נייט הגדול: עף על זה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נייט הגדול: עף על זה
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת לינקולן פירס
איורים לינקולן פירס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה כתר ספרים
תאריך הוצאה 2011
מספר עמודים 216
הוצאה בעברית
הוצאה 2012
סדרה
ספר קודם נייט הגדול: מכה שנית
הספר הבא נייט הגדול: הולך על כל הקופה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נייט הגדול: עף על זהאנגלית: Big Nate: On A Roll) הוא הספר השלישי בסדרת נייט הגדול, אשר נכתב ואויר על ידי לינקולן פירס.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל בכך שנייט רוצה להפוך את חדר הריתוק ל"מגניב יותר", ומבקש את אישורה של צ'רביצקי למהלך אך ללא הצלחה, ונייט מעביר את זמנו בריתוק במחשבות על המאורע שהוביל אותו לשם, התקרית עם ארתור.

אחרי שהריתוק מסתיים, נייט צריך להגיע לפעולה בצופים וחושש שהריתוק יגרום לו להתעכב, אך לאחר תקרית עם כלב והבעלים שלו ברחוב, הסקייטבורד צולל לתוך המים ונייט נאלץ ללכת ברגל, בעקבות כך, הוא מפסיד את הפעולה בצופים.

לאחר מכן, פרנסיס מספר לו שחברי הצופים יצטרכו להתחיל למכור שלטים בשביל לגייס כסף לציוד הקמפינג שלהם. פרסים שונים יחולקו לצופים שימכרו הכי הרבה שלטים והפרס הגדול הוא סקייטבורד, מה שמעלה את המוטיבציה של נייט. לאחר שהוא מגלה מפרנסיס וטדי שארתור הוא היריב הבולט שלו בזה, הוא מחליט לשדך לו את ג'ינה ולנסות להפריד בינו לבין ג'ני.

את השלט הראשון, מכר נייט לשכן שלו, מר יוסטיס. אך לאחר שהוא רואה את ארתור ליד ביתו, הוא מגלה שארתור כבר מכר עשרים שלטים. בעוד ארתור ממשיך לעלות את קצב מכירת השלטים שלו כשהוא מוכר גם בהצגת בית הספר, נייט מחליט לשנות אסטרטגיה אחרי שיחה עם אחותו אלן, לקנות אותם ב עצמו. אז הוא מתחיל לנסות להרוויח כסף, ואת העסקה הראשונה שלו הוא עושה עם מר יוסטיס, כשהוא מסכים לשלם לו שמונה דולר ליום אם נייט יוציא את שפיצי, הכלב שלו, לטיול.

למרות שהטיול הראשון שלו עם שפיצי לא נגמר טוב לאחר שנייט התנגש בעץ בעת ששפיצי ניסה להשיג את פלפל, החתולה של פרנסיס, הוא מקבל עקב כך עבודות שונות משכניו ומרוויח מזה כסף. אך העניינים מסתבכים, לאחר שאחת השכנות החדשות מבקשת לשים כל אחד מגמדי הגינה שלה ליד הפתק עם השם שלו, אך לאחר תאונה עם חרב, הוא בטעות עורף את הראש לאחד מגמדי הגינה ובעקבות כך לא מקבל תשלום על כך.

לאחר מכן בבית הספר, נייט מקדם את התוכנית שלו לשדך בין ארתור לג'ינה, בכך שמחמיא לג'ינה באוזני ארתור. עוד באותו היום, הוא מחליט לנסות אסטרטגיה חדשה לצבור כסף, מכירת הקומיקס שלו. בהתחלה הוא מנסה למכור אותם בחנות הקומיקס בקניון, ללא הצלחה. לאחר מכן הוא מנסה למכור באופן יזום לאנשים בקניון אך גם זה לא צולח, הוא מחליט לפרסם אותם במערכת הכריזה אך שוטר עולה עליו, מה שמזכה את נייט בריתוק מאביו.

בבית הספר, נייט מגלה שארתור הבין אותו לא נכון, וחשב שנייט מאוהב בג'ינה. אחרי בית הספר, תחרות מכירת השלטים עומדת להיגמר ונייט משיג את הנס לו פילל, לאחר שיחה עם גורדי מחנות הקומיקס בקניון, הוא מגלה שחוברות קומיקס לאספנים שוות לא מעט כסף ומחליט למכור אותה בסכום שלא נכתב. מאוחר יותר כשהגיע זמן הכרזת המנצחים בצופים, ארתור ונייט מגיעים לתיקו וההחלטה על המנצח מוכרעת בהטלת מטבע.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט רייט - ילד בן 11 והגיבור הראשי בספר. שותפה של ג'ינה לעבודה על בן פרנקלין וקפטן קבוצת החתלתולים החמודים. מתחרה בארתור בתחרות מכירת השלטים של הצופים.
  • ארתור פשקוב - בן זוגה של ג'ני. נחשב למוצלח בכל תחום ואהוב על כולם, חוץ מנייט. מתחרה בנייט בתחרות מכירת השלטים של הצופים. מנסה לשדך אותו עם ג'ינה.
  • פרנסיס באטבי פופ - חברו הטוב ביותר של נייט, אינטליגנט, חובב קריאה ולמידה.
  • טדי אורטיז - חבר של נייט. בעל חוש הומור מפותח.
  • ג'ינה המפיל טומס - בת כיתתו של נייט, ארתור וטדי. שותפה של נייט לעבודה על בן פרנקלין ובקבוצת החתלתולים החמודים.
  • גורדי - בן זוגה של אלן והמוכר בחנות "קומיקס קלאסי". ביחסים טובים עם נייט.
  • מר יוסטיס - שכנו של נייט והבעלים של שפיצי.
  • גברת גודפרי - מחנכת הכיתה של נייט והמורה השנואה עליו ביותר. נייט חושב שהיא מענישה אותו בכוונה ועושה הכל בשביל להכשיל אותו.
  • ג'ני ג'נקינס - בת זוגו של ארתור. נייט מאוהב בה ללא ידיעתה ומנסה להפריד בינה לבין ארתור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]