ניל ברנן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניל ברנן
Neal Brennan
לידה 19 באוקטובר 1973 (בן 50)
Villanova, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
https://www.nealbrennan.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניל ברנןאנגלית: Neal Brennan; נולד ב-19 באוקטובר 1973) הוא קומיקאי, תסריטאי ובמאי אמריקאי.

הוא ידוע כמי שיצר וכתב יחד עם דייב שאפל את הסדרה "המופע של שאפל" עבור הערוץ קומדי סנטרל. בסוף העונה השנייה היא דורגה כתוכנית הפופולרית ביותר בערוץ. עלתה לראשונה בינואר 2003 ונמשכה עד 2006.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנן התגורר עד גיל שש בווילנובה, פנסילבניה והתגורר בשנים 1978 עד 1986 בווילמט, אילינוי. הוא נולד למשפחה אירית קתולית והוא הצעיר מבין 10 ילדים. לדברי ברנן, הצד של אביו של המשפחה היה מצחיק, כמו גם חמשת אחיו הגדולים. ברנן אמר שהוא הבין שהוא מצחיק ואוהב קומדיה כבר בגיל 8, וכבר מאז הוא ביצע חומר מתוכנן עבור חבריו לכיתה בסגנון שחיקק את הקומיקס ריצ'רד לואיס, ג'רי סיינפלד ודוד ברנר. הוא גם צפה בכמות גדולה של קומדיה בטלוויזיה במהלך שנות לימודיו בתיכון, ולעיתים קרובות נשאר עד מאוחר כדי לצפות בתוכניות 'לייט נייט' עם דייוויד לטרמן וארסיניו הול.

אחיו הגדול של ברנן קווין הפך לקומיקאי וסופר שהתחיל לעשות קומדיה סטנד-אפ בזמן שניל עדיין היה בתיכון. ניל השתתף בהופעותיו של קווין באימפרוב שבניו יורק בסופי שבוע, שם היה פוגש קומיקאים כמו ריי רומנו, דייב אטל, מייק רויס ודייוויד ג'וסקוב. ברנן אמר בריאיון לערוץ הקולנוע העצמאי (IFC) כי לאחר שצפה באחיו עושה סטנד-אפ, הוא הבין שאפשר להתפרנס בקומדיה.

ברנן עבר לניו יורק ללמוד בבית ספר לקולנוע בניו יורק, אך הוא נשר לאחר שנה. הוא החל כשוער במועדון הקומדיה של בוסטון בגריניץ' וילג', שם פגש את דייב שאפל, שהופיע בקביעות. השניים התיידדו, וברנן לעיתים קרובות הציע בדיחות לצ'אפל. ברנן היה שותף בדירה עם הקומיקאי ג'יי מוהר כשהוא מתגורר בניו יורק.

לאחר שישה חודשים שעבד כשוער במועדון הקומדיה של בוסטון, בשנת 1992, ברנן ביצע לראשונה סטנדאפ בגיל 18. בהמשך הוא סיפר: "לא צחקתי"; הוא לא ביצע שוב סטנד-אפ עד 1997. ברנן כתב גם למגזין The Source בשנת 1992. ברנן הוא אתאיסט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניל ברנן בוויקישיתוף