נושא בדף שיחת משתמש:Amire80

HaShumai (שיחהתרומות)

תודה על ההפניות השונות ועל המידע המושכל שהיה מעניין לקרוא. בעצם השאלה הטכנית הקריטית היחידה היא האם יש דרך לדעת מי ברגע זה העורכים בויקיפדיה העברית שעומדים על 85-75 עריכות, כדי לשלוח להם הודעה שמתאימה לשלב הספציפי הזה בהתקדמותם (שזה בעצם בסיס הרעיון שפיתחתי עם גיתית - לתפוס את אלו שכבר צלחו את הצעדים הראשונים, ולנסות לחזק את הסיכויים שימשיכו לעוד צעדים).

Amire80 (שיחהתרומות)

הנה: https://quarry.wmflabs.org/query/46008

הערות:

  • הטעינה יכולה לקחת כמה זמן, אבל כנראה לא הרבה יותר מדקה אחת.
  • יש 796 תוצאות כרגע, והמספר משתנה כל הזמן.
  • זה ממוין לפי תאריך עריכה אחרונה, מהחדש ביותר (2020) עד הישן ביותר (2004).
  • זה מציג את העורכים שיש להם 75–85 מאז ומעולם. אפשר לסנן, למשל להחריג את כל מי שלא ערך או לא נכנס לחשבון כבר שנתיים.
  • אפשר בקלות לווסת את הטווח של 75–85. (איך נבחרו המספרים האלה?)
HaShumai (שיחהתרומות)

היי! קודם כל, מלא תודה! שנית, משום מה התפספס לי המייל ממך ונכנסתי לבדוק פה מה התעדכן וגיליתי שענית לי עוד באותו יום ולא שמתי לב, אז סליחה על האיחור האופנתי

בגדול זה די מושלם ומדהים מבחינת מה שרציתי כדי להפוך את המיזם המדובר לבר-קיימא, אז שאפו גדול.

לשאלתך, בנתונים קודמים ששלחת לגבי התפלגות העריכות היה נראה שיש נפילה מסוימת אחרי אזור ה-75-85 עריכות וזה עשוי לרמוז על נקודת שבר אפשרית בה עורך שכבר ביצע מספר עריכות לא קטן והתחיל להיכנס לעניינים נתקל ב"גל שני" של קשיים ופרש (ובגדול, ממספר סיבות, המטרה של המיזם המדובר הוא לפנות לעורכים שהם לא ממש-ממש-ממש בהתחלה, אלא קצת אחרי. אם מעניין אותך אפרט לך את הסיבות שהיו לי בראש).

אגב, בשבועות הקרובים גיתית מוציאה סקר מטעם ויקימדיה, ואנחנו מתכוונים לנסות לחשוב על שאלות נוספות שאולי יעזרו לנו לחדד עוד יותר את נקודת הזמן הקריטית בה כדאי ליזום מהלך נוסף (לאחר תבנית ברוך-בואך) מול העורכים. מאחר שיש לך יציאות מבריקות בהקשר הזה, אציין שאם יש לך רעיונות לשאלות שיכולות לסייע בכך מוזמן לכתוב לי

בכל אופן המון המון תודה על העזרה הטכנית עד כה.

Amire80 (שיחהתרומות)

תודה על המחמאות :)

היציאות האלה מקריות למדי. אני ממליץ מאוד־מאוד להתייעץ עם חוקר אמיתי שלמד לחבר סקרים באופן מקצועי. זה מדע שלם, ואני מעולם לא קיבלתי הכשרה כזאת. (אם גיתית כן קיבלה הכשרה, זה טוב.)

יותר מהכול אני ממליץ לשים לב לאנשים שמוזמנים לסקר, כדי שזה לא יהיה מדגם לא מייצג. למשל, לדאוג לזה שבאמת יהיו שם עורכים מתחילים, כי לשאול עורכים מנוסים על חוויות של עורכים מתחילים זה לא ממש חכם ;)

תגובה ל"הארכת משך תרומתם של עורכים חדשים :)"