נטשה בדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נטשה בדמן
Natascha Badmann
לידה 6 בדצמבר 1966 (בת 57)
בזל, שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 52 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.65 מטרים
www.nataschabadmann.ch
ספורט
ענף ספורט טריאתלון עריכת הנתון בוויקינתונים
הישגים
פרסים והוקרה
  • ספורטאי השנה בשווייץ
  • בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטשה בדמן (גרמנית: Natascha Badmann; נולדה ב-6 בדצמבר 1966) היא טריאתלתית מקצוענית משווייץ והייתה האישה האירופאית הראשונה שניצחה באליפות העולם של איש הברזל. היא ניצחה באליפות העולם באיש הברזל בקאילואה-קונה, הוואי ב-1998, 2000, 2001, 2002, 2004 ו-2005.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדמן עובדת בשווייץ כעובדת סוציאלית, ודוברת גרמנית, אנגלית, צרפתית ואיטלקית. כעת היא מתגוררת בוינצנאו, שווייץ ביחד עם בעלה טוני ובתה אנסטסיה. [1] בתה אנסטסיה נולדה מספר ימים לפני שמלאו לה 18. [2] היא מכונה "הגברת השווייצרית" (Swiss Miss) בדמן זכתה באליפות איש הברזל העולמית שלה בהיותה בת 29, כשמלאו לבתה 13 שנים. בעלה הוא המאמן והתזונאי טוני הסלר.

באיש הברזל הוואי 2007, נחבלה בדמן בחלק האופניים ופצעה את כתפה ואת עצם הבריח שלה. בעוד היא התכוונה להמשיך לרוץ, הסלר שכנע אותה לנשור על מנת למנוע מהפציעה להחמיר. באותו המרוץ ב-2006, בעיות קיבה כמעט גרמו לה לפרוש שוב. משלב מוקדם במירוץ, עצרה בדמן והקיאה. היא נאבקה כדי להמשיך והחלה ללכת. ברגע דרמטי ובסיוע תמיכה רבה ממעריציה המריעים, בדמן הבוכה החלה לרוץ. היא סיימה במקום העשירי עם הזמן הגרוע ביותר שלה במרתון 3:27:54. [3]

למרות שהיא סיימה במקום השני באליפות העולם של איש הברזל 2004, הרי שבדמן נחשבת כמנצחת במירוץ היות שהמנצחת הראשונה, הגרמניה נינה קראפט, נפסלה, אחרי שהיא הודתה בשימוש במשפרי ביצועים האסורים מסוג אריתרופויאטין. [4]

בדמן נודעת ביכולתה המובילה בקטע האופניים באיש הברזל, ובשל גישתה החיובית (בדמן תכופות נראית מחייכת ומגיבה באופן פעיל לצופיה במהלך חלק גדול מהמרתון).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטשה בדמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]