קישור חיצוני דרך הערת שוליים (ציטוט בלשון העורך החזותי) ולא הצלחתי. להבנתי עד שהנושא לא מוסדר אין דרך ליצור קישור חיצוני דרך העורך החזותי. זה מכריח אותי ללמד נושא זה דרך עריכת קוד מקור.

תומר א. (שיחהתרומות)

חנה, נסי לבצע את הפעולות הבאות:

  1. לחיצה על כפתור הקישור (או פשוט הקלדת פעמיים [)
  2. בתיבה שנפתחה, לחצי על הטאב "קישור חיצוני"
  3. הדביקי את הקישור
  4. לחצי הוספה
  5. המשיכי לכתוב (אין חובה להמשיך לכתוב, אבל זה מקל את ההסבר)
  6. באמצעות מקשי החיצים, חזרי למקום שבו נמצא הקישור (הוא אמור להיראות כך: [1]) או לחצי עליו לחיצה בודדת עם העכבר.
  7. אמורה להפתח חלונית (אם היא לא נפתחת, נסי להזיז את הסמן ימינה ושמאלה).
  8. לחצי על הכפתור "עריכה"
  9. לחצי על הכפתור "הוספת תווית"
  10. הקישור יוצג במלוא כיעורו. הקלידי את הטקסט שאת רוצה שיופיע.

זו התוצאה המתקבלת

IKhitron (שיחהתרומות)

שוב הוכחת שצדקתי שאני לא משתמש בעורך החזותי, חוץ מטבלאות.

תומר א. (שיחהתרומות)

תוך כדי ההסבר מצאתי דרך יותר קלה. כתבי את הטקסט שאת רוצה. הדגישי אותו באמצעות העכבר, ואז לחצי על כפתור הוספת הקישורים.

ככה

לא אינטאיטיבי בכלל, אבל יותר אינטואיטיבי מקוד ויקי.

Hanay (שיחהתרומות)

תומר, עשיתי בשיטה השנייה, אבל נדרש לסמן שוב את הטקסט לאחר שנפתח חלון ההוספה ובמקומו להכניס את הקישור. אין כאן שום דבר אינטואיטיבי, וזה מורכב יותר מאשר בהוספת קישור חיצוני בעריכת קוד מקור. שם אני צריכה רק ללמד שילחצו על האייקון והיתר ברור מתוך החלון שנפתח. כאן צריך לזכור את התהליך בידע אישי כי המערכת לא מובילה לשיטה הזאת ואין כל הסברים או הנחיות.

תומר א. (שיחהתרומות)

חנה, אני לא מגן על העורך החזותי. אני חושב שמדובר באחד הפרוייקטים הכושלים, ושחבל שהמנהל של מי שאחראי לכשל הזה לא מפיק את המסקנות המתבקשות (אם כי, יאמר לזכותה של ליילה שהיא רק ירשה את הביזיון הזה ולא גרמה לו). א-ב-ל, זה לא יותר אינטואיטיבי מעריכת קוד מקור עבור משתמשים חדשים. הנה למשל דוגמה שבה משתמש חדש לא הסתדר עם הכנסת קישור חיצוני והכניס את כל ה-URL מתוך חוסר ידיעה. אני מאמין (בלי לדעת שום דבר על הנושא) שבסופו של דבר, הפתרון יהיה יותר פשוט.

IKhitron הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
תומר א. (שיחהתרומות)

לא יגאל, לך אין תירוץ. חנה היא הלקוח והמוצר שהיא מקבלת צריך להיות מושלם. אתה שייך לצוות הטכני, ומוטל עליך לאתר את הבאגים האלה.

IKhitron (שיחהתרומות)

הבעיה היא שזה לא באג, זאת דרך בה היוצרים בחרו להציג את הממשק.

תומר א. (שיחהתרומות)

בוא נראה איך הם יגיבו על הבאג שפתחתי.

IKhitron (שיחהתרומות)

יענו תוך שנה או שנתיים.

Matanya (שיחהתרומות)

למעשה הייתה לי שיחה ארוכה מאוד עם ג'יימס (מנהל המוצר) בנושא. הם יודעים שזה גרוע אבל אם לצטט: "I think it's the least-bad." מכל מיני סיבות טכניות שלא אלאה אתכם בהן.

תומר א. (שיחהתרומות)

מה ציפית שהוא יגיד?

Hanay (שיחהתרומות)

קראתי את ההסבר של תומר. אנסה מאוחר יותר אבל זה נשמע ממש גרוע. הרבה יותר מסובך מאשר בעריכת קוד מקור שם רק צריך ללמד עורך חדש ללחוץ על האיקון של החבל שרבים ממילא מכירים ואז להכניס את המידע בחלון שנפתח. זה פשוט. לדעתי המפתחים מפספסים בגדול כשאינם מבינים את החשיבות של טיפול בנושא הוספת קישור חיצוני פשוט דרך העורך החזותי.

תומר א. (שיחהתרומות)

חנה, ההסבר השני שלי הוא בדיוק כמו שעושים את זה בוורד.

IKhitron (שיחהתרומות)

מי בונה אתרי אינטרנט בוורד?

תומר א. (שיחהתרומות)

מי בונה אתרי אינטרנט במדיה-ויקי? מדיה-ויקי מיועד לכתיבת טקסט, כמו וורד. לא זו אף זו, בעבר היו נפוצים כל מיני סקריפטים שממירים ממסמך וורד לקוד ויקי.

IKhitron (שיחהתרומות)

ממש לא. מדיה ויקי קיים לבניית אתרי אינטרנט מסוג מסויים - דפי ויקיפדיה. איכס. מה זה, frontpage כאן?

Hanay (שיחהתרומות)

מתניה, ניסיתי עכשיו להוסיף דרך העורך החזותי את תבנית:Ynet ולא הצליח לי. אין לי מושג מה המערכת רוצה ממני. בתבנית יש מספר פרמטרים והציפיה שלי היא שלאחר שאני כותבת בחלון הראשון שזאת התבנית שאני מעוניינת בה ייפתחו לי מספר חלונות מתחתיו לפי מבנה התבנית ובכל אחד יהיה ברור מה המידע שאני צריכה להכניס:

*מחבר

*שם הכתבה

*קוד הכתבה

*תאריך

זה לא מה שמקבלים. כל היתר זה ניסוי ותהיה מאד מתסכלים. האם ניסית בעצמך לאחר שהכנסת את השינויים בתבנית?

Matanya (שיחהתרומות)

סליחה, תוקן.

תגובה ל"ניסיונות בעורך החזותי"