נייט הגדול: מכה שנית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נייט הגדול: מכה שנית
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת לינקולן פירס
איורים לינקולן פירס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה כתר ספרים
תאריך הוצאה 2010
מספר עמודים 216
הוצאה בעברית
הוצאה 2011
סדרה
ספר קודם נייט הגדול: משאיר את הכיתה מאחור
הספר הבא נייט הגדול: עף על זה
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-06-200932-6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נייט הגדול: מכה שניתאנגלית: Big Nate: Strikes Again) הוא הספר השני בסדרת נייט הגדול, אשר נכתב ואויר על ידי לינקולן פירס.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל בכך שנייט, טדי ופרנסיס עומדים במסדרון מול לוח תמונות של כל התלמידים כתינוקות, לאחר שנייט חושב שהתמונה של ג'נה היא התמונה של ג'ני, נוצרת אצלו מבוכה גדולה.

בפרק השני, גברת גודפרי נותנת לכיתה משימה בזוגות, שנבחרים בהגרלה. למרבה הצער של שניהם, נייט וג'ינה מוגרלים כבני הצוות אחד של השנייה וצריכים לשתף פעולה בעבודה על בן פרנקלין.

לאחר מכן, נייט מגלה שהוא נבחר להיות הקפטן לקבוצת הפומפונים באירוע ספורט שנקרא מסיב"ה, שמורכב מענפי ספורט מאולתרים. אך גם רנדי בטאנקורט נבחר להיות הקפטן בענף שונה ומתגרה בנייט על כך, שבתגובה לכך, "קובר" אותו בערמת החפצים בלוקר שלו.

בפרק ארבע, נייט מגלה שהוא לא הולך לשתף פעולה עם ג'ינה רק בתחום הלימודים, אלא גם בתחום הספורט, כשהוא מגלה שהיא תהיה חלק מקבוצת הפומפונים, לה הוא מחליט לקרוא "הכלבים הפסיכיים" לאחר שקיבל השראה משפיצי בפרק חמש. אך בפרק שש, נייט שוכח לומר את השם למאמן, אך ג'ינה לא, אך היא בוחרת את השם "החתלתולים החמודים" במקום.

הוא מתכנן פעולת נקם בג'ינה עקב כך, לשפוך עליה סלט ביצים מהקפטריה. הוא מצליח לשפוך, אך על ג'ני.

המשחק הראשון של "החתלתולים החמודים" נגד "הדבורים הקטלניות" נגמר רע עבור הקבוצה של נייט, כאשר הם מפסידים 9:8 במשחק הבייסבול, לאחר שנייט פספס את החבטה האחרונה שלו.

בפרק שמונה, ג'ינה, שהופיעה בביתו של נייט, ונייט עצמו, קובעים עסקה. שג'ינה תעשה בעצמה את העבודה על בן פרנקלין ללא הפרעות של נייט ובלי הקומיקס שצייר, והיא בתמורה לכך תצא מקבוצות "החתלתולים החמודים".

בפרק תשע, נייט מחליט שהעבודה שבזבז על זמן ציור הקומיקס שצייר במסגרת העבודה על בן פרנקלין לא יהיה לחינם, ומחליט לנסות למכור עותקים שלו, אך המנהל ניקולס מונע ממנו את זה לפני שמכר עותק אחד. בעוד שטדי ונייט סוחבים בחזרה את השולחן עליו נייט שם את הקומיקס, רנדי מתנגש בו ומאשים את נייט, אך המסקנה של גברת קלרק הייתה שנייט נתן לעצמו אגרוף בראש כדי להאשים את נייט.

לאחר מכן, זמן הגשת העבודה על בן פרנקלין הגיע עבור ג'ינה ונייט, אך גברת גודפרי אומרת שבגלל שהעבודה לא כללה ערכים חזותיים הם עלולים לקבל ציון נכשל, ברגע האחרון, נייט מוסר לה את הקומיקס שצייר, גברת גודפרי משבחת אותו על העבודה.

בינתיים, משחק האליפות של החתלתולים החמודים הגיע, והם מתמודדים נגד הקבוצה של רנדי, "ציפורי הטרף". במצב של 9:9, רנדי זוכה לנקמה שלו בכך שהוא בועט בנייט בדרך שנייט רץ לשמור על הבסיס. עקב כך, נייט לא יכול להמשיך לשחק וג'ינה מחליפה אותו. בחבטה האחרונה שלה, היא מצליחה להשיג "הום ראן" ובכך הקבוצה מנצחת את המשחק וזוכה בגביע.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט רייט - ילד בן 11 והגיבור הראשי בספר. שותפה של ג'ינה לעבודה על בן פרנקלין וקפטן קבוצת החתלתולים החמודים.
  • ג'ינה המפיל טומס - בת כיתתו של נייט, ארתור וטדי. שותפה של נייט לעבודה על בן פרנקלין ובקבוצת החתלתולים החמודים.
  • רנדי בטאנקורט[1] - יריבו של נייט, רב איתו לא מעט ומחפש לנקום בו על כך.
  • פרנסיס באטבי פופ - חברו הטוב ביותר של נייט, אינטליגנט, חובב קריאה ולמידה.
  • טדי אורטיז - חבר של נייט. בעל חוש הומור מפותח.
  • גברת גודפרי - מחנכת הכיתה של נייט והמורה השנואה עליו ביותר. נייט חושב שהיא מענישה אותו בכוונה ועושה הכל בשביל להכשיל אותו.
  • המנהל ניקולס - מנהל בית הספר ע"ש וושינגטון.
  • ארתור פשקוב - בן זוגה של ג'ני. נחשב למוצלח בכל תחום ואהוב על כולם, חוץ מנייט.
  • ג'ני ג'נקינס - בת זוגו של ארתור. נייט מאוהב בה ללא ידיעתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בספר הראשון, נקרא "רנדי בטאנקור"